جزئیاتی از قرارداد اسپانسرهای اقتصادی با پرسپولیس

رضا یلوه معاون اقتصادی سابق باشگاه پرسپولیس در پاسخ به اینکه چرا از باشگاه پرسپولیس جدا شد به رادیو ایران گفت: مدیریت جدید مستقر شد و دیدگاه‌های اقتصادی آنها با دیدگاه اقتصادی من تطابقی نداشت و طبیعی بود از هم جدا شویم. چندین بار هم اعلام کردم که بهتر است من از مجموعه پرسپولیس جدا شوم تا سمیعی و همکارانش بتوانند دیدگاه‌های اقتصادی خود را پیاده کنند.

وی درباره اینکه تفاوت دیدگاه‌ها از نظر سمیعی مدیرعامل باشگاه چه بود، عنوان کرد: مسئله مهمی که وجود داشت این بود که در روز معارفه جعفر سمیعی، ایشان بر این باور بود که برندهای مختلف صف کشیده‌اند و آمادگی دارند با پرسپولیس قرارداد ببندند و منابع مالی تزریق کنند و کوتاهی از جانب ما بوده که تاکنون این امر محقق نشده است. با توجه به شیوع کرونا و بدعهدی باشگاه پرسپولیس با اسپانسرها خیلی به سختی می‌شد اسپانسرها را قانع کرد که با پرسپولیس قرارداد ببندند و دلیل آنهم جابه‌جایی متعدد مدیران در باشگاه پرسپولیس است که مدیر جدید دوست ندارد با همان اسپانسر قبلی ادامه همکاری دهد و این دغدغه‌ای برای شرکت‌هاست که حاضر به بستن قرارداد نبودند.

معاون اقتصادی سابق باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: مدیرعامل جدید باشگاه نسبت به یکسری از قراردادها انتقاداتی داشتند و من به ایشان عرض کردم با توجه به شرایط موجود قراردادهای خوبی بستیم و ظرف مدت شش ماه مبلغ 76 میلیارد تومان درآمدزایی و به باشگاه پول تزریق کردیم. در زمان انصاری‌فرد بذری کاشته شد و در مدیریت رسول‌پناه از آن مراقبت شد و ظرف مدت شش ماه نه تنها توانستیم 76 میلیارد درآمدزایی کنیم، بلکه با این شرایط کرونا و نبودن تماشاگر و وضعیت بد اقتصادی اگر کارشکنی‌هایی صورت نمی‌گرفت این درآمد دو و حتی سه برابر می‌شد.

یلوه در مورد اینکه در زمان حضور او تنها 76 میلیارد وارد باشگاه شده است، افزود: باید این را به دو مقطع تقسیم کنم، روزی که وارد باشگاه شدیم و پروژه برنامه اقتصادی را ترسیم کردیم و باز مدل‌هایی که در باشگاه‌های اروپایی پیاده می‌شد استفاده کردیم و به عدد 600 میلیارد تومان در سال می‌رسیدیم. در باشگاه‌های اروپایی مشاهده می‌شود که مثلاً رونالدو و دیبالا در کلیپ‌های تبلیغاتی شرکت می‌کنند و اگر این اتفاق برای بازیکنان ما نیز می‌افتاد قطعاً در درآمدزایی اتفاقات خوشایندی برای باشگاه رقم می‌خورد.

وی تصریح کرد: در سال اول قرارداد، پیش‌بینی درآمد باشگاه به جای 76 میلیارد چیزی در حدود 150 تا 200 میلیارد بود. در تاریخ 8 آبان 98 قراردادی را منعقد کردیم که قرار بر این بود در بهمن ماه از اپلیکیشن رونمایی کنیم، اما 20 اسفند ماه، انصاری‌فرد از باشگاه جدا شد و از تاریخ 20 اسفند ماه 98 تا 15 اردیبهشت ماه 99 عملاً درآمدزایی ما متوقف شد و دلیل آن چالشی بود که بین کارگزار و عضو هیئت مدیره پیش آمده بود. این مسئله باعث شد که حتی تا فسخ قرارداد هم پیش رفتیم.

معاون اقتصادی سابق باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: اپلیکیشن باشگاه ابتدا 700 هزار نصب داشت که بعد از اختلافات هیئت مدیره و مصاحبه‌های این عضو هیئت مدیره در خبرگزاری‌ها باعث ریزش شدید نصب اپلیکیشن شدیم که ضرر زیادی را به باشگاه متحمل کرد و بعد از آن نتوانستیم اعتماد هوادار را جلب کنیم. پیش‌بینی ما این بود که تا 29 اسفند ماه 98 تعداد یک میلیون نفر نصب اکتیو داشته باشیم که مصاحبه‌های دوستان و مخالفت آنها خیلی به ما ضرر زد.

یلوه در مورد اینکه بعد از جدایی رسول‌پناه به او پیشنهاد مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس شد، گفت: هیچ وقت صحبتی با من انجام نشد و فقط برای قسط آخر برانکو به من اعلام کردند که به کمک شما نیاز داریم و من هم در مبلغ قسط آخر برانکو کمک کردم تا این پول پرداخت شود. بعد از آن چندین جلسه برای انتخاب مدیرعامل هم برگزار شد و حتی از من دعوت می‌شد در جلسات حضور داشته باشم، اما هیچگاه صحبتی مبنی بر حضور من به‌عنوان مدیرعامل حتی به صورت غیرمستقیم مطرح نشد.

وی ادامه داد: با توجه به جلساتی که در آنها حضور پیدا می‌کردم یک درصد احتمال دادم که اگر  اعتماد کنند و من را به‌عنوان مدیرعامل معرفی کنند از مجموعه‌ای تولیدی که داشتم منابع درآمدی نقدی آماده کنم و به اعضای هیئت مدیره نیز اعلام کردم که در صورت انتخاب به‌عنوان مدیرعامل، بلافاصله این پول را تزریق خواهم کرد و یکسری از مشکلات را مرتفع کنیم که سرانجام این اتفاق نیفتاد.

معاون اقتصادی سابق باشگاه پرسپولیس در پایان تصریح کرد: باید خدمت هواداران باشگاه پرسپولیس اعلام کنم که پاداش لیگ قهرمانان آسیا قبل از اینکه به حساب باشگاه واریز شود، پیش خور شده است و بخش اعظمی از این پاداش دیگر وجود ندارد. دوستان پول‌هایی قرض گرفته‌اند که باید آنها را پس بدهند و نمی‌تواند روی پاداش آسیایی باشگاه پرسپولیس حسابی باز کرد.