رپری که اسکار گرفت

 ۲۵ سپتامبر تولد «ویلارد کارول اسمیت دوم» معروف و مشهور به ویل اسمیت است. او همه کاری در هنر و صنعت سرگرمی کرده است، او را به‌عنوان رپر می‌شناسند؛ اما در موسیقی کارش را با خواندگی سبک هیپ‌هاپ در دهه ۱۹۸۰ آغاز کرد و در سال ۱۹۸۶ جایزه گرمی را از آن خود می‌کند.

او چهار بار جایزه گرمی را به خانه برده است؛ اما این تنها جوایز نیست که او در تمام سال‌های فعالیت گرفته است. او در مقام بازیگر و تهیه‌کننده یک اسکار و یک گلدن‌گلوب را هم به دست آورده است. سال ۲۰۱۳ مجله فوربز اسمیت را پول‌سازترین ستارهٔ جهان معرفی کرد. فیلم‌های او تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۹.۳ میلیارد دلار در گیشهٔ جهانی فروش داشته‌اند که رقمی سرسام‌آور است.

 رپری که اسکار گرفت

زندگی حرفه‌ای او در سینما اما با زندگی یک سیاه‌پوست دیگر گره خورد، وقتی او در فیلم «علی» نقش محمدعلی کلی بوکسور و فعال حقوق بشر و آزادی و فوق‌ستاره و اسطوره را بازی کرد، به‌عنوان چهره‌ای حرفه‌ای شناخت شود. اسکار بهترین بازیگری نقش اول مرد برای فیلم علی در سال ۲۰۰۱ به ویل اسمیت رسید و حالا خود او هم به ستاره‌ای تبدیل شده بود. او بازهم نامزد بهترین بازیگر اسکار شد ولی ۲۰ سال بعد و در سال ۲۰۲۱ برای به‌تصویرکشیدن ریچارد ویلیامز در فیلم شاه ریچارد برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

 موفقیت تجاری او در فیلم‌هایی مانند پسرهای بد و مردان سیاهپوش باعث شد او یکی از گران‌ترین بازیگران سینمای آمریکا از نظر دستمزد شناخته شود.

 او نقش‌های متعددی را بازی کرده است؛ اما سیلی‌زدن او به کریس راک مجری مراسم اسکار ۲۰۲۲ باعث بی‌اعتبارشدن او در مجامع هنری دنیا شد. او به دلیل شوخی راک با همسرش که قرار بود اسکار بهترین بازیگر زن را بگیرد، روی صحنه رفت و به مجری سیلی زد که بازتاب بسیار بدی در آن مراسم و بعد از آن داشت. او مجبور شد از آکادمی اسکار استعفا دهد که با موفقت رئیس آکادمی اسکار پذیرفته شد.