دلیل قطعی «آیینه خانه» از زبان شهاب مرادی

 حجت الاسلام شهاب مرادی صاحب نظر مسایل اجتماعی و سخنران برنامه زنده «آیینه خانه» درباره این برنامه و وقفه در پخش زنده که روز گذشته دوم شهریور در زمان پخش برای آن پیش آمده بود گفت: علت این قطعی فنی بود، معمولا این چنین اتفاقات کم پیش می آید و همیشه برای گروه برنامه ساز، عوامل استودیو و شبکه ایجاد استرس می کند و برای مخاطب هم خوش آیند نیست و تماس های مردمی به شبکه زیاد می شود.

وی ادامه داد: البته تیم شبکه دو واقعا حرفه ای هستند و کار را با آرامش مدیریت کردند حتی چند دقیقه هم ادامه مباحث را به صورت ضبطی تهیه کردند و ادامه پخش زنده برنامه را پس از وقفه قابل ملاحظه تقریبا تا اذان مغرب از سر گرفتیم.

حجت الاسلام مرادی درباره اطلاع رسانی به لحظه از این اتفاق در فضای مجازی توضیح داد: در این دقایق که برنامه قطع شد تصاویری از طبیعت روی آنتن رفت. به هر حال شبکه دو در میدان آرژانتین واقع شده است و گاهی چنین مشکلات فنی پیش می آید. «آیینه خانه» هم جزو برنامه های حساس و پرطرفدار شبکه است و ممکن است مخاطبان برای این برنامه با شبکه تماس بگیرند و همین باعث شد که عوامل از من درخواست کنند تا خبر این قطعی را از طریق اینستاگرام و کانالم در تلگرام به اطلاع مخاطبان برسانم.

وی ادامه داد: البته بعد از آن مشکل رفع شد و ما پس از چند دقیقه دوباره برنامه را به طور زنده ادامه دادیم که تا هنگام اذان مغرب به افق تهران به طول انجامید.

حجت الاسلام مرادی درباره موضوع این برنامه که در قسمت های اخیر به بحث جهیزیه پرداخته است، عنوان کرد: اکنون در برنامه درباره جهیزیه صحبت می شود و خوشبختانه مردم هم مشارکت می کنند. مقام معظم رهبری مکرر در خصوص ازدواج های آسان و اصلاح سبک زندگی توصیه و تاکید فرموده اند و امیدواریم با تلاش عقلا و اهالی فرهنگ و دانش، تفاخر و چشم و هم چشمی در تهیه جهیزیه ها کاهش یابد.

وی با اشاره به مشارکت مخاطبان در این برنامه تصریح کرد: ما از مخاطبان درخواست کردیم که عکسی از وسایل جهیزیه خود را که چندین سال استفاده نکرده اند برای ما ارسال کنند که مشارکت های خوبی صورت گرفته است و بعضی در عکس های خود خبر داده اند که یک انباری جنس استفاده نشده داشته اند.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اهدافی که در «آیینه خانه» دنبال می شود، یادآور شد: تلاش ما این است که مخاطب به این نتیجه برسد که تجملات دست و پاگیر را کاهش دهد. در این ۳۰ سال ازدواج ها گران تر شده است و همه باید کمک کنند که ارزان تر شود. اینکه یک عروس خانم انواع مختلف وسایل را برای جهیزیه خود مطالبه کند به سختیِ ازدواج منجر می شود.

وی در پایان با اشاره به شناخت خود از ازدواج در شهرها و روستاها بیان کرد: من گریه های بسیاری از دخترها و خانواده ها در شهرهای مختلف دیدم که دچار این مشکلات هستند. در مورد استفاده از جهیزیه های ارزان تر نمی توان دستور داد و بخشنامه صادر کرد اما کارویژه برنامه های نمایشی تلویزیون و در مرتبه بعد برنامه هایی مثل «آیینه خانه» این است که چنین اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهند و اتفاقا درخواست من از عوامل برنامه این است که در این زمینه منتقل کننده حرف های خود مردم باشند.