رقابت انیمیشن کمدی با اکشن هریسون فورد + تصویر
به گزارشافکارنیوز، تحلیل‌گران اقتصادی سینما و اهل فن پیش‌بینی می‌کنند اکشن «بازی اندر» با فروشی ۲۵ میلیون دلاری، صدر نشین این جدول شود.

این دو فیلم در شرایطی به روی پرده سینماهای آمریکا و کانادا رفته‌اند که تازه‌ترین فیلم مایکل داگلاس و رابرت دنیرو به نام «آخرین وگاس» هم اکران عمومی شده است.

«بازی اندر» یک اکشن ماجراجویانه و علمی تخیلی است که گاوین هود فیلم‌ساز اهل آفریقای جنوبی آن را کارگردانی کرده است و بن کینگزلی، هایلی شفیلد و آسا باترفیلد هم در آن بازی دارند.

خط اصلی قصه فیلم درباره یک گروه بین‌المللی نظامی است که در جست و جوی فرماندهی جوان و کم سن و سال هستند، که می‌تواند نسل بشر را از خطر نابودی و مرگ نجات دهد.

این مرد اندر ویگین نام دارد و موجودی بسیار با هوش است. او به گونه‌ای آموزش دیده که می‌تواند سربازان تحت فرماندهی خود را در نبردی هدایت کند که سرنوشت نوع بشر وابسته به نتیجه آن است.

فیلم‌نامه اقتباسی فیلم را گاوین هود بر اساس قصه کتاب پرخواننده بازی اندر اثر اورسون اسکان کارد نوشته است. فیلم محصول شرکت فیلم‌سازی سومیت اینترتینمنت است.

«پرنده‌های آزاد» را جیمی هیوارد کارگردانی کرده و حال و هوایی کمدی ماجراجویانه دارد. وودی هارلسن و اوئن ویلسن صدای خود را به کاراکترهای اصلی قصه این انیمیشن کامپیوتری قرض داده‌اند.

قصه فیلم درباره دو بوقلمون با اختلاف عقیده زیاد است که مجبور می‌شوند با هم(و به کمک ماشین زمان) به گذشته‌های دور برگردند و مانع از کشتن و پختن بوقلمون ها برای شام شب سال نو شوند.

در «آخرین وگاس» سومین فیلم تازه جدول گیشه نمایش بازیگرانی مثل مایکل داگلاس و رابرت دنیرو، ‌در کنار هنرپیشگان سن و سال ذاری مثل مورگان فریمن و کوین کلاین بازی می‌کنند.

قصه این کمدی درباره سه دوست قدیمی و بالای شصت سال است، که در یک جشن ویژه در شهر لاس وگاس شرکت می‌کنند تا دیدار تازه‌ای با هم داشته باشند.

جان ترتلتاب کارگردانی این فیلم را به عهده دارد. او در مصاحبه‌ای گفت قرار دادن مایکل داگلاس و رابرت دنیرو در کنار هم، کار بسیار سختی بوده است.

طی هفته‌‌ای که گذشت کمدی خانوادگی «پدر بزرگ بد» با فروشی ۳۲ میلیون دلاری، صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شد.