۳۵۰۰ دلار بگیرید و بروید یا بازداشت می‌شوید!

به گزارش افکارنیوز، کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی اعلام کرد ۳۵۰۰ دلار کمک مالی به پناهندگان آفریقایی اعطا خواهد کرد تا آنها را به ترک اراضی اشغالی تشویق کند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «بنیامین نتانیاهو» مدعی شده، هدف از این اقدام حفظ ماهیت یهودی و دموکراتیک اسرائیل است.

بر اساس این گزارش، کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی هفته گذشته به‌اتفاق آرا به طرح اعطا کمک مالی به پناهندگان آفریقایی رای مثبت داد. این طرح پیشنهاد «گیدئون سعر» وزیر داخلی اسرائیل بود که مورد حمایت نتانیاهو قرار داشت.

اسرائیل در حال حاضر ۱۵۰۰ دلار کمک مالی به مهاجرانی اعطا می‌کند که با ترک اراضی اشغالی موافقت کرده‌اند اما در طرح پیشنهادی جدید این مبلغ به ۳۵۰۰ دلار افزایش یافته است و مهاجرانی که با این پیشنهاد موافقت نکنند، بازداشت خواهند شد.

بر اساس مصوبه کابینه رژیم‌صهیونیستی، قرار است بودجه‌ای نیز به ساخت یک بازداشتگاه پناهجویان در صحرای نقب تخصیص داده شود، تا پناهجویانی که به پذیرش طرح «ترک اجباری» تن نمی‌دهند، بازداشت شده و به آنجا منتقل شوند.

پیش از این سازمان ملل از این رفتار تل‌آویو با پناهجویانی که عمدتا اریتره‌ای یا سودانی هستند انتقاد کرده است. نماینده سازمان ملل سال گذشته گفته بود تل‌آویو طوری وانمود می‌کند که اقدام آفریقایی‌ها در ترک فلسطین اشغالی داوطلبانه است، اما این طرح بیشتر اقدام قهرآمیز است تا داوطلبانه.

این برخورد تلآویو با پناهجویان حتی واشنگتن را نیز به واکنش نشان داده و موجب شد تا آمریکا از رفتار اسرائیل با آفریقاییتبارها انتقاد کند.