غوغای تهران نشینان در مهمونی کیلومتری غدیر

سومین سال مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر با حضور اقشار مختلف مردم از حد فاصل بزرگراه امام علی(ع) تا میدان آزادی تهران برگزار شد.

مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران آغاز شد

سومین مهمونی غدیر، مردمی و ملی

ضرب‌المثلی قدیمی میان همه ما رایج است که می‌گوییم «تا سه نشه بازی نشه». مثلی که گویی سه بار تکرار موتیف‌وار یک واقعه را سرآغاز رخداد و اتفاقی شگرف می‌داند.

مراسم ۱۰ کیلومتری غدیر/ ایران مهمان سفره ولایت شد + عکس و فیلم

در سومین سال برگزاری مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر می‌توان این همایی مردم و اقشار مختلف جامعه را سرآغازی بر یک جشن ملی و مذهبی دید. جشنی که مردمی بودنش، آن را سر و شکل داده، متمایز کرده و هر سال با قوت بیشتری نسبت به قبل پیش می‌برد.

مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران آغاز شد

دیوار نگاره میدان انقلاب

دیواره نگاره میدان انقلاب تصویری از واقعه تاریخی غدیر خم است، در میدان همه امکانات فراهم است، از آمبولانس امداد، تا ماشین‌های آتش نشانی، همه پای کار عید آماده اند تا مهمانی غدیر به خوبی برگزار شد.

مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران آغاز شد

پذیرایی در موکب هیات فاطمیون

موکب هیات فاطمیون به رسم سه سال گذشته در حال پذیرایی از مهمان‌های غدیر است، شربت و شیرینی صدای صلوات و یاعلی در حوالی این موکب بلند است، عاشقان مولا عید را به هم تبریک می‌گویند و شربت تعارف می‌کنند.

مراسم ۱۰ کیلومتری غدیر/ یک ایران مهمان سفره ولایت + عکس و فیلم

یکی از اتفاق‌های جالب توجه در مسیر ۱۰ کیلومتری جشن غدیر، استقرار شهربازی‌های مخصوص کودکان است تا کودکان بتوانند از فضای شادی بهره‌مند شوند و طبق دو سال گذشته، با استقبال فراوان آن‌ها همراه بوده است.

بازی کودکان در مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری

اختلاف و رقابتی نیست؛ همه علوی هستند

حضور اقشار مختلف جامعه بدون توجه به گرایش‌های فکری و سیاسی در کنار هم هستند؛ در آستانه انتخابات هستیم، یک اتحاد و رفاقت در کنار رقابت انتخابات یک پیام خاصی دارد، ما علوی هستیم و غدیر جشن ماست، امروز جشن امامت است و کسی از اختلاف جناح‌های سیاسی و فکری سخن به میان نمی‌آورد، این پیام دقیقی برای کسانی دارد که به دنبال تفرقه در جامعه هستند.

غدیر خانوادگی

در کنار بچه ها، آنچه این مهمانی را متمایز کرده، حضور خانواده هاست. چه خانواده‌هایی که موکب دارند و دسته‌جمعی آن را می‌چرخانند، چه آنان که پای پیاده آمده اند و با اشاره بچه‌ها به این‌سو و آن‌سو کشیده می‌شوند.

فضای جشن، آن قدر خانوادگی است که انگار پاکبانان، اصحاب رسانه، نیرو‌های انتظامی، نیرو‌های آتش‌نشانی و اورژانس و همه کسانی که برای انجام وظیفه شغلی خود در این مسیر حضور دارند، تافته جدابافته‌ای هستند.

اقامه نماز اول وقت در حاشیه مهمانی

غوغای تهران نشینان در مهمونی کیلومتری غدیر