اهمیت مشاور کنکور

یکی از دغدغه های مهم  دانش آموزان بعد از اخذ دیپلم، قبولی در کنکور می باشد که سعی می کنند با خواندن فراوان کتب درسی به این موفقیت دست پیدا کنند. اما باید به این نکته مهم توجه کنیم که برای موفقیت در کنکور نیاز به برنامه ریزی درسی داریم! پس برای این منظور به طور قطع مشاور کنکور نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. مشاور تحصیلی برا موفقیت دانش آموزان یکی از راه های پر اهمیت در قبولی کنکور می باشد و می توان گفت نقش به سزایی در موفقیت دانش آموزان در مسیر تحصیلی دارد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل درباره همین موضوع یعنی اهمیت مشاوره کنکور صحبت کنیم و به شما دقیقاً بگوییم که در هررشته، چه میزان اهمیت دارد. پس حتماً تا پایان همراه ما باشید.

 

وظایف مشاور کنکور

در این قسمت از مقاله به وظایف مشاور کنکور می پردازیم تا بیشتر متوجه اهمیت وجود آن شویم:

  • هدایت تحصیلی
  • آموزش مهارت های مطالعه و یاد گیری
  • برنامه ریزی دقیق و اصولی
  • پیگیری مرتب دانش اموز خود
  • حل مشکل افت تحصیلی
  • حل مشکل استرس و اضطراب زمان برگزاری کنکور
  • رفع رفتار های نا بهنجار
  • ارائه راهکار برای رفع مشکلات روحی و روانی
  • هموار کردن مسیر دانش آموزان برا موفقیت در کنکور علی الخصوص قبولی در رشته ی مورد علاقه

اهمیت مشاور کنکور به این دلیل می باشد که با کمک مشاوران تحصیلی می توان نقاط ضعف و قوت داوطلب را شناخت  و با توجه به امکانات موجود حداکثر استفاده را به عمل آورد. به این گونه که با شناسایی دقیق استعداد ها و توانایی داوطلب در جهت رفع مشکلات و ارتقا سطح داوطلب  چه از لحاظ درسی و چه از لحاظ روانی  برنامه ریزی های درست در جهت اهداف آموزش و پرورش صورت می گیرد.

اما اگر یک مشاور خوب وجود در مسیر همراه داوطلب نباشد بدون شک نمی تواند به آنچه که در ذهنیت خود برای قبولی کنکور در رشته مورد علاقه خود دارد برسد.

دقت کنید که خانواده و والدین تنظیم کننده سرعت فرزند خود در راستای قبولی در کنکور می باشند، پس اگر بی انگیزه و بدون اطلاع رفتار کنند، فرزندشان دچار مشکل تحصیلی می شود. پس والدین هم برای این که با استعداد های کمتر دیده شده ی فرزند خود آشنا شوند و مسائل درون خانواده که باعث افت تحصیلی فرزند می شود را کنترل کنند، حتما باید از مشاور تحصیلی کمک بگیرند.

اهمیت مشاور کنکور در انتخاب رشته نیز بسیار مورد توجه قرار می گیرد، چرا که گاهی با انتخاب نادرست در رشته تحصیلی از موفقیتی که می توانستید پیش رو داشته باشید دور می شوید و کاملا مسیر زندگی دانش آموز تغییر پیدا می کند .

همان طور که می دانیم رتبه های زیر صد به اهمیت مشاور کنکور بهای ویژه ای داده اند که البته یک سری از این افراد موفق به دلایلی این موضوع را کتمان می کند ، ولی قطعا مشاور تحصیلی توانسته است به این دانش آموزان برای قبولی در کنکور با رتبه عالی کمک ویژه ای کند.

در ادامه مطلب به اهمیت مشاور کنکور در رشته های مختلف می پردازیم.

اهمیت مشاور کنکور تجربی

تجربی یکی از رشته های پر طرفدار در میان دانش آموزان می باشد؛ این رشته به دلیل زیر شاخه های پزشکی که دارد مورد علاقه بسیاری از دانش آموزان در مدارس واقع می شود . پس اگر می خواهید در کنکور این رشته به نتیجه ی دلخواه برسید حتما به مشاور تحصیلی رجوع کنید تا بتواند با برنامه ریزی های درست و با اطلاعات دقیق شما را در امر تحصیل کمک نماید .

کنکور تجربی یکی از فرایند هایی است که وجود مشاور تحصیلی بسیار حائز اهمیت قرار گرفته می شود . به همین دلیل اهمیت مشاور کنکور تجربی باید در اولویت قرار بگیرد .

یک مشاور تحصیلی خوب باید در مرحله اول یک روانشناس عالی باشد به طوری که میزان شناخت علایق فرد و طریق ی درس خواندن و کشف استعداد دانش آموز نیازمند علم روانشناسی می باشد ، پس اهمیت مشاور کنکور باید جزء برنامه های مهم قبل از آمادگی برای کنکور باشد .

برای آمادگی دانش آموزان در کنکور تجربی ، مشاور تحصیلی با جدیدترین روش های روز دنیا از جمله ACT  استفاده می کنند.

مشاور کنکور تجربی تمام نقاط قوت و ضعف داوطلب را بررسی می کند چرا که با شناخت نقاط قوت و ضعف این کمک را به دانش آموز می کند که بتواند به موفقیت بیشتری در کنکور تجربی دست یابد .

وقتی دانش آموز با کمک مشاور کنکور تجربی توانست قوت خود را در بعضی دروس کشف کند ، با توانایی بیشتری روی درس مورد نظر تمرکز می نماید و آن را توسعه می دهد به همین دلیل زمان کمتری را به خواندن اختصاص می دهد و با شناخت ضعف خود در سایر دروس سعی در پیشرفت وضعیت درسی خود می نماید .

کنکور تجربی سالانه یک رقابت سخت بین دانش آموزان می باشد ، چرا که این رشته به دلیل داشتن زیر شاخه های پزشکی علاقمندان بسیاری پیدا کرده است ، پس باید عرض نماییم برای این که در کنکور تجربی با رتبه دلخواه قبول شوید تا بتوانید رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید حتما از مشاور کنکور تجربی کمک بگیرید .

یکی از مهم ترین نکات در هنگام کنکور تجربی زمان بندی می باشد ، مشاور کنکور تجربی این کمک را می نماید تا بتوانید با زمان بندی درست بیشتر آشنا شوید .

21

اهمیت مشاور کنکور ریاضی

رشته ریاضی بعد از رشته تجربی یکی از پر طرفدار ترین رشته درسی بین دانش آموزان می باشد ، رشته ریاضی به دلایل ایجاد شغل های مهندسی در آینده خیلی از دانش آموزان را به سمت خود کشانده است .

 اکثر دانش آموزانی که رشته ریاضی را انتخاب می کنند به طور حتم برای شرکت در کنکور ریاضی تلاش بسیاری می کنند ، اما باید دانست برای موفقیت در کنکور و به ثمر نشستن تمام تلاش ها ، اهمیت مشاور کنکور ریاضی باید اولین گام ما برای برنامه ریزی درسی باشد .

داشتن یک مشاور تحصیلی خوب برای کنکور ریاضی کمک شایانی به قبولی در کنکور می کند.

مشاوره کنکور ریاضی تمام نقاط و ضعف دانش آموز را مورد بررسی قرار می دهد و با تقویت دانش آموز در دروسی که ضعف دارد مسیر درس خواندن را برایش راحت تر می کند و هم چنین با شناخت نقاط قوت  داوطلب به او آموزش می دهد که روی دروسی که در آن ها یادگیری سریع تری دارد بیشتر تمر کز نماید .

به این نکته با توجه کنیم که برای این که در کنکور قبول شویم نیاز نیست در کتاب غرق شویم و ساعات طولانی را با مطالعه سپری کنیم ، این کار هیچ کمکی به قبولی در کنکور با رتبه دلخواه نمی کند. اما اگر اهمیت مشاور کنکور ریاضی را جدی بگیریم و طبق راهنمایی های مشاور تحصیل پیش برویم به طور قطعی شما یکی از قبول شدگان کنکور ریاضی در رشته مورد علاقه تان خواهید بود .

چرا اهمیت مشاور کنکور ریاضی را باید جدی بگیریم ؟

در همه امور زندگی استفاده از تجربه دیگران کمک شایانی در گذر امور می کند ، مشاور کنکور ریاضی هم با توجه به این که کار بلد ، حرفه ای ، با تجربه می باشد می تواند با راهنمایی های که در امور درس خواندن می کند ما را به سمت هدفمون که همان قبولی در کنکور است نزدیک نماید .

