معرفی تلفن سانترال صفر تا صد

گسترده شده انواع کسب و کارها در جهان سبب شد که ارتباط برقرار کردن در آن ها چه در داخل محل کار و چه با مشتریان، وسیع تر شود. به همین دلیل، تلفن های قدیمی و آنالوگ دیگر پاسخگوی نیاز این کسب و کارها نمی باشند. این مسئله سبب طراحی و تولید تلفن های جدیدی به نام سانترال شدند. تلفن سانترال دارای انواع مختلفی است که ما قصد داریم در ادامه ی مطلب به معرفی تلفن هایی بپردازیم که قابلیت نصب وراه اندازی بر روی سانترال های پاناسونیک را دارند.

به طور کلی به تمام تلفن هایی که می توان از آن ها به عنوان تلفن داخلی پرسنل و کارکنان استفاده کرد تلفن سانترال می گویند. همان طور که اشاره نمودیم این نوع تلفن ها دارای انواع مختلفی هستند. اما به طور کلی به دو دسته ی اصلی تلفن سانترال تحت شبکه و تلفن سانترال مخابراتی تقسیم می شوند.

1b332bad9af82ff8a8b94609c5db7875

حال اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید می توانید با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید.

معرفی تلفن سانترال مخابراتی

این نوع تلفن ها با استفاده از یک زوج سیم مخابراتی راه اندازی می شود و شامل 3 نوع تلفن آنالوگ، هایبرید و دیجیتال می باشند.

تلفن سانترال مخابراتی دیجیتال چیست؟

یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع تلفن کارایی بسیار خوب آن است که در مقایسه با قیمت راه اندازی آن بسیار معقول می باشد. از دیگر ویژگی های این تلفن سانترال می توان به کلید حافظه و سرعت عملکرد بسیار بالا اشاره کرد. در واقع این نوع تلفن ها برای کارکردهای مدیریتی و کارمندی طراحی و تولید شده اند و قابلیت نصب بر روی انواع سانترال پاناسونیک به غیر از سانترال های کم ظرفیت را دارند.

ویژگی های تلفن سانترال دیجیتال

  • قابلیت DCDP: یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع تلفن سانترال، که مختص تلفن های دیجیتال است قابلیت DXDP است. با این قابلیت، این امکان برای کاربر فراهم‌ می شود که فقط با یک زوج سیم، بتواند دو داخلی دیجیتال را راه اندازی کند. علاوه بر این، این قابلیت سبب صرفه جویی در کابل کشی می شود.
  • کلیدهای حافظه: یکی دیگر از ویژگی های تلفن سانترال دیجیتال، داشتن کلیدهای حافظه است. البته تعداد این کلیدها در مدل های مختلف، متنوع می باشد. به عنوان مثال، گوشی های دیجیتالی که جزء گوشی های مدیریتی هستند دارای ۲۴ کلید حافظه هستند. مهم ترین مزیت این کلیدها، سرعت بخشیدن به عملکرد پرسنل و تماس ها می باشد. از دیگر خدماتی که کلید حافظه در اختیار کاربران قرار می دهد می توان به نشان دادن وضعیت داخلی ها، شنود حرفه ای و تغییر دادن زمان بندی مرکز اشاره نمود.
  • هزینه نصب و راه اندازی پایین: از دیگر ویژگی های این تلفن سانترال می توان به هزینه ی مناسب آن اشاره کرد. به طور کلی، کارایی این تلفن خصوصا در قسