بررسی تخصصی آسانسور خانگی و هیدرولیک

آسانسورهای خانگی گواهی بر این واقعیت هستند که چگونه می توان از فناوری برای راحتی انسان استفاده کرد. آسانسورهای خانگی نه تنها یک مولفه لوکس بلکه یک تجهیز ضروری برای بسیاری از افراد، به ویژه کسانی که در خانه های چند طبقه زندگی می کنند، می باشند. اعضای خانواده با مشکلات حرکتی نیز می توانند از آسانسور خانگی برای حرکت در طبقات مختلف با خیال راحت استفاده نمایند.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با انواع آسانسور خانگی آشنا شده و چنانچه قصد تهیه این تجهیزات کارآمد را دارید، انتخاب آگاهانه‌ تری داشته و بتوانید خرید لذت‌بخشی را نیز با راین لیفت تجربه نمایید.

آسانسور خانگی چیست؟

همه ما با آسانسورهای تجاری که در ساختمان های عمومی و اماکن تجاری وجود دارند، آشنا هستیم. آسانسور خانگی یا هوم لیفت همان هدف را انجام می دهد، یعنی انتقال شخص یا اشخاص از یک طبقه به طبقه دیگر؛ اما به طور خاص برای یک اقامتگاه خصوصی طراحی شده است.

آسانسورهای مسکونی یا خانگی نسبت به آسانسورهای تجاری یا صنعتی کوچکتر و ارزانتر هستند. همانطور که از نامشان پیداست، این آسانسورها برای مصارف خانگی در نظر گرفته شده اند یا می توانند در ساختمان های تجاری کوچک نصب شوند.

همانطور که اشاره شد، اندازه آسانسور مسکونی معمولا کوچک است. به دلیل طراحی جمع و جور آن، اغلب ظرفیت حمل تنها دو تا سه نفر در یک زمان را دارا می‌باشد. علاوه بر این، با سیستم‌های درایو با توان خروجی محدود، بالابر آسانسور خانگی می‌تواند حداکثر چهار تا پنج طبقه را طی کند.

6

آسانسور بالابر خانگی

مزایای آسانسور خانگی

آسانسور خانگی هوم لیفت مزایای متعددی را برای صاحبان ملک به همراه می آورد. از جمله:

  1.  کیفیت زندگی بهتر. برای کسانی که نمی توانند از پله ها استفاده کنند، آسانسور مسکونی دسترسی سریع، ایمن و عملی به کل خانه را بدون نیاز به ریسک کردن یا تکیه بر اشخاص ثالث ارائه می دهد.
  2. تحرک برای افراد مسن یا افراد دارای محدودیت حرکتی. افراد مسن یا افرادی که به طور موقت یا دائم از ویلچر، واکر یا عصا استفاده می کنند، به لطف آسانسورهای خانگی می توانند به راحتی در طبقات خانه خود حرکت نمایند. خصوصا آسانسور دو نفره خانگی می تواند گزینه ای بسیار مناسب و کاربردی برای زنان و مردان سالخورده ای باشد که تمایل دارند سال های پیری خود را در منزل شخصی شان بگذرانند.
  3.  ایمنی. این نوع دستگاه دارای دکمه‌هایی است که استفاده از آن‌ها بسیار آسان است و حتی در صورت قطع برق، به لطف سیستم نجات که از گیر افتادن فرد در میانه راه جلوگیری می‌کند، کاملاً ایمن است.
  4. افزایش ارزش ملک. اگر به هر دلیلی بعداً مجبور به فروش خانه خود شوید، هنگامی که ساختمان مجهز به آسانسور خانگی باشد، به طور خودکار ارزش ملک افزایش می یابد. بدون شک برای کسانی که نمی توانند از پله ها استفاده کنند نیز گزینه ای بسیار مورد توجه خواهد بود.
  5.  استقلال ارائه می دهد. برای کسانی که از بالابرها استفاده می کنند، آسانسور خانگی یک نفره به این معنی است که برای جابجایی عمودی از یک نقطه به نقطه دیگر به فرد سومی وابسته نیستند.
  6. بادوام هستند. آسانسور لیفت خانگی اگرچه معمولاً تعداد کمی از افراد را جابجا می کند، اما با مواد مرغوب تولید می شود تا در شرایط عالی برای مدت طولانی دوام بیاورد. به این ترتیب عملکرد آن تضمین شده است و نیازی به تعمیر و نگهداری مداوم ندارد.
  7. چند منظوره هستند. آسانسورهای مسکونی علاوه بر استفاده توسط مردم، می توانند برای انتقال اجسام سنگین از یک سطح خانه به سطح دیگر نیز استفاده شوند. آنها همچنین موجب حذف خطر افتادن یا زمین خوردن افراد و اجسام در صورتی که بخواهند از پله استفاده نمایند، خواهند شد.
  8. در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند. یک آسانسور مسکونی نسبت به آسانسور تجاری انرژی بسیار کمتری مصرف می کند، بنابراین هزینه اضافی را به همراه نخواهد داشت.

