واکنش وزیر امور خارجه چین به ترور هنیه در تهران

 وزیر امور خارجه چین تاکید کرد که ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی « حماس » در ایران «نقض منشور سازمان ملل متحد» است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع خبری چین، «وانگ یی» در جریان گفتگوی تلفنی با «بدر عبد العاطی» همتای مصری خود ترور هنیه در تهران را به شدت محکوم و اعلام کرد که این عملیات ترور «باعث خطرناک تر شدن وضعیت منطقه» شده است.

گفتنی است که رژیم صهیونیستی از تاریخ ۷ اکتبر گذشته جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است که منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۳۱ هزار نفر، ناپدید شدن ۱۰ هزار نفر و نیز کوچ اجباری نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکنان غزه شده است. علاوه بر این، ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی سابقه جان ساکنان این منطقه را تهدید می کند.

رژیم صهیونیستی همچنین با دهن کجی به جامعه بین المللی و بدون توجه به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر توقف فوری جنگ در غزه و احکام دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم برای ممانعت از نسل کشی در غزه و بهبود اوضاع فاجعه بار این منطقه، به جنگ خود علیه نوار غزه ادامه می دهد.