پیگیری فیلترینگ و پیوستن ایران FATF توسط دولت

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز دولت و در جمع خبرنگاران بیان کرد: فیلترینگ و پیوستن ایران به FATF در حال پیگیری است. ممکن است این سوال مطرح باشد که چرا این مسائل زمان بر است. برگرداندن موضوعات از شوراها و قوانین زمان بر است، ولی رئیس جمهور بر همان عهدی که بستند هستند و آنها دنبال می‌شود.

مهاجرانی درباره انتخاب استانداران گفت: کارگروه‌هایی در داخل وزارت کشور تشکیل شده و افرادی که معرفی می‌شوند از سلیقه‌های مختلف سیاسی هستند اما همه استانداران بر میثاق دولت پایبند هستند.

سخنگوی دولت بیان کرد: همه استانداران بر مبنای عدالت محوری و بر مبنای انصافی که دو شعار دکتر پزشکیان است مصمم هستند. آدم‌ها را بعد از عملکردشان قضاوت کنید.

وی با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: ما با کسی دعوا نداریم؛ کشور ما یکی از کشورهایی است که مردم آن به یاد دارند ما هشت سال برای دفاع از مرز و بوم خود جنگیدیم. اتفاقاً ایران یکی از قربانیان سلاح‌های شیمیایی است. هیچ‌کس فراموش نمی‌کند که سردشت، منطقه‌ای مسکونی، مورد بمباران شیمیایی قرار گرفت.

مهاجرانی بیان کرد: با وجود تمام این شرایط، همچنان می‌گوئیم که ما مدعی صلح هستیم و داعیه‌دار آنیم. به همین دلیل، با وجود تمام نگرش‌هایی که وجود دارد، ما پیشگام صلح بوده‌ایم. با این حال، گاهی دیگران هستند که باید پیش‌قدم شوند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه دنیا بداند این دم شیر است، با ایران بازی نکنند. ایران را در معرض امتحان قرار ندهند؛ چرا که نتیجه‌ی بدی خواهند دید، تصریح کرد: ایران در دفاع از مرزهای خود و عزتش با هیچ‌کس شوخی ندارد و در این مورد استثنایی قائل نخواهد شد. ما به شدت خواهان صلح هستیم و تلاش می‌کنیم صلح و آرامش را برای مردم خود و جهان به ارمغان بیاوریم.