درواقع اهمیت مشاور کنکور ریاضی به شرح ذیل می باشد :

مشاور تحصیلی حرفه ای و با تجربه چند گام مهم را برای موفقیت دانش آموز باید بردارد ، گام اول تعییت هدف ، گام دوم ، شناخت علایق و استعداد دانش آموز ، گام سوم ، اهمیت ضرایب دروس ریاضی ، گام چهارم ، برنامه ریزی هدفمند ، گام پنجم ، آموزش تست زنی ، و در آخر باید پیگیر پیشرفت داوطلب کنکور باشد .

اهمیت مشاور کنکور انسانی

 برخی از خانواده ها رشته انسانی را برای فرزندانشان نمی پسندند؛ آن ها بر این باور هستند که ممکن است فرزندشان با ورود به این رشته نتواند آینده موفقی داشته باشد اما باید بدانیم که این نوع باوراشتباه است چرا که رشته انسانی دارای رشته های پر درآمد مانند : مدیریت ، حسابداری ، حقوق ، وکالت و ... می باشد .

اگر می خواهید در رشته انسانی بهترین رتبه را کسب نمایید باید کنکور را با بهترین شکل ممکن پشت سر بگذارید .

برای نتیجه گیری مطمئن در کنکور ، اهمیت مشاور کنکور انسانی مورد توجه قرار می گیرد ، پس باید با یک مشاور تحصیلی سر زنده و با تجربه که تخصص بالایی در مشاوره دادن دارد صحبت نماییم .

وجود مشاور کنکور انسانی باعث می شود تا هر روز شاهد پیشرفت خود در درس خواندن نسبت به روز قبل باشید .

در دوره طلایی کنکور مشاور تحصیلی راه را برای پیشرفت درسی هموار می کند ، اگر بدون مشاور تحصیلی جلو بروید ،  ممکن است دچار مشکلاتی شوید و همین مشکلات باعث می شود از هدف اصلی خود دور شده و نا امید شوید و دیگر قادر به ادامه مسیر تحصیلی خود نباشید .

پس به این نتیجه می رسیم که مشاور کنکورانسانی مانند چراغی در جاده تاریک می باشد که راه موفقیت را به داوطلب نشان می دهد .

مشاور کنکور انسانی داوطلب را در هر سطح تحصیلاتی که باشد کمک کرده و تا زمان برگزاری کنکور دنبال کننده پیشرفت درسی داوطلب می باشد .

اهمیت مشاور کنکور انسانی به دلایل زیر می باشد :

مشاور کنکور انسانی تعیین و شناخت هدف دانش آموز را بررسی می کند تا بتواند مسیر و راه رسیدن به آن هدف را برای داوطلب برنامه ریزی کند .

برنامه ریزی بودجه بندی از دیگر کارهای مشاور کنکور انسانی می باشد ، با شروع مطالعه باید قسمت های مهم دروس  و تعداد سوالات را بدانید تا بتوانید مطالعه مفیدی برای کنکور داشته باشید .

مشاور کنکور انسانی به داوطلب آموزش صحیح مطالعه را یاد می دهد تا دانش آموز بتواند بهترین روش را با شناخت نقاط قوت و ضعف خود پیش ببرد . پس برای هر کسی روش مطالعه متفاوت می باشد .

با توجه به مطالبی که گفته شد اگر می خواهید در رشته انسانی بهترین رتبه را کسب نمایید ، به طور حتم باید اهمیت مشاور کنکور انسانی جزء اولین قدم های کنکوریتان باشد .

اهمیت مشاور کنکور فرهنگیان

در رشته انسانی یکی از پر طرفدار ترین رشته های قبولی دانشگاه تربیت معلم می باشد .

برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان باید ظاهر جدی و قلب مهربانی داشته باشید و هم چنین در زمینه روانشناسی بسیار خوب عمل کنید چرا که با سنین مختلف دانش آموز سر کار دارید .

