تحول در صنعت چرم با دستگاه برش لیزر

مشتری به کمک دستگاه لیزر و با شخصی کردن آن می‌تواند موقعیت‌های سودآوری برای خود ایجاد کند.

برش چرم با دستگاه برش لیزر نتایج متفاوتی خواهد داشت که بستگی به نوع چرم و پرتوی ناشی از دستگاه برش لیزر دارد. برای برش چرم با دستگاه لیزر به سادگی می‌توان ورق های چرم را روی میز لیزر قرارداد و الگوهای مدنظر خود را حکاکی یا برش داد.

از جمله محصولاتی را که می‌توانید با دستگاه لیزر co2 حکاکی/ برش دهید عبارتند از:

  • کیف و کفش 
  • دستبند ها
  • جا کلیدی
  • کیف پول
  • لباس
  • سررسید چرمی تبلیغاتی
  • کفش سوارکاری و ...

کار با دستگاه‌های لیزری برای برش/حکاکی چرم بسیار آسان و ساده می‌باشد.

 

حکاکی چرم با دستگاه برش لیزر

مزایای برش چرم با دستگاه برش لیزر:

  1. بهتر شدن کیفیت: برش با دستگاه لیزر کیفیت بسیار بالایی را برای محصول برش خورده رقم میزند.
  2. طرح های سفارشی: شما به وسیله ی برش با دستگاه لیزر می توانید الگوهای متنوع ایجاد کنید.
  3. استفاده ی مفید از مواد اولیه:برش با دستگاه لیزر ضایعات چرم را به حداقل میرساند.
  4. تطبیق پذیری در ضخامت مواد: شما به وسیله ی دستگاه لیزر می توانید چرم ظریف و ضخیم را برش و حکاکی کنید. دستگاه برش لیزری قابلیت برش چرم در جنس ها و ضخامت های مختلف را با استفاده از توان و سرعت متناسب با آن را داراست.
  5. تسریع در زمان: برش یا حکاکی متریال نسبت به کار با دست از لحاظ مالی بسیار مقرون به صرفه تر است.

 

سررسید تبلیغاتی با دستگاه برش و حکاکی لیزر

برای انتخاب دستگاه لیزر مد نظر شما چند نکته قابل توجه است:

  1. اندازه ی متریال شما
  2. دقت مورد نیاز شما برای برش و حکاکی
  • دستگاه‌های برش و حکاکی لیزر co2 یکی از مناسب‌ترین دستگاه ها از لحاظ قدرت و سرعت میباشند که با کیفیت و دقت بالا سبب بهبود عملکرد و بالا رفتن سرعت در خروجی می شود.

برش چرم با دستگاه برش لیزر:

  1. ایجاد طرح: قبل از برش با دستگاه لیزر باید طرحی را آماده و طراحی کرده باشید که با برنامه های corel draw و auto cad میتوانید طرح مد نظر خود را طراحی و با برنامه های Laser work و RD work آن را اجرا فرمایید.
  2. آماده سازی چرم: چرم ها انواع مختلفی دارند که بعضی از آنها طبیعی و بعضی از آنها مصنوعی که دارای مواد شیمیایی هستند و میتوانند بخارهای سمی ایجاد کنند پس بهتر است در زمان کار با دستگاه برش لیزر درب دستگاه بسته باشد تا از پخش شدن این مواد سمی در فضای کار تا حد مطلوبی جلوگیری کند. باید اطمینان حاصل کنید که چرمی که روی میز دستگاه برش قرار میدهید صاف و بدون چین و چروک باشد که برش و حکاکی ناهمواری ایجاد نکند که معمولا از میز هانی کامب (Honey comb) برای برش/حکاکی جرم استفاده میشود.
  3. تنظیم کردن دستگاه برش لیزر: ابتدا باید با تکه ایی از چرم مد نظر بری برش تست انجام دهید که اطمینان حاصل کنید که تنظیمات مناسب برای چرم را انتخاب کرده اید. فوکوس – قدرت – سرعت – دمای آب چیلر – آینه ها و لنز را در ابتدا تنظیم فرمایید.
  4. آغاز کردن برش: بعد از تنظیم دستگاه لیزر حال وقت آن است که برش خود را آغاز کنید و نکات اولیه مثل عینک ایمنی و .... را رعایت فرمایید.
  5. حکاکی کردن چرم مصنوعی با دستگاه برش و حکاکی لیزری نتیجه‌ی مطلوبی در حد حکاکی روی چرم طبیعی ایجاد میکند.

انواع دستگاه حکاکی و برش لیزر چرم

دستگاه حکاکی و برش لیزر چرم

بهترین کار این است که از میز هانی کامپ (لانه زنبوری) هنگام برش چرم استفاده کرد زیرا باعث افزایش دقت در برش‌های ریز شده و مانع از افتادن قطعات به داخل میز می‌گردد.

شرکت پرتو پدیده رایمون با برند PNC RAYMON تولیدکننده تخصصی دستگاه‌های برش لیزر و تامین‌کننده تمامی قطعات یدکی دستگاه برش لیزر است.