انواع آسانسور خانگی

هنگام کاوش در دنیای آسانسورهای خانگی، یکی از اولین چیزهایی که باید درک کنید، تنوع گزینه های موجود است. آسانسورهای خانگی انواع مختلفی دارند که هر کدام برای رفع نیازهای خاص و متناسب با پیکربندی های مختلف معماری طراحی شده اند. رایج ترین انواع آن شامل بالابرهای پنوماتیک، بالابرهای هیدرولیک و بالابرهای کششی است.

هوم لیفت یا آسانسور هیدرولیکی

بالابرهای هیدرولیک با استفاده از فشار سیال برای جابجایی کابین آسانسور بین طبقات کار می کنند که آنها را برای خانه های کم ارتفاع و بلندمرتبه مناسب می کند. در ادامه مقاله با انواع آسانسور هیدرولیکی بیشتر آشنا خواهید شد.

8

آسانسور هیدرولیک خانگی

آسانسور کابلی خانگی

بالابرهای کششی از کابل‌های فولادی و وزنه‌های تعادل برای بالا بردن کابین استفاده می‌نمایند و سواری نرم‌ و آرامی را ارائه می‌دهند.

آسانسور خانگی تک نفره

آسانسور خانگی تک نفره، آسانسورهای کوچک با ظرفیت محدود هستند که برای حرکت افراد بین طبقات خانه های کم طبقه طراحی می شوند.

آسانسور خانگی هیدرولیکی

اگر به آسانسوری نیاز دارید که استفاده زیاد از آن مانعی نداشته باشد و ظرفیت وزنی بالایی را ارائه نماید، آسانسور خانگی هیدرولیک یک گزینه عالی برای شما خواهد بود. آسانسور هیدرولیک که بیش از ۵۰ سال از آن استفاده می شود، کارایی و قابلیت اطمینان خود را در بازار آسانسورهای خانگی ثابت کرده است.

آسانسورهای هیدرولیک که به آسانسورهای هیدرولیک منازل نیز معروف هستند، یکی از برجسته ترین انواع آسانسور برای مصارف مسکونی می باشند. این آسانسورها توسط پیستون های سیال در یک سیلندر و پمپ های هیدرولیک تغذیه می شوند که کابین آسانسور را بالا و پایین می کنند.

این همان چیزی است که اساس یک سیستم آسانسور هیدرولیک را تشکیل می دهد. در یک آسانسور هیدرولیک، کل سیستم تحت فشار سیال هیدرولیک، که به داخل سیلندر پمپ می شود، بلند می شود.

مزایای آسانسور هیدرولیک راین لیفت

آسانسور هیدرولیکی به دلایل مختلفی برای مصارف مسکونی ایده آل می باشند. برخی از آنها عبارتند از:

  • ماندگاری

یکی از مزایای اولیه آسانسورهای هیدرولیک این است که نسبتاً دوام بیشتری نسبت به آسانسورهای کششی یا انواع دیگر دارند. نصب و نگهداری آنها نیز آسان است.

