بهترین مرکز کار درمانی در تهرانپارس

یافتن بهترین مرکز کار درمانی در تهرانپارس برای ساکنین این منطقه بسیار مهم است. چرا که کار درمانی یک خدمات درمانی بسیار مهم و تخصصی بوده که می تواند برای بسیاری از مشکلات جسمی و حتی ذهنی کاربردی باشد. کار درمانی به عنوان مهم ترین زیر شاخه توانبخشی کمک می کند تا افراد بتوانند با وجود محدودیت های جسمی و ذهنی که دارند، به تنهایی کارهای شخصی خود را سپری کرده و روزمره مستقلی داشته باشند. این روش درمان دارای روش ها و تکنیک های بسیار زیادی است که با توجه به مشکل بیماران مورد استفاده قرار می گیرند. اگر شما نیز به دنبال یک مرکز کاردرمانی معتبر در منطقه تهرانپارس هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

1

کار درمانی به صورت اصولی و مستمر به افراد کمک می کند تا به بیشترین حد استقلال در زندگی رسیده و بتوانند در کنار محدودیت های حرکتی که دارند، از پس کارهایی همانند لباس پوشیدن، غذا خوردن و... بر بیایند. به افرادی که این خدمات را ارائه می دهند، کاردرمانگر گفته می شود که در زمینه توانبخشی آموزش دیده و روی تمامی مباحث کاردرمانی تسلط دارند. در ابتدا بیمار توسط کاردرمانگر ارزیابی شده و در صورت نیاز به کاردرمانی، مراحل درمان آغاز می شود.

چه کسانی به کار درمانی نیاز دارند؟

قبل از این که در مورد بهترین مرکز کار درمانی در تهرانپارس توضیح دهیم، بهتر است بدانید که این روش درمانی بری چه بیماران و مشکلاتی مناسب تر است. به طور کلی کار درمانی می تواند برای افرادی که به دلیل وجود بیماری های مختلف دچار محدودیت هستند، مناسب باشد. این روش درمانی محدودیت سنی نداشته و برای نوزادان تا بزرگسالان قابل ارائه است. به بیان ساده می توان گفت کاردرمانی در تهرانپارس برای همه افرادی که نمی توانند از پس کارهای شخصی و روزمره خود بر بیایند، مناسب است. به طور مثال کودکی به اختلالاتی همانند اوتیسم مبتلا بوده و نمی تواند به تنهایی به مدرسه برود. یا شخصی که پس از جراحی یا شکستگی استخوان یکی از نواحی بدن، توانایی لازم را برای انجام کارهای شخصی خود ندارد. از جمله کسانی که به کار درمانی نیاز دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوزادان مبتلا به نقص مادر زادی و صدمه در بدو تولد
  • آسیب به مغز یا نخاع
  • وجود اختلالات حسی پردازشی
  • اختلال اوتیسم
  • آرتریت روماتوئید
  • مشکلات روحی روانی
  • مشکلات ناشی پس از جراحی
  • وجود تاخیر در رشد
  • سرطان
  • قطع عضور
  • فلج مغزی و دیگر بیماری های مزمن

2

کار درمانی چه تاثیری دارد؟

مورد دیگری که لازم است در مورد کار درمانی در تهرانپارس بررسی کنیم، میزان تاثیر کار درمانی است. چرا که همچنان بسیاری  از افراد در مورد اهمیت و تاثیرات این روش درمانی اطلاعات کافی را ندارند. زمانی که شما به بهترین مرکز کاردرمانی در شرق تهران مراجعه می کنید، بیمار توسط کاردرمانگر مورد ارزیابی قرار گرفته تا مشکل اصلی و دلیل آن تشخیص داده شود. کاردرمانگر با توجه به این موارد می تواند بهترین برنامه کاردرمانی را برای بیمار در نظر گرفته و طی جلسات متعددی آن را اجرا کند. کار درمانی به افراد کمک می کنند تا توانایی لازم قبل از آسیب خود را مجدد به دست آورده و استقلال کافی را برای گذراندن زندگی داشته باشند.

 برنامه کار درمانی متشکل از یکسری تمرینات و تکنیک ها بوده که می تواند برای هر یک از بیماران متفاوت باشد. پس از اتمام جلسات کار درمانی می توانید متوجه شوید که بیمار تا چه حد رو به بهبود بوده و می تواند به تنهایی کارهای عادی و روزمره خود را انجام دهد. به عبارتی می توان گفت که این روش درمانی باعث افزایش کیفیت زندگی بیماران با آسیب های مختلف می شود.

بهترین و مجهزترین مرکز کاردرمانی در تهرانپارس

کار درمانی نوعی توانبخشی بوده که شامل روش ها و تجهیزات مختلفی برای درمان می شود. در واقع لازم است تا برای آموزش بیماران و انجام تمرینات از یکسری تجهیزات استفاده شود. از سوی دیگر نیز جلسات کار درمانی بایستی در یک محیط مناسب، استاندارد و آرام انجام شود. از این رو یافتن بهترین مرکز کار درمانی در تهرانپارس با تجهیزات و کاردرمانگران حرفه ای، دارای اهمیت بسیار ویژه ای است. قطعا یافتن یک مرکز توانبخشی و کار درمانی در نزدیکی محل زندگی می تواند شرکت در جلسات کاردرمانی را برای بیماران راحت تر کند.

اگر شما نیز در تهرانپارس و یا سایر مناطق شرقی ساکن بوده و به دنبال بهترین کار درمانی در تهرانپارس هستید، می توانیم به شما کلینیک نسیم مردانی را پیشنهاد کنیم. این مجموعه دارای سالیان زیادی سابقه در حوزه توانبخشی بوده و دارای جدیدترین تجهیزات جهت اجرای تمامی متد های کاردرمانی است. تیمی متخصص از کاردرمانگران در این کلینیک مشغول به فعالیت هستند که می توانند از بهترین روش های کاردرمانی متناسب با نیاز بیماران استفاده کرده و بهترین نتیجه را برای آن ها رقم بزنند. شما می توانید با اطمینان کامل خدمات کار درمانی خود را به این مجموعه بسپارید.

3

جمع بندی

کار درمانی به تمرینات و آموزش هایی گفته می شود که باعث شده تا افراد با وجود آسیب های مادرزادی و یا پیش آمده، بتوانند به زندگی روزمره خود ادامه و بهتر از پس کارهای خود بر بیایند. این روش به طور کلی با فیزیوتراپی متفاوت است. شخصی که این خدمات را انجام می دهد، کاردرمانگر بوده که در رشته توانبخشی دارای تخصص و مدرک است. برای اثر بخشی روش های کار درمانی نیاز است تا شما به بهترین مرکز کار درمانی مراجعه کنید. در غیر این صورت ممکن است نتیجه لازم را از جلسات درمانی مشاهده نکنید.