پیش‌بینی نتانیاهو درباره صدور حکم بازداشتش

 «بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان نشستی با حضور «یاریو لوین» وزیر دادگستری، «ران درمر» وزیر امور استراتژیک و «گالی بهاراو میارا» دادستان کل این رژیم امکان تایید درخواست «کریم خان» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور قرار بازداشت علیه نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم اشغالگر توسط این دیوان را بررسی کردند.

طبق گزارش وبگاه شبکه روسیا الیوم، نتانیاهو در جریان این نشست گفت که دادگاه لاهه به زودی با درخواست کریم خان برای صدور قرار بازداشت علیه وی موافقت خواهد کرد.

وی گفت که این حکم ممکن است قبل از سفرش به آمریکا برای سخنرانی در کنگره در ۲۴ ژوئیه (سوم مرداد) صادر شود.

نتانیاهو ادامه داد: درواقع هرچه از تاریخ درخواست کریم خان دور می‌شویم، در مقابل به تاریخ صدور حکم بازداشت نزدیک‌تر می‌شویم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت علیه وی و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم را یک «افتضاح» تاریخی خواند و بر بی‌توجهی به چنین حکم احتمالی تاکید کرده بود.

کریم خان، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی اوایل خرداد اعلام کرد این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای چهره‌های مرتبط با درگیری‌های اخیر غزه است، از جمله بنیامین نتانیاهو و یوآو گالانت. نتانیاهو در شرایطی به تصمیم دادگاه لاهه معترض است که بیش از ۳۷ هزار فلسطینی در جریان حملات زمینی و هوایی این رژیم از هفتم اکتبر به شهادت رسیده‌اند.

پیش‌بینی نتانیاهو درباره صدور حکم بازداشت بین‌المللی

با درخواست دادستان، اکنون هیاتی از قضات دیوان کیفری بین‌المللی باید درباره درخواست کریم خان تصمیم‌گیری کنند. اگر حکم جلب برای نتانیاهو صادر شود، این نخستین باری است که دیوان کیفری بین‌المللی رهبر ارشد یکی از متحدان نزدیک آمریکا را هدف می‌گیرد.

کریم خان پیشتر به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته بود، نتانیاهو و گالانت به کشتار در غزه، استفاده از گرسنگی و قحطی به‌عنوان یک ابزار جنگی، جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و هدف‌گیری عامدانه غیرنظامیان در جنگ متهم شده‌اند.