ایران به خون شهدای مقاومت وفادار است

به گزارشافکارخبر، «نعیم اقبیق» پژوهشگر سوری در دمشق درباره واکنش‌ها به تشکیل ائتلاف چهارجانبه ایران، روسیه، سوریه و عراق در مبارزه با داعش اظهار داشت: مداخله روسیه در سوریه که منطبق با منشور سازمان ملل است ضربه‌ای دردناک به سیاست‌های صهیونیستی - آمریکایی در منطقه است.


وی افزود: تفاوت فاحش بین رویکرد آمریکا به مبارزه با داعش و شیوه عملی کردن این رویکردها با موضع و عملکرد روسیه موجب شده که دولت آمریکا در برابر افکار عمومی در این کشور و همچنین در جهان رسوا شود بنابراین بروز تحولاتی در سطح سیاست داخلی آمریکا پیش‌بینی می‌شود.


اقبیق گفت: شهروندان آمریکایی از طریق رسانه‌ها متوجه شده که همه ادعاهای پیشین آمریکا در خصوص مبارزه با تروریسم و چهره‌ای که رسانه‌های آمریکایی از صحنه سوریه و عراق و رابطه با ایران ترسیم کرده‌اند، درست نیست و کاملا مخدوش است.


پژوهشگر سوری گفت: سوریه و عراق با تروریسم گروه‌های تکفیری روبرو هستند، در حالی که ائتلاف آمریکایی ضد داعش کار جدی برای مبارزه با آنها نکرد، کمااینکه ایران به ارتش‌هایی که با تروریسم روبرو هستند کمک می‌کند و این با ادعاهای آمریکا و اسرائیل درباره اینکه تهران حامی تروریسم است، تناقض دارد.


اقبیق ادامه داد: امروز شهروندان آمریکایی در برابر حجم بالای اطلاعاتی هستند که رسانه‌های روسیه یا رسانه‌های‌ آمریکایی معارض منتشر می‌کنند و همین امر موجب می‌شود که دولت آمریکا اخبار دروغین جدیدی درباره عملیات روسیه علیه مواضع شبه نظامیان در سوریه ساخته و پرداخته کند.


وی تاکید کرد: برای مثال آمریکا به دروغ می‌گوید که هواپیماهای روسیه غیرنظامیان و آثار تاریخی سوریه را بمباران کردند، در حالی که اصلا صحت ندارد.


پژوهشگر سوری گفت: نگرانی آمریکا از این بابت است که گروه‌هایی را که تاسیس و برای مدت طولانی حمایت کرده است، مورد هدف روسیه قرار گرفته و سرکوب شوند.


اقبیق افزود: آمریکا روس‌ها را به حمله علیه مواضع معارضان میانه رو مسلح متهم می‌کند در حالی که این کشور می‌داند آنهایی را که میانه‌رو می‌خواند مناطق غیرنظامی در دمشق و حلب را کورکورانه با خمپاره‌ها و راکت‌هایی که جزو سلاح‌های ممنوعه است هدف می‌گیرد، پس آمریکا چگونه می‌تواند جهانیان را قانع کند که آنها تروریست‌های میانه رو در سوریه هستند.


پژوهشگر سوری گفت: حضور کارشناسان و مستشاران نظامی در خاک سوریه مطابق با معاهده‌های بین المللی متعددی است که در این خصوص امضا شده که در آن حضور نیروهای یک کشور در خاک کشور دیگری که متحد آن است، مجاز می‌شمرد.


اقبیق افزود: بنابراین نمی‌توان ماموریت این کارشناسان را سو استفاده از وضعیت جنگی در سوریه خواند، به خصوص که ایران رابطه‌ای تاریخی و محکم با سوریه دارد.

پژوهشگر سوری گفت: بنابراین امروز دشمنان سوریه با دروغ‌پردازی حضور ایران و روسیه در سوریه را نقض حاکمیت این کشور می‌خوانند و در هر حال اهداف عالیه جبهه مقاومت مهم‌تر از اخبار سخیف رسانه‌های آمریکایی‌ها و مزدوران آنها در شیخ‌نشین‌های خلیج فارس است.

اقبیق افزود: نبرد بزرگ سوریه با همکاری متحدانش طی حدود این پنج سال تاکنون طرح بزرگ و خطرناک آمریکایی - صهیونیستی را ناکام گذاشت و ملت سوریه فراموش نخواهند کرد که با خون خود به اصول ملی، مقاومت و رابطه با ایران پایبند مانده‌اند و ایران هم ثابت کرد که هرگز خون شهدای سوریه را که در راه دفاع از مقاومت ریخته شده است، پایمال نمی‌کند.