آمریکا باید سیاست خود در مقابل ایران را تغییر دهد
حسن همتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان کرد: سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک پیام های مختلف و بسیار مهمی را به کل دنیا رساند و یکی از مهم ترین سفرهای حجت الاسلام رئیسی طی سال های گذشته بود.
 
وی افزود: رئیس جمهور در نخستین برنامه سفر خود به نیویورک گفت‌وگوی صریحی با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکا از جمله رویترز، واشنگتن پست، نیوزویک و ... برگزار کرد و با آرامش و حوصله به سوالات آنان پاسخ داد.
 
او همچنین با جمعی از اندیشمندان سیاست خارجی آمریکا نیز به گفت‌وگو نشست.همتی تاکید کرد: همین کار و صحبت های مقتدرانه او در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا و متحدانش و تمام کشورهای نشان داد که جمهوری اسلامی ایران جایگاه غیرقابل انکاری در سطح بین المللی دارد و باوجود تلاش نظام سلطه باز هم منزوی و منفعل نشده است.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: رییس جمهور همچنین صحبتی مبنی بر اینکه دنیا باید به سمت امنیت بدور از یکجانبه گرایی حرکت کند، داشت که به آمریکا یادآوری کرد باید از تجربیات گذشته خود درس بگیرد.
 
آمریکا باید سیاست خود در مقابل ایران را تغییر دهد
 
او ادامه داد: آمریکا باید با استفاده از تجربیات گذشته سیاست خود را در قبال جمهوری اسلامی تغییر دهد و تعامل در کمال احترام را برای خود تعریف کند. اکنون دیگر زمان کدخدا بودن آمریکا گذشته و آن ها راهی جز پذیرش این واقعیت ندارند.
 
همتی گفت: تمام کشورها باید تعامل را در کنار احترام به قدرت‌های نوظهور برای خود تعریف کنند. همانطور که رییس جمهور به آن اشاره داشتند کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران تقابل می‌کنند، خود از این تقابل متضرر خواهند شد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه از طرفی در کنار این پیام ها، نشست‌های سالانه مجمع عمومی به‌عنوان مهم‌ترین رویداد بین‌المللی بسیار موثر است، تشریح کرد که این نشست ها فرصت مناسبی برای رایزنی‌های سیاسی بین‌المللی است که به دلیل حضور اکثر مقامات بلندپایه کشورهای جهان گفت‌وگوهای دوجانبه را نیز فراهم می‌کند.
 
وی درانتها خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر کشورمان دیپلماسی فعالی را در پیش گرفته و تنها به غرب نگاه ندارد و به کشورهای دیگر توجه می‌کند. با این اوصاف موقعیت سیاسی ایران نسبت به گذشته به شدت ارتقاء پیدا کرده است و دست برتری در بسیاری از زمینه ها با ایران است.