ناتوانی ارتش اسرائیل در برابر تاکتیک‌های مقاومت

 «نضال ابوزید» کارشناس نظامی و امور راهبردی اردنی با اشاره به روند تحولات نبرد در نوار غزه گفت: آنچه هم اکنون از سوی دشمن اسرائیلی در غزه دنبال می‌شود، در واقع عملیات انتقام جویانه خونین و جنایتکارانه ای است که هیچ اقدام نظامی برنامه ریزی شده‌ای در پشت آن نیست.

وی افزود: ارتش اشغالگر پس از درماندگی و تنگنای نظامی و نبود بانک اهداف، از تاکتیک های تحقق اهداف به انتقام جویی روی آورده است و بمباران مرکز اسکان آوارگان در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه گواه این مدعاست.

این کارشناس نظامی و اطلاعاتی تصریح کرد: ارتش رژیم صهیونیستی دیگر توان تحرک گسترده و قدرت مانور ندارد و این به عواملی متعددی مربوط می‌شود که بارزترین آن، موفقیت مقاومت در خارج کردن عنصر اطلاعاتی از دست دشمن است. ارتش دشمن توان تغذیه اطلاعاتی و اهداف را برای نیروهای رزمی خود ندارد.

وی افزود: مقاومت موفق شده است که از منازل ویران شده استفاده و آن را به مانع صنعتی تبدیل کند تا جلوی پیشروی جنگ افزارهای دشمن را بگیرد.

ابوزید تصریح کرد: این منازل ویران شده به دست دشمن سبب شده است که میدان دید و آتش نظامیان اشغالگر محدود شود و از سوی دیگر، رزمندگان مقاومت بتوانند که به خوبی دست به کمین و حمله بزنند و این امر در منطقه «تل السطان» در جنوب نوار غزه و منطقه الشجاعیه در شمال نوار غزه رخ داد.

ناتوانی ارتش اسرائیل در برابر تاکتیک‌های مقاومت

این کارشناس امور نظامی و اطلاعاتی اردنی تاکید کرد: زمین در غزه امروز در کنار صاحبانش علیه دشمن می جنگد.

وی با اشاره به تاکتیک های مقاومت گفت: تفاوت نحوه نبرد در الشجاعیه در شهر غزه با شهر رفح در جنوب نوار غزه نشان می دهد که مقاومت توان سازگاری با جغرافیا و منطقه محل عملیات را دارد. دشمن صهیونیستی مصمم به استفاده از کریدورهای زمینی عریض مانند محورهای نتساریم و فیلادلفیا برای تحقق اهداف سیاسی در مرحله سوم جنگ است اما مقاومت اجازه مانور در این عرصه به عنوان اهرم فشار در مذاکرات برای دستیابی به آتش بس و تبادل اسیران را نمی‌دهد.