  • صرفه جویی در فضا

آسانسورهای هیدرولیک نسبت به فضای مورد نیاز برای بالابر خانگی انعطاف پذیرتر هستند.

  • ایمنی

قطعا خوشحال خواهید شد اگر که بدانید آسانسور هیدرولیک ایمن ترین آسانسور خانگی و قابل اطمینان ترین آسانسور در مواقع اضطراری مانند آتش سوزی و زلزله است.

8

آسانسور خانگی هیدرولیک

انواع آسانسور هیدرولیک خانگی

  • آسانسور هیدرولیک معمولی یا چاهک دار: این آسانسورها دارای یک گودال یا شفت هستند. گودال همچنین حاوی پیستونی می باشند که با حرکت آسانسور جمع می شود و گسترش می یابد.
  • آسانسورهای هیدرولیک طناب دار: این آسانسورها از طناب و پیستون برای کنترل کابین آسانسور استفاده می کنند. این بالابرها بسیار بهتر و تطبیق پذیرتر هستند که آنها را برای خانه ها عالی می کند.
  • آسانسورهای هیدرولیک بدون چاهک: این آسانسورها به دلیل جابجایی محدودی که دارند برای اقامتگاه های کوچک بسیار بهتر هستند. آسانسورهای بدون چاهک به دلیل پیستون های تلسکوپی که حرکت را بسیار روان تر می کنند، عالی هستند. اینها همچنین آسانسورهای مسکونی بسیار مقرون به صرفه تری نسبت به سایر انواع هستند و هزینه تعمیر و نگهداری کمتری دارند.

نصب آسانسور خانگی

برای نصب آسانسور خانگی، بدون توجه به نوع آن، به چند عنصر کلیدی نیاز دارید:

  • منبع تغذیه مطمئن
  • فضایی در خانه برای نصب آسانسور و قراردادن شفت آسانسور
  • یک سیم کارت فعال یا اتصال خط تلفن برای راه اندازی یک سیستم تماس اضطراری.

اگر نگران فضای نصب آسانسور خانگی هستید، باید بگوییم پس از مشورت با یک فرد متخصص در حوزه فروش و نصب آسانسور خانگی، از اینکه این آسانسورها چقدر جمع و جور هستند و در چه نوع مکان‌هایی می‌توانند قرار بگیرند، شگفت‌زده خواهید شد.

نصب آسانسور هیدرولیک خانگی

نصب همه آسانسورها یکسان نیست. این فرآیند بسته به اندازه ساختمان، اندازه آسانسور و البته منبع برقی که آسانسور را به حرکت در می آورد، می تواند متفاوت باشد. با این حال، نصب آسانسور هیدرولیک با نصب آسانسور کابلی یا آسانسور پنوماتیک متفاوت است.

قیمت اسانسور خانگی

هزینه خرید و نصب آسانسور خانگی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله:

  • نوع آسانسور
  • پیچیدگی فرآیند نصب
  • گزینه های کاربردی مورد درخواست کارفرما
  • و ...

 

قیمت آسانسور خانگی

همانطور که گفتیم از مولفه های موثر بر قیمت آسانسور خانگی، نوع آسانسور است. به سبب ویژگی های ساختاری و عملکردی انواع مختلف آسانسور، قیمت آنها نیز با هم متفاوت خواهد بود‌. به طور کلی آسانسور هیدرولیکی خانگی قیمت مناسبی دارد و شاید به گونه ای جزو مقرون به صرفه ترین انواع آسانسور باشد.

تعداد طبقات، مسئله دیگری است که بر قیمت آسانسور خانگی تاثیرگذار خواهد بود. قطعا و مسلما قیمت آسانسور خانگی سه طبقه با قیمت آسانسور خانگی دو طبقه متفاوت می باشد. علاوه بر حجم تأسیسات مورد نیاز در طبقات مختلف، فرآیند نصب نیز برای طبقات بیشتر، مدت زمان بیشتری را به خود اختصاص می دهد.

