انباشت جمعیت در زندان‌های انگلیس

 استونی ماه گذشته میلادی اعلام کرد که می‌تواند فضای زندان خود را اجاره دهد و مجرمانی را از دیگر کشورها به میزبانی قبول کند تا برای بودجه دولتی، درآمد کسب کند.

بر اساس گزارش روزنامه تلگراف از قول مقام‌های دولتی انگلیس، این راه حل مناقشه برانگیز به دلیل وخامت وضعیت زندان‌های این کشور و پر جمعیت بودن آنها روی میز قرار دارد.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، وزارت دادگستری انگلیس همچنین اعلام کرد در حال بررسی تمامی گزینه‌های موجود برای افزایش ظرفیت زندان‌هاست چون زندان‌های این کشور در آستانه فروپاشی است.

انتظار می‌رود جمعیت زندان‌های انگلیس از حدود ۸۹ هزار نفر به ۹۳ هزار و ۱۰۰ تا ۱۰۶ هزار و ۳۰۰ نفر در مارس ۲۰۲۷ برسد.

زندان مردان در انگلستان و ولز در ماه گذشته میلادی دیگر سلول خالی نداشتند و تنها ۸۳ سلول خالی هستند.

نرخ پایین ارتکاب جرایم در استونی باعث شده تا نیمی از سلول‌های زندان‌های این کشور خالی باشند و دولت این کشور قرار است برنامه اجاره دادن سلول‌های زندان‌ها را که می‌تواند ۳۰ میلیون یورو در سال برای این کشور درآمدزایی داشته باشد، در نظر گرفته است.

وزیر دادگستری انگلیس و همتای استونیایی او قرار است روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای اروپا در ویلنیوس، لیتوانی درباره اجاره دادن زندان‌ها صحبت کنند.

با این حال، مقامات انگلیس نگران هستند که این ایده ممکن است «بسیار گران» باشد. آنها قبلا اجاره فضا در زندان‌های کشورهایی مانند هلند را رد کرده‌اند، جایی که این کشور برای هر زندانی نزدیک به ۱۰۰ هزار پوند هزینه می‌کند.

در گزارش روزنامه تلگراف همچنین آمده است که در شرق اروپا و کشورهای بالتیک مانند استونی، بین ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار پوند به ازای هر زندانی سالانه هزینه می‌شود.

هزینه اسکان یک زندانی در انگلیس و ولز نزدیک به ۵۰ هزار پوند است، در حالی که هزینه ساخت یک زندان برای هر زندانی ۶۰۰ هزار پوند تمام می‌شود.

تلگراف در ادامه می‌نویسد، مسئولان انگلیسی بر این باورند که هرگونه مذاکره برای اجاره زندان می‌تواند منجر به دو برابر شدن هزینه شود، زیرا سایر کشورها احتمالا حق بیمه را مطالبه خواهند کرد. همچنین هزینه‌هایی برای پروازها و اعزام برخی از کارکنان زندان‌های انگلیس به خارج از کشور نیز وجود دارد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، مساله دیگر این است که آیا مالیات دهندگان انگلیسی باید برای اعضای خانواده خود که در استونی زندانی می‌شوند، پولی بپردازند یا خیر.

در همین حال، روزنامه گاردین روز جمعه گزارش داد که برخی از قضات ارشد سابق در انگلیس و ولز گفته‌اند که «راه حل‌های رادیکال» مانند آزادی زودهنگام قاتلان و متجاوزان به عنف مشروط، باید برای کاهش بحران ازدحام در زندان‌ها در نظر گرفته شود.

بر اساس گزارش‌ها، پیشنهادات دیگر آنها شامل آزادی همه زندانیانی است که حداقل مجازات را سپری می‌کنند و افرادی که مسن، در حال مرگ یا زوال عقل هستند، از حبس خارج شوند.