مردم نگران نباشند/ لایحه بودجه دولت، لایحه نهایی نیست

غلامرضا مرحبا ، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز ضمن اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بیان می‌کند: آن چیزی که به عنوان قانون بودجه از مجلس خارج می شود با آن چیزی که به عنوان لایحه به مجلس تقدیم می شود یکی نیست. یعنی هم در کمیسیون تلفیق و هم در صحن مجلس و هم در بقیه کمیسیون های تخصصی نظرات و تغییرات بسیاری اعمال خواهد شد.

 

وی افزود: مثل اتفاقی که سال گذشته افتاد و مجلس ابتدا لایحه را نپذیرفت و برگرداند و دولت اصلاحاتی انجام داد و دوباره به مجلس آورد. بنابراین مردم نباید فکر کنند که این بودجه نهایی است.

 

مرحبا تاکید می‌کند: البته نقد هیچ ایرادی ندارد و حق مردم و کارشناسان است و هیچ کس نمی گوید بودجه کاملا بدون نقص است و قطعا عیب و ایراداتی هم دارد. ما امروز برخی مالیات ها را افزایش می دهیم تا بتوانیم هزینه های کشور را پوشش دهیم و به همین جهت در مواردی که خیلی ضرورتی نداشته باشد افزایش بودجه را نمی پذیریم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس به افزایش سن بازنشستگی در این لایحه اشاره کرد و گفت: من فکر می کنم قطعا مجلس به همچین مواردی ورود خواهد کرد و تعدیلاتی اعمال می‌شود. البته من شخصا موافق سن بازنشستگی هستم. نه به عنوان یک اصل جدید که به عنوان یک ضرورت زمانی.

مردم نگران نباشند/ لایحه بودجه دولت، لایحه نهایی نیست

مرحبا گفت: چرا که امروز صندوق های بازنشستگی ما به شدت تحت فشار هستند و همین الان هم دولت باید به آن ها کمک کند و برخی از هزینه های آن ها را پوشش دهد.

او ادامه داد: در مورد مقدار آن البته حرف داریم. شاید مثلا اگر پلکانی افزایش پیدا می کرد بهتر بود اما چاره ای نداریم و باید به صندوق های بازنشستگی یک تنفسی بدهیم تا بتوانند خودشان را مجددا احیا کنند.

مرحبا درانتها یادآورشد که در مورد رشد اقتصادی 8 درصدی برای سال آینده با این بودجه هم من معتقد هستم که محقق نمی شود. برخی می‌گویند اعداد و ارقامی که در بودجه سال آتی وجود دارد نشان از رشد ۸ درصدی است اما این واقعیت ندارد.