حماس به دنبال جایگزین برای انتقال مقر خود از قطر است

 منابع بلندپایه فاش کردند که جنبش حماس با توجه به فشار‌هایی که به دلیل جنگ غزه و مذاکرات دشوارش بر آن وارد می‌شود، به طور جدی در حال بررسی انتقال مقر رهبری خود از کشور قطر به کشور‌های دیگر است.

براساس گزارش سما الاخباریه، این منابع در اظهارات اختصاصی به رای الیوم تایید کردند که حماس تحت فشار شدید کشور‌های عربی برای موافقت با پیشنهادات دولت آمریکا و حتی رژیم صهیونیستی در خصوص جنگ غزه است. 

بر اساس آنچه در رسانه‌ها منتشر شده است، حماس به شدت از استفاده از کارت اقامت برای اعمال فشار بر خود در جریان مذاکرات آتش بس متزلزل خودداری می‌کند، در مقابل قطر از کارت برای وارد کردن فشار به مقاومت فلسطین استفاده می‌کند.

حماس به دنبال جایگزین برای انتقال مقر خود از قطر است

همان منابع به رای الیوم گفتند که جنبش حماس در‌های بسیاری از پایتخت‌های عربی و اسلامی را برای انتقال مقر خود از قطر زده است، اما بسیاری از این پایتخت‌ها از ترس آمریکا در‌های خود را بسته اند. به همین دلیل گزینه‌های جنبش بسیار محدود شد.

هفته‌ها پیش، رویترز به نقل از یک مقام آگاه اعلام کرد که قطر در راستای وارد کردن فشار به حماس این جنبش را تهدید کرده است که دفتر سیاسی آن را در دوحه تعطیل کند. خبری که بطور رسمی تایید نشد اما فعالیت‌های حماس نشان می‌دهد که احتمال واقعیت داشتن آن قوی است.