نخست وزیر چین خواستار تلاش های مشترک برای رسیدن به مرزهای رشد جدید است

به گزارش بخش خاورمیانه رادیو  وتلویزیون چین  CMG، لی چیانگ، نخست‌وزیر چین از کشورها خواست تا با ذهنیت باز و ضمن تقویت همکاری‌های برد-برد، مشترکاً به دنبال مرزهای جدید رشد اقتصادی باشند.

نخست وزیر چین این اظهارات را هنگام دیدار با کلاوس شواب، رئیس مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در شهر دا لیان استان لیائونینگ واقع در شمال شرقی چین بیان کرد.

لی در این باره گفت:  با توجه به بهبود کند کنونی اقتصاد جهانی، یافتن محرک های جدید رشد بسیار مهم است. وی افزود: صنعت آینده فعال ترین نیروی تقویت کننده رشد اقتصاد جهانی خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های تکنولوژیکی که با هوش مصنوعی، بیوتکنولوژی و انرژی سبز نشان داده می‌شوند، مسیرهای جدید و قالب‌های تجاری جدیدی را تقویت خواهند کرد که از رشد بالایی برخوردار خواهند بود.

نخست وزیر چین خواستار تلاش های مشترک برای رسیدن به مرزهای رشد جدید است

نخست وزیر چین افزود، هدف از پیشنهاد چین برای انجام اقدام "هوش مصنوعی به علاوه تزریق انگیزه قوی تر به توسعه اقتصادی از طریق توانمندسازی گسترده هوش مصنوعی است.

لی در ادامه با اشاره به اینکه کند شدن رشد اقتصادی جهان در سال‌های اخیر ارتباط زیادی با اشکال مختلف «حیاط کوچک و حصار بلند» و «جداسازی و گسستن زنجیره تأمین» توسط برخی کشورها دارد، افزود: به هم پیوستگی اقتصادهای همه کشورها می توانند به پیشرفت مشترک منجر شوند، در حالی که خود را از دیگران جدا سازد، نتیجه ای جز پسرفت ندارند.

شواب در این دیدار گفت که در شرایط پیچیده بین المللی کنونی، تقویت همکاری های بین المللی بیش از هر زمان دیگری ضروری است. وی گفت که WEF متعهد به ادامه همکاری نزدیک با چین برای تلاش برای توسعه پایدار و سالم اقتصاد جهانی و پاسخ مشترک به چالش های جهانی است.