هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۶/۲۹؛ افزایش محسوس دمای هوا از ابتدای مهر؛ تشدید بارش‌ها در ۱۲ استان

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از روز یکشنبه (یکم مهرماه) دمای هوای مقداری افزایش می‌یابد، گفت: روزهای ابتدایی مهرماه دمای هوا افزایش محسوسی خواهد داشت اما این شرایط موقتی است و مجدداً با وجود سامانه‌های کاهش دما از نواحی شمال شرقی به کشور هوا سردتر می‌شود.

وی افزود: از امروز (پنجشنبه، ۲۹ شهریور) تا شنبه (۳۱ شهریور) برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان، گیلان، مازندران، دامنه و ارتفاعات در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و برخی مناطق خراسان شمالی افزایش ابر، بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی شده است.

ضیائیان تاکید کرد: امروز در برخی مناطق خراسان رضوی و خراسان جنوبی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه (یکم مهرماه) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان گاهی افزایش ابر، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در نوار شرقی، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و از فردا (جمعه، ۳۰ شهریور) تا روز یکشنبه در نوار شرقی ایران و برخی مناطق غرب وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش باد با احتمال گرد و خاک با کمترین و بیشترین دمای ۲۰ و ۲۹ درجه سانتیگراد و فردا کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش باد با احتمال گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای ۲۰ و ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.