ورود به دانشگاه فرهنگیان به دلایل محدود پذیرش یک مقدار سخت می باشد که با پشتکار قوی می توانت این مرحله سخت را سپری نمود ، به همین دلیل برای وود به دانشگاه فرهنگیان ، اهمیت مشاور کنکوری فرهنگیان بسیار حائز اهمیت قرار می گیرد ، چرا که مشاور تحصیلی این کمک را به شما می کند تا بتوانید با برنامه ریزی دقیق درس خوانده و در کنکور فرهنگیان قبول شوید .

همان طور که گفتیم متقاضیان زیادی برای رشته فرهنگیان ثبت نام می کنند ولی باید بدانیم که ظرفیت در دانشگاه فرهنگیان بسیار محدود می باشد ، بنابراین تنها راه قبولی در این رشته کمک گرفتن از یک مشاور کنکور فرهنگیان با تجربه می باشد تا بتواند شما را در این مسیر راهنمایی کند .

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان با انتخاب رشته سایر رشته ها هماهنگ می باشد ، یک مشاور کنکور فرهنگیان کار بلد و متخصص به گونه ای شما را راهنمایی می کند که بتوانید علاوه بر قبولی در دانشگاه فرهنگیان ، در سایر رشته نیز قبول شوید .

اهمیت مشاور کنکور فرهنگیان به شرح ذیل می باشد :

بررسی رتبه قبولی رشته های مختلف ، بررسی طول دوره تحصیلی ، واحد های درسی و سر فصل دروس ، بررسی بازار کار ، فرصت های شغلی و میزان در آمد ، ارائه تکنیک های موفقیت در مرحله مصاحبه .

مشاور کنکور فرهنگیان با در نظر گرفتن تمام موارد بالا بهترین کمک را در مسیر قبول کنکور به داوطلب می نماید .

اهمیت مشاور کنکور هنر

کنکور هنر نسبت به سایر کنکورها به ظاهر زیاد جدی گرفته نمی شود ، اما علاقمندان زیادی دارد که برای قبولی در دانشگاه هنر با هم رقابت می کنند .

از طریق رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی و .. می توان وارد دانشگاه هنر شد  . اما باید به این نکته توجه کنیم که قبولی در دانشگاه هنر به علت ظرفیت محدود و تعداد دانشگاه های کم دشوار می باشد .

 پس با توجه به موضوعی که گفته شد ، مشاوره کنکور هنر باید جزء اولین قدم هایمان برای شروع درس خواندن باشد .

بعد از ثبت نام در کلاس های مشاورکنکور هنر ، مشاور تحصیلی با شناخت هدف گذاری و مشخص کردن رشته مورد علاقتان ،  شما را با زیر گروه  و رشته های کنکور هنر آشنا می کند . که با این روش امکان تمرکز بر روی دروس مهم ایجاد شده  و هم چنین صرفه جویی در زمان بندی ، تهیه کتاب ها و منابع مهم را نیز  فراهم می کند  .

در مرحله دوم ، مشاور کنکور هنر بودجه بندی را به داوطلب آموزش می دهد ، بودجه بندی به این معنا است که برای داوطلب موقعیتی را فراهم می آورد تا هنگام مطالعه بر روی دروس مهم که استعداد یاد گیری بیشتری  در آن ها دارد را شناسایی کند و به او آموزش دهد روی این دروس تمرکز بالاتری ایجاد نماید و زمان بیشتری را برای مطالعه ی این کتاب ها اختصاص دهد.

مشاور کنکور هنر این کمک را به شما می نماید تا کتاب ها ، منابع  و جزواتی را که برای کنکور تهیه می کنید هدفمند بوده و بر اساس اولویت های  درسی داوطلب تعیین گردند .

برای این که خیال خانواده ها از فرزندشان موقع خوندن کنب درسی برای قبول در دانشگاه هنر راحت باشد باید این امکان را فراهم آورند تا فرزندشان با یک مشاور کنکور هنر متخصص و کار بلد ارتباط برقرار کند .

اگر داوطلب بدون داشتن مشاور درس بخواند ، دچار سر در گمی می شود و نمی تواند به مسیر درسی خود ادامه دهد ، به همین جهت اهمیت مشاور کنکور باید جزء اولین دغدغه هر خانواده باشد.

