معرفی جامع پارک‌ها و تفریحگاه‌های مشهد

مشهد شهر بزرگ مذهبی کشور، آثار و جاذبه‌های بسیاری را برای تفریح و گشت‌وگذار گردشگران در خود جای داده است. در کنار جاذبه‌های متنوع این شهر، پارک‌ها و تفریحگاه‌هایی نیز وجود دارند که امکانات رفاهی مطلوبی را برای تفریح مسافران ارائه می‌دهند. با خرید بلیط قطار و سفر به مشهد، علاوه‌بر زیارت حرم امام رضا (ع)، بازدید از مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری متنوع، بوستان‌ها و پارک‌های متعددی نیز برای تفریح و وقت‌گذرانی به مسافران ارائه می‌شود. بوستان‌ها و پارک‌های شهری جذابیت ویژه‌ای دارند و امکانات رفاهی متنوعی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

 

4

انواع پارک‌ها و تفریحگاه‌های مشهد

اکنون که بلیط قطار مشهد را رزرو کرده‌اید می‌توانید زمانی را به گشت‌وگذار و تفریح در پارک‌ها و تفریحگاه‌های این شهر اختصاص دهید و لحظات خوشی را در کنار خانواده و دوستانتان بگذرانید. مشهد یکی از مقاصد پرطرفدار و پرتردد کشور محسوب می‌شود؛ از این‌رو پارک‌های متعددی را برای پذیرایی از مهمانان در نظر گرفته است.

پارک ملت

یکی از معروف‌ترین بوستان‌های مشهد که زیبایی شگفت‌انگیزی دارد، پارک ملت است که در شمال غرب میدان آزادی قرار دارد. این پارک زیبا، نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است. هرساله در فروردین‌ماه، بخشی از این بوستان بزرگ را برای کاشت لاله آماده می‌کنند و بهار در این پارک، خود را به شکل لاله‌های قرمز و زیبا به نمایش می‌گذارد. علاوه‌بر لاله‌ها، دریاچه‌ای زیبا نیز در پارک ملت قرار دارد که زیبایی آن را دوچندان می‌کند؛ اما چرخ‌وفلک و شهربازی این پارک، طرفداران بیشتری را به سمت خود می‌کشاند.

در شهربازی پارک ملت مشهد، انواع وسایل بازی مانند اسکای فلایر، اسکیت بورد، سورتمه و .... وجود دارد که با خیال راحت از ایمنی آن‌ها، می‌توانید از این وسایل استفاده کنید و لذت ببرید. تفریحات و امکانات تفریحی پارک ملت، به اینجا ختم نمی‌شوند؛ در این پارک مهیج، زمین بازی ویژه کودکان، زمین‌های ورزشی، تئاتر و سینما، باغ وحش و .... نیز در دسترس عموم است. پارک وسیع ملت، امکان اتراق و لذت‌بردن از آرامش و سکوت را در یک سمت پارک فراهم می‌کند و در سمت دیگر هیجان و نشاط را برای شما تدارک دیده است.

پارک پردیس

اگر از عاشقان طبیعت هستید، پس‌از رزرو بلیط قطار و سفر به مشهد، سری به پارک پردیس بزنید. این پارک دارای پوشش گیاهی متنوعی است که فضایی زیبا و شگفت‌انگیز را برای تفریح شما فراهم می‌سازد. در پارک پردیس انواع مختلفی از درختان زیبا مانند صنوبر، چنار، سرو، کاتالپا، راش، کاج، زیتون، اقاقیا و ... وجود دارند که نمایی زیبا و دل‌فریب به پارک داده است. شما می‌توانید علاوه‌بر طبیعت خوش‌رنگ و لعاب پارک پردیس، از موزه ایرانی آن نیز دیدن کنید. در این پارک و تفریحگاه زیبا، می‌توانید از بازی‌های مهیج کامپیوتری نیز لذت ببرید. آلاچیق‌ها، فضاهای سرسبز با طراحی زیبا، بوفه‌ها و ... از دیگر امکانات رفاهی پارک پردیس محسوب می‌شوند.

پارک خورشید

اگر شیفته کوهنوردی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی هستید، ارتفاعات کوهستان پارک خورشید را از دست ندهید. این پارک کوهستانی در نزدیکی بلوار هاشمی، به بام هاشمیه معروف است. پارک خورشید برای وقت‌گذرانی‌های شبانه در کافه‌های دنج پارک و تماشا آسمان زیبا شهر در شب، انتخابی بی‌نظیر خواهد بود. با خرید بلیط قطار مشهد و گشت‌وگذار در پارک‌های متفاوت آن، تجربه‌ای هیجان‌انگیز را برای خود رقم می‌زنید.

