خدمات سئو چیست؟ چه مواردی می بایست ارائه شود؟

 

خدمات سئوی عرضه شده توسط آژانس سئو برای کمک به بهبود رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجو به شکل طبیعی هستند. در این کار، کسب وکار ها یک شریک ارائه دهنده خدمات سئو را انتخاب می کنند که بر روی وب سایت آنها کار کند.

هنگامی که که کاربران کلمه کلیدی یا عبارات معینی را  که مربوط به کسب و کار شما است، جستجو می کنند. شما می خواهید در بالای نتایج جستجو قرار بگیرید تا تعداد افراد بیشتری بتوانند وب سایت شما را پیدا کرده و با شما تماس بگیرند. SEO این کار را برای شما انجام می دهد.

فرآیند سئو شامل شش مرحله اصلی است که به عنوان R.O.C.K.E.T هم شناخته می شود. می توانید جهت اطلاعات بیشتر به مقاله زیر نیز مراجعه نماید:

https://seokar.com/seo

فرآیند سئو R.O.C.K.E.T

پژوهش و تحقیقات(Research)

فرآیند سئو با تحقیقاتی شروع می شود می شود که جزء مهمی از روند آن است. فرآیند سئو با آنالیز عمیقی از وب سایت شما و وب سایت رقیب هایتان شروع می شود.

انجام تحقیقات به شما کمک می کند تا بدانید در چه جاهایی کمبود دارید و باید  درچه جاهایی بیشتر روی بهینه سازی و ایجاد لینک کار کنید.

 

بهینه کردن (Optimize)

یک از خدمات سئو ارائه شده بهینه کردن است. این مرحله  شامل تعداد ویرایش های سایت شما برای نمایش آن در بالای نتایج موتور های جستجوگر است.

بهینه سازی روشی برای بهبود رتبه وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو، ازطریق شناسایی کلمه های کلیدی و مهمتر ازهمه هدف جستجوی کاربران موقعی است که به دنبال محصولات و خدماتی مثل کالاها و خدماتی که شما ارائه می دهید هستند.

محتوا (Content)

تولید محتوایی با کیفیت که شما را با مخاطبان و کاربرانتان مرتبط کند. اطمینان یابید که به همه ی سوالات آنها در مورد کالاها، سرویس ها و کسب و کار پاسخ می دهید.

 محتوایی با کیفیت بالا برای یک سئوی موفق خیلی ضروری است. اگر محتوای تولید شده شما مرتبط و سودمند باشد، به بازدید کنندگان و مخاطبان شما انگیزه می دهد که زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری کنند.

کلید واژه ها (Keywords)

کلمات کلیدی برای موفقیت در سئو اهمیت بسزایی دارند، شما باید آن کلمات کلیدی ای که با تجارت شما بسیار مرتبط هستند را هدف گیری کنید.

واژگان کلیدی کلماتی هستند که کاربران اینترنتی برای بدست آوردن جواب جستجوی مورد نظرخود در مرورگر ها تایپ کرده و جستجو می کنند.

در واقع کلمات کلیدی و جملات هستند که این امکان را برای افراد فراهم می کنند تا وب سایت شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند.

سپس باید کلمات کلیدی مورد نظر خود را به محتوای تولید شده خود بیافزایید تا ترافیک ارزشمندی را به  وب سایت خود هدایت کنید.

وسایل ارتباط جمعی و لینک های به دست آمده (Earned Media and Links)   

تبلیغ کردن وب سایت خیلی الزامی است، چون می توانید از یک شبکه از وبلاگ نویس ها و کسانی که بر یک صنعت  تاثیر می گذارند، استفاده کنید که به عنوان یک استراتژی رسانه ای بدست آمده شناخته می شود.

هر اشاره ای در مورد کسب و کار شما  که برای آن هزینه ای پرداخت نشده، یک راه برای تبلیغ وب سایت به صورت مقرون به صرفه می باشد.

شما باید یک استراتژی مناسب آماده داشته باشید که نیازمند به فعالیت های مستمر برای ایجاد آگاهی و روابط با وبلاگ نویسان صنعت، روزنامه نگارها و دیگرتأثیرگذاران باشد.

کسانی که امکان دارد محتوای شما را پس ازآشنایی با شما و درک اینکه  چه ارزشی برای مخاطبان، کاربران و یا دنبال کنندگان آنها به ارمغان می آورید به اشتراک بگذارند.

 

 

تست کردن (Testing)

درنهایت، انجام تست وب سایت و گزارش گرفتن سفارشی که برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن ضروری است. این روند ارزیابی عملکرد وب سایت و بهینه کردن صفحات برای نتایج بهتر است.

این فرآیند به تجزیه و تحلیل اینکه چه چیزهایی در وب سایت شما کار می کنند و چه چیزهایی کار نمی کند کمک می کند. به عبارت دیگر، به ارزیابی خود وب سایت و انجام تغییرات مورد نیاز کمک می کند.

خدمات سئو شامل چه چیزهایی هستند؟

هر کمپانی سئو از نظر سرویس ها و خدمات سئو ای که عرضه می کند با سایرین متفاوت می باشد. پس باید شرکتی را انتخاب کنید که پکیج کامل  خدمات سئو را عرضه می کند.

زمانی که آژانس های سئو  و خدمات سئو آن ها را با یکدیگر مقایسه می کنید، باید در انتظار سرویس ها و خدمات زیر باشید.

 

آنالیز رقابتی SEO

یک از خدمات سئو، تجزیه و تحلیل رقبا است که یک استراتژی قوی است که به رسیدن به رتبه بالاتر در موتورهای جستجو و دستیابی به ترافیک بیشتر کمک می کند.

آنالیز رقیب ها، به دستیابی به مورد های زیر کمک می کند.

  • رقیبان حقیقی سئوی وب سایت شما.
  • کلمه های کلیدی که باید مشخص کرد.
  • مقاله ها و موضوعاتی  که در وب سایت باید بگذاری روی آن ها تمرکز کنید.
  • راهبرد هایی که باید برای شکست دادن رقبای خود از آن ها استفاده کنید.
  • تجزیه و تحلیل رقبای سئو شامل روند هایی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، لینک ها، محتوا و غیره است.

چک کردن SEO

یکی از مدل های خدمات سئو، چک کردن سئو است که راهی برای تعیین کردن میزان عملکرد وب سایت شما است. این یک راه موثر برای آنالیز نتایج وب سایت شما است.

چک کردن سئو برای شناسایی فاکتورهای تاثیر گذار بر جستجوی طبیعی کاربران انجام می شود. چک کردن SEO باعث می شود تا موارد زیر را متوجه شوید:

  • مشکلات  فنی سئو که باید برطرف شوند.
  • مشکلات تجربه کاربر
  • مشکلات ساختار وب سایت
  • مشکلات سئو روی صفحه
  • شکاف محتوا و فرصت ها
  • آگاهی کامل از بازارهای رقابتی
  • مشکلات احتمالی خارج از سایت

 

این بررسی باید تمام اجزائی را که روی دید سئو شما تأثیر می گذارد، پوشش دهد.

استراتژی سفارشی

یک از انواع خدمات سئو، استراتژی سئو است که شامل روند برنامه ریزی، ترسیم و اجرای مرحله ها برای دستیابی به رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو است. در واقع روندی است که برای جذب کردن ترافیک و بازدید بیشتر به وب سایت انجام می دهید.

گزارش عملکرد ماهیانه

یکی از خدمات سئو عرضه شده، گزارش عملکرد ماهیانه است که اطلاعاتی است که یک دید کلی از عملکرد وب سایت در موتورهای جستجو را به مشتری عرضه می کند و معیار های دامنه مثل ترافیک طبیعی، رتبه بندی و غیره را هدف قرار می دهد.

چه چیزی باید در گزارش ماهیانه قرار داده شود؟

  • خلاصه ای از گزارش
  • بررسی سلامت SEO
  • مروری بر روی ترافیک عاقلانه کانال ها
  • رتبه بندی کلمه های کلیدی
  • نرخ  رشد کلیک
  • پروفایل بک لینک ها
  • تاریخچه رتبه بندی ها

 

مدیریت شهرت آنلاین

یکی  دیگر از خدمات سئو، مدیریت شهرت است که راهی برای کنترل شهرت یک فرد یا یک گروه می باشد.

قبل از خرید هرگونه محصول یا سرویسی، عملکرد آن را با مشاهده رتبه ستاره و بازخورد سایر مشتریان در مورد آن محصول، پست های شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و موارد دیگر بررسی می کنیم.