اهمیت شستشوی منظم مبلمان در افزایش طول عمر آنها

چرا مبل شویی اهمیت دارد؟

مبل شویی به دلیل بالا بردن عمر مفید مبلمان و حفظ درخشندگی و تمیزی آنها اهمیت زیادی دارد. در سال‌های اخیر به دلیل اهمیت این موضوع، مشاغلی همچون مبل شویی در کنار قالیشویی هم وارد بازار کار شده اند که علاوه بر اینکه کار خانواده ها را راحت تر کرده اند، چون به شکل تخصصی به شستشوی مبل ها می پردازند، تمیزی بیشتری به سرویس مبلمان می بخشند.

اینکه مبل شویی چه تاثیر عمیقی می تواند بر روی حفظ الیاف و پارچه مبل بگذارد، بحث ما در این مقاله است.

مبل شویی حرفه ای در محل، بهترین انتخاب

میدانیم که سرویس مبلمان از هر مدل و طرحی که باشد، از وسایل مهم خانه محسوب می شود. زیرا هم به طور مرتب از آنها استفاده می کنیم و هم با توجه به افزایش چشمگیر قیمت خرید مبلمان، به طور حتم خرید و تعویض مبلمان خانه آن هم در عرض یک یا دو سال، شاید برای همه ما امکانپذیر نباشد.

پس بهترین راه این است که این وسایل زیبا و کاربردی را به بهترین شکل ممکن حفظ و مراقبت کنیم. منظور ما این نیست که کمتر از آنها استفاده شود و نشست و برخاست نداشته باشیم بلکه می توانیم در عین مصرف و کاربرد 24 ساعته آنها را تمیز و مرتب نگهداری کنیم تا مثل روز اول ورودشان به خانه ما، همچنان بدرخشند.

مبل شویی حرفه ای که توسط بسیاری از شرکت ها صورت می گیرد، می تواند ما را به این خواسته برساند. البته می توانید از شستن سنتی هم استفاده کنید. انتخاب روش دستگاهی و سنتی بستگی به سلیقه و نظر خودتان دارد.

اما بهتر است برای مبلمانی که مدتها از نظافت آنها می گذرد و آلودگی در آنها با چشم کاملا قابل رویت است، از روش دستگاهی استفاده کنید.

11

                     

                                                                

دلایل شستشوی مبل ها

روکش اکثر سرویس های مبلمان از پارچه است. پارچه با وجود الیاف و تاروپودی که دارد، در عرض چند ماه می تواند به راحتی آلوده و کثیف شود. پارچه مبل هم به دلیل استفاده مکرر، سریع دچار تغییر رنگ و آلودگی می شود. به اضافه اینکه گردوخاک هم به مرور وارد درزهای مبل شده و آنها هم می توانند از درخشندگی و تمیزی مبل بکاهند.

علاوه بر اینکه ظاهر مبل دچار کدری و تغییر رنگ می شود، می تواند حتی بوی بد به خودش بگیرد. بهتر است هر از گاهی به طور جدی به نظافت مبلمان خود بپردازید.

برای شستشوی مبلمان خود باید به کجا مراجعه کنیم؟

معمولا قالیشویی ها در کنار خدمات مربوط به شستن قالی، خدمات مبل شویی را هم ارائه می دهند. تفاوت شستن قالی ها و مبلمان در این است که برای نظافت مبل های خود نیاز به حمل مبلمان ندارید و شستشو در محل  و در منزل خودتان در برابر چشمان خودتان صورت می گیرد.

کسانی که متخصص در شستن مبلمان هستند به منزل شما مراجعه کرده و با دستگاههای بخارشوی و دیگر دستگاههای مخصوص شروع به نظافت مبلمان شما می کنند. یکی از این شرکتها که می تواند در این زمینه به شما کمک شایانی نماید، شرکت پاشا است.

تمیزی مبلمان با دستگاه چه مزیت هایی دارد؟

شستن مبل ها با کمک دستگاه به مراتب از شستن با دست و آب و کف، خیلی بهتر است.

.  مهمترین دلیل می‌تواند درخشندگی و تمیزی بیشتر با کمک دستگاههای شستشو باشد.

. دومین دلیل عدم آسیب رسانی به پارچه مبل ها است.

. میزان رطوبت و خیسی که وارد الیاف و اسفنج مبل ها می شود، به اندازه و مناسب بوده و در نتیجه پارچه نمی پوسد و خیلی راحت خشک می شود.

. سرعت کار بسیار بالاتر رفته و این برای افراد شاغل یعنی صرفه جویی در زمان.

. انواع لکه های سخت که از قبل بر روی پارچه مبل جا خوش کرده بودند، راحت تر از روش سنتی پاک می‌شوند.

12

خصوصیات یک شرکت شستشوی مبل چیست؟

شرکت های قالیشویی که به ارائه خدمات مبل شویی هم می پردازند، کم نیستند. به همین دلیل شاید برای انتخاب شرکت خوب کمی دچار سردرگمی شوید. اما ما می خواهیم به بعضی از ویژگی های یک شرکت خوب و کارکشته اشاره کنیم:

. تعهد و مسئولیت پذیری از مهمترین شاخص های یک شرکت با تجربه است. شرکت باید در برابر اتفاقات و توقعات مشتری، مسئولیت پذیر باشد.

. سرعت عمل و پاسخگویی سریع و اعزام به موقع یکی دیگر از این ویژگی هاست.

. استفاده از وسایل و امکانات و تجهیزات پیشرفته یکی از اصول مهم خواهد بود.

. قیمت مناسب

. استفاده از مواد شوینده خوب و مخصوص بدون آنکه به الیاف صدمه بزند.

. انجام دادن کار با سلیقه و حوصله زیاد، بدون ایجاد مزاحمت و شلوغی در اطراف

. برخورد مناسب و پاسخگویی به موقع

شما برای برآورد قیمت مبل شویی تهران، می توانید با شرکت های مختلف تماس بگیرید. شرکت مبل شویی جنوب تهران، شمال، غرب و شرق تهران تقریبا هزینه های یکسانی خواهند داشت.

فرایند مبل شویی

بهتر است بدانید که دستگاههای مبل شویی دو مخزن آب دارند. یک مخزن آب تمیز را برای مبل تامین کرده و مخزن دوم هم آب کثیف از مبل ها را جمع آوری می کند.

- اول دستگاه را روشن و شوینده را به مخزن آب تمیز اضافه می کنند.

- با فرچه دستگاه، شوینده و کف را روی مبل پخش می کنند. فرچه به آرامی روی سطح مبل چرخیده تا لکه و کثیفی ها را پاک کند.

- مدتی باید مواد شوینده و کف بر روی مبل باقی بماند.

- با مکنده ای که در دستگاه وجود دارد، با مکش مناسب آب و کف را از روی مبل جمع آوری می کنند.

- آب کثیف و آلودگی ها در مخزن دوم دستگاه جمع آوری می شود.

- در مدت کوتاهی هم مبل ها خشک خواهند شد.

                      

                                                                   مبل شویی

به راحتی می توانید تغییرات در رنگ و روی مبلمان خود را به وضوح ببینید. نکته بعدی که اشاره به آن خالی از لطف نیست، این است که با کمک این دستگاهها می توان موکت و تشک و صندلی ها را هم شستشو داد و تمیز کرد.

در پایان باید دوباره متذکر شویم که شستشوی مبل ها در فواصل کوتاه، می تواند عمر مبلمان شما را بالا ببرد. بهتر است با این کار ساده، از هزینه های بعدی جلوگیری کنید.