حال عمومی بیماران لبنانی در ایران خوب است

پیرحسین کولیوند در مراسم اولین یادواره شهدای امدادگر استان یزد به نقش برجسته امدادگران در هشت سال دفاع مقدس و خدمات ارزشمند آن‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: حضور پرشور شهروندان یزدی در این یادواره، نشان از ولایت‌مداری و ارزش‌گذاری مردم این استان به شهدای امدادگر دارد.

کولیوند افزود: جمعیت هلال‌احمر تاکنون ۲۵۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده و برگزاری یادواره‌ها و بزرگداشت شهدا وظیفه‌ای مهم است که باید همواره مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این یادواره‌ها، انتقال پیام و روحیه جهادی شهدا به نسل جوان است تا شهدا نه‌تنها به‌عنوان سرمایه‌های معنوی، بلکه به‌عنوان الگوهای عملی و اخلاقی برای توسعه پایدار شناخته شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران به نقش برجسته امدادگران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: امدادگران علاوه بر حفظ جان رزمندگان، داوطلبانه جان خود را فدای ارزش‌های انقلاب اسلامی کردند و خدمات آن‌ها در این دوران مثال‌زدنی است.

وی با تاکید بر اهمیت زنده نگاه داشتن یاد شهدا و ایثارگران تصریح کرد: از جمله این خدمات می‌توان به شناسایی مفقودین، خدمت‌رسانی به اسرای عراقی و آموزش نیروهای جوان اشاره کرد.

کولیوند با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در لبنان که توسط رژیم صهیونیستی رخ داد، از امدادرسانی سریع هلال‌احمر ایران به مجروحان لبنانی خبر داد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: طی ۲۴ ساعت، امدادگران ایرانی به لبنان اعزام شده و در جنوب و شمال این کشور مستقر شدند.

به گفته وی، هلال‌احمر ایران توانست با اقدام سریع خود، آبروی صلیب سرخ جهانی را خریداری کند و تاکنون بیش از ۱۰۰ بیمار چشمی از لبنان به ایران منتقل شده‌اند که حال عمومی آن‌ها خوب است.

یادواره شهدای امدادگر یزد؛ تجلی فداکاری در دفاع مقدس

سردار نصرالله فتحیان مسئول مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت هم در این مراسم درباره نقش مردم این استان در دفاع مقدس سخن گفت و اظهار داشت: مردم یزد در دوران جنگ تحمیلی با ایثار و فداکاری جوانان خود، کارنامه‌ای پرافتخار از خود به جا گذاشته‌اند.

وی با اشاره به شهید دکتر رهنمون، از شاخص‌ترین شهدای جامعه پزشکی، به نقش پزشکان یزدی در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود که دکتر پاک‌نژاد، مؤسس بهداری سپاه از جمله پزشکان برجسته‌ای بوده که خدمات بی‌شائبه‌ای به مردم ارائه کرده است.

سردار فتحیان همچنین عملکرد جمعیت هلال‌احمر را ستود و حضور متعهدانه و به‌موقع این سازمان در موقعیت‌های بحرانی را به‌عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته آن دانست.

وی از تمایل پزشکان و وزرای بهداشت برای اعزام به مناطق جنگ‌زده مثل لبنان، به‌عنوان نمونه‌ای از روحیه ایثارگری ایرانی‌ها یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت کشورهای مختلف جهان، نتیجه صادرات فرهنگ مقاومت ایران اسلامی است و ایران امروز باعزت و تعیین‌کننده است.

استان یزد ۸۹ شهید امدادگر دارد

عشقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد هم در این مراسم با اشاره به اینکه در استان یزد ۸۹ شهید امدادگر داریم گفت: ۶۹ بسیجی، ۱۲ نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر، ۱۴ نفر از سپاهیان و یک نفر از ارتش جمهوری اسلامی ایران، مجموع شهدای امدادگر استان را تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: در قالب ۲۰ تا ۲۵ کمیته توانستیم به محضر پدران و مادران این شهدا برسیم و از آنها دعوت کنیم تا در این مراسم شرکت کرده و از حضورشان بهره‌مند باشیم.