22

اهمیت مشاور کنکور فنی حرفه ای

رشته فنی حرفه ای در میان دانش آموزان به دلایل شرایط شغلی فنی مهندسی  نیز پرطرفدار می باشد . لذا برای ورود به دانشگاه فنی نیاز به یک برنامه ریزی درسی دقیق می باشد که اهمیت مشاور کنکور ریاضی  در این موقعیت کمک زیادی به شما می کند .

داوطلبان کنکور فنی حرفه ای به دو دسته تقسیم می شوند :

دسته اول که در پایه های مختلف درسی مشغول به تحصیل هستند و دسته دوم از طریق سایر رشته ها می خواهند وارد دانشگاه فنی شوند .

برای هر دو دسته مشاور کنکور فنی حرفه ای الزامی می باشد .

مشاور تحصیلی برای دسته اول این کمک را می کند تا بتواند میزان یادگیری آن ها را در دروس مختلف بسنجد و با توجه به نقاط قوت و ضعف داوطلب او را در مسیر قبولی کنکور راهنمایی نماید .

مشاور تحصیلی برای داوطلبان دسته دوم بسیبار حائز اهمیت است ، این دسته از داوطلبان چون از طریق سایر رشته های می خواهند در کنکور فنی شرکت کند باید از مشاور تحصیلی حتما کمک بگیرند ، مشاور کنکور فنی حرفه ای آن ها را با رشته های فنی آشنا می کند و کمکشان می کند تا انتخاب رشته درستی را انجام دهند .

اهمیت مشاوره کنکور فنی حرفه ای به دلایل زیز می باشد :

مشاور کنکور فنی حرفه ای به داوطلبان کمک می کند تا با تمامی گرایش ها در رشته خود آشنا شوند و انتخاب رشته درست و اصولی را با اطلاعات جامعی که در اختیار داوطلب می گذارند انجام دهند .

انتخاب رشته در کنکور فنی حرفه ای متعدد می باشد ، پس کلیه داوطلبان می توانند برای آشنایی از شرایط و ضوابط لیست کلیه رشته های کاردانی با مشاور تحصیلی مشورت نمایند .

در کنکور فنی حرفه ای داوطلب می تواند با شرط معدل و سوابق تحصیل رشته ی مورد علاقه خود را با کمک مشاور کنکور فنی حرفه ای انتخاب نماید .

اما داوطلبان نظام قدیم می توانند رشته های بدون کنکور را انتخاب کنند و یا از طریق کنکور وارد دانشگاه شوند ، برای این داوطلبان نیز  مشاور کنکور فنی حرفه ای بسیار مورد اهمیت قرار می گیرد ، چرا که آن ها راهنمایی می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشند .

خانواده هایی که علاقمند هستند فرزندشان قبولی در کنکور را با رشته مورد علاقه خود تجربه کند باید به مشاور کنکور فنی حرفه ای مراجعه فرمایند تا خودشان نیز از نظر روحی و روانشناسی سنجیده شوند  و هم این که با استعداد یادگیری فرزندشان آشنا شوند ،به همین دلیل  خانواده ها نقش به سزایی در موفقیت فرزندشان دارند .

همان طور که در مطلب بالا عرض نمودیم برای ورود به دانشگاه فنی حرفه ای انتخاب رشته متعددی وجود دارد که داوطلبان زیادی را جذب خود می کند ، پس داوطلب باید هنگام انتخاب رشته  ، تحصیل در مقاطع بالا تر را نیز در نظر بگیرد ؛ به همین علت داوطلب عزیز باید  قبل از ورود به دانشگاه  با توجه به علاقه و استعداد خود یکی از آن ها را انتخاب نماید . که در این زمینه مشاور کنکور فنی حرفه ای کمک شایانی می کند .

برنامه ریزی با اهداف بلند یکی از راه های موفقیت در رشته های فنی حرفه ای می باشد ، این برنامه ریزی باید توسط افراد با تجربه و متخصص و کار بلد انجام گیرد و در این باره مشاور کنکور فنی حرفه ای به شما این کمک را می کند تا بهترین مسیر موفقیت را طی نمایید .

کلام پایانی

با توجه به تمام مطالب گفته شده در این مقاله، متوجه اهمیت مشاور کنکور در رشته های مختلف شدیم، امیدواریم خانواده های عزیز این موضوع مهم را دست کم نگیرند و با انتخاب یک مشاور کنکور خوب به موفقیت فرزندشان کمک بسیاری کنند.