برخی کارفرمایان از قیمت آسانسور خانگی یک طبقه سوال مطرح می کنند. قطع به یقین هزینه تامین تجهیزات مورد نیاز و نصب این نوع آسانسور کمتر از سایرین خواهد بود‌. البته ناگفته نماند که گزینه های سفارشی سازی مد نظر کارفرما نیز می تواند موجب تغییر در قیمت آسانسور هیدرولیک خانگی شود.

پیشتر در اوایل مطلب اشاره کردیم که آسانسور خانگی نهایتا قابلیت پوشش دهی چهار الی پنج طبقه را دارا می باشد. لذا در صورت اخذ تصمیم به نصب آسانسور برای چنین ساختمان هایی، متخصصان امر ضمن بازدید از سایت، اقدام به برآورد قیمت آسانسور خانگی ۵ طبقه و قیمت آسانسور خانگی ۶ نفره و ... می نمایند.

در حالی که سرمایه گذاری اولیه در مورد خرید و نصب آسانسور ممکن است قابل توجه به نظر برسد، اما مزیت هایی همچون راحتی، دسترسی مطلوب، ایمنی و افزایش قابل توجه در ارزش ملک می تواند آن را به یک سرمایه گذاری پرسود و ارزشمند تبدیل نماید.

نمایندگی آسانسور خانگی؛ مرجع معتبر فروش و نصب انواع آسانسور بالابر خانگی راین لفیت

 

نمایندگی آسانسور خانگی

هنگام تجهیز کردن منزل به آسانسور خانگی، علاوه بر زیبایی و جذابیت های ظاهری آسانسور، می بایست مسائل بسیار مهم دیگری نظیر ایمنی و مشخصات آسانسور خانگی و تناسب آن با ساختمان، مورد توجه قرار گیرد.

نمایندگی آسانسور خانگی، مرجعی است برای مشورت با افراد متخصص، مجرب و متعهد. لذا وقتی با مرکز معتبر فروش و نصب آسانسور ارتباط برقرار می نمایید، می توانید با درصد اطمینان بالایی نسبت به دریافت یک پکیج استاندارد و با ضمانت اقدام نمایید.

در وبسایت نمایندگی می توانید عکس آسانسور خانگی و در صورت نیاز به مشاهده جزئیات دقیق تر، فیلم آسانسور خانگی را دریافت نمایید. در این فایل ها، انواع مدل آسانسور خانگی و جزئیات ساختاری آنها نظیر مشخصات و شکل ظاهری کابین آسانسور خانگی به خوبی قابل مشاهده و بررسی می باشند.

قیمت انواع آسانسورهای خانگی از قیمت آسانسور خانگی ۳ طبقه و قیمت آسانسور خانگی ۴ طبقه و ... مطابق با قیمت اصلی روز در نمایندگی مجاز، قابل ردیابی است. لذا خریدی را تجربه خواهید کرد که علاوه بر ضمانت و خدمات پس از فروش، پرداخت هزینه ای متعارف و منصفانه را نیز شامل می شود.

برای تهیه بهترین و جدیدترین برندهای آسانسور خانگی به نمایندگی مجاز مراجعه کنید و با خاطری آسوده در مسیر آسایش، راحتی، ایمنی و سود درازمدت، سرمایه گذاری نمایید.

سخن پایانی

آسانسور خانگی می تواند به طور قابل توجهی بر زندگی شما تأثیر بگذارد و مزایای مختلفی را ارائه می دهد. این تجهیزات، کاربردی هستند و دسترسی نامحدود به خانه شما را فراهم می کنند. در مقایسه با آسانسورهای معمولی، آسانسورهای خانگی برای خرید، نصب و راه اندازی ارزان تر هستند. همچنین فضای کمی را اشغال می کنند و صدای بلندی تولید نمی نمایند.