افزایش قیمت مسکن بین مردم به یک اتفاق متداول تبدیل شده است

اقبال شاکری ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درمورد وضعیت مسکن بیان می‌کند: مسئله‌ای که در تمام بازارها مشکل اساسی را ایجاد می‌کند عرضه و تقاضاست و بازار مسکن نیز از این قضیه مستثنا نیست.

وی افزود: اکنون بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن فاصله بسیار زیادی وجود دارد و در ده سال گذشته بازار مسکن رها شده است و می‌توان گفت که اقدامات بسیار ناچیزی برای مدیریت صورت گرفته و پذیرش افزایش قیمت در بازار مسکن یک امر متداول شده است.

شاکری درخصوص رشد اجاره بهای مسکن در ۳۰ سال اخیر و علت آن می‌گوید: علت اصلی این مسئله به موارد اقتصادی و بازار مسکن به‌ویژه بازار پولی و سرمایه‌ای کشور مربوط است اما دلالی، سوداگرای و سفته بازی و بورس بازیبه مشکل دامن زده است. زمانی که در حوزه‌های دیگر نیز نقدینگی کشور نتواند هدایت شود به سمت خودرو و ارز و طلا و مسکن و ... حرکت می‌کند و این اتفاقی است که اکنون رخ داده است.

نماینده مردم تهران درمجلس بیان کرد: متاسفانه علی رغم تلاش‌هایی که در سالیان اخیر صورت گرفته است همچنان بازار مسکن یکی از متحدترین بازار‌های کشور است و به همین دلیل به نظر می‌رسد باید چند اقدام اساسی صورت گیرد تا این وضعیت کنترل شود. اما مهم‌ترین بخش کار این است که بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن تعادل ایجاد شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس درانتها گفت: طی یک دهه گذشته بازار مسکن رها شده و پذیرش افزایش قیمت در بازار مسکن یک امر متداول شده است و نباید اینطور باشد.

افزایش قیمت مسکن بین مردم به یک اتفاق متداول تبدیل شده است

شاکری درانتها اظهارداشت: از این جهت دولت و هم مجلس باید در این مورد اقدامات لازم را انجام بدهند که ما بتوانیم وضعیت را کنترلش کنیم و اجازه ندهیم قیمت‌ها بیشتر شود. بلکه باید بتوانیم  در سالیان آتی یک بازار متعادل مسکن را ایجاد کنیم گه عرضه و تقاضا به یک حد مطلوب و قابل قبولی برسد.

گفت و گو از تقی مولوی