پارک مینیاتوری

اگر می‌خواهید گذری به شهرهای مختلف کشور داشته باشید پارک مینیاتوری را در برنامه سفرتان بگنجانید. پارک مینیاتوری از دیگر پارک‌های مشهد است که جذابیت ویژه‌ای برای مسافران و گردشگران دارد. این پارک موزه‌ای از ماکت‌های جاذبه‌ها و نمادهای باستانی مهم ایران را به نمایش می‌گذارد. در این پارک وسیع می‌توانید به گوشه‌گوشه ایران سفر کنید و آثار باستانی شهرهای مختلف کشور را در ابعاد کوچک‌تر ببینید. بیش‌از 50 نوع ماکت‌های جذاب از معماری ایران مانند پل خواجو، تخت‌جمشید، آرامگاه عطار نیشابوری و ... در این پارک و موزه قرار دارند که بازدید از آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است.

5

پارک میرزا کوچک‌خان

پارک میرزا کوچک‌خان در نزدیکی بازار امام رضا (ع) و میدان 17 شهریور، پاتوق زائران و مسافران مشهد است. پارک میرزا کوچ‌خان یکی از بوستان‌های معروف مشهد محسوب می‌شود که به‌دلیل فضا سرسبز، گیاهان و درختان متنوع، طراحی زیبا و امکانات رفاهی مناسب و مطلوب و همین‌طور نزدیکی به حرم، از شلوغ‌ترین و پرترددترین پارک‌های این شهر است. این پارک امکانات متعدد دیگری مانند زمین‌های ورزشی، استخر، فضا بازی ویژه کودکان، کتاب‌خانه و ... را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد. پارک میرزا کوچک‌خان دسترسی خوبی به حرم را برای زائران فراهم کرده است؛ زائران برای زیارت حرم امام رضا (ع) تنها 2 کیلومتر راه دارند.

پارک امت

پارک امت از دیگر بوستان‌های شهر مشهد است که فضا سبز و باغچه‌های پرگل آن را به زیبایی طراحی کرده‌اند. این پارک با مساحت بیش‌از 30 هزار مترمربع، امکانات رفاهی، بهداشتی و تفریحی مناسبی را برای گردشگران و مسافران تدارک دیده است. در این پارک یک شهربازی کوچک وجود دارد که کودکان شما را ساعت‌ها سرگرم می‌کند. اگر گذرتان به خیابان مفتح افتاد، در پارک امت کمی استراحت کنید و به کودکانتان اجاره دهید تا به تفریح و وقت‌گذرانی در این پارک مهیج بپردازند.

پارک بسیج

پارک بسیج در شمال شرقی مشهد، دارای پوشش گیاهی متنوع و زیبایی است که برای تفریح و وقت‌گذرانی حرف ندارد. نشستن در زیر سایه درختان گردو، زیتون، اقاقیا، چنار، توت، افرا، سرو، کاج و ... در فضایی دلنشین و دنج، جذاب و هیجان‌انگیز است. در این پارک امکانات رفاهی مناسب و متعددی برای مسافران و گردشگران وجود دارد؛ علاوه‌بر فضا سرسبز و درختان زیبا، زمین بازی ویژه کودکان، غرفه‌های خوراکی، آب‌خوری، مسجد و ... نیز تعبیه شده است.

پارک ارم

پارک ارم از محبوب‌ترین پارک‌ها و تفریحگاه‌های مشهد به‌شمار می‌رود که میزبان همشهریان و مسافران بسیاری است. در این پارک می‌توانید از امکاناتی مانند فضا سبز، دریاچه، زمین فوتبال، باشگاه ورزشی، وسایل بازی، پارکینگ و ... بهره‎‌مند شوید. همچنین می‌توانید با کرایه دوچرخه، از دوچرخه‌سواری نیز در این پارک لذت ببرید. در این پارک بخشی را به بانوان اختصاص داده‌اند تا بتوانند به‌راحتی در آن‌جا وقت بگذرانند؛ همچنین می‌توانید برای سرگرمی کودکانتان از زمین بازی ویژه کودکان بهره ببرید.

پارک بابا قدرت

در میان فهرست پارک‌های مشهد، یک کاروانسرا قدیمی وجود دارد که پس‌از بازسازی‌های لازم، به محلی برای تفریح و خوش‌گذرانی تبدیل شده است. در سال‌های گذشته زائران با برپایی چادر، در این پارک شب را سپری می‌کردند؛ اما امروز این پارک به بانوان اختصاص داده شده است. پارک بابا قدرت با ارائه امکانات رفاهی متعدد و فضا سرسبز و زیبا، یکی از بهترین پارک‌های مشهد محسوب می‌شود.

6

تفریح و وقت‌گذرانی در پارک‌های مشهد با فلای تودی

برای تفریح و سرگرمی در پارک‌ها و بوستان‌های زیبا مشهد، باید بلیط قطار مشهد را رزرو کنید. بهتر است رزرو بلیط قطار سفرتان را از وب‌سایت‌های آنلاین و معتبر انجام دهید. فلای تودی با ارائه امکانات و خدمات متعددی مانند راهنما سفر، پیگیری و پشتیبانی 24 ساعته، رزروی آسان و سریع را برای شما فراهم می‌سازد. کافیست وارد این وب‌سایت آنلاین شوید و اطلاعات سفرتان را وارد کنید، در نهایت با انتخاب گزینه مناسب و پرداخت هزینه بلیط‌تان، می‌توانید برای سفر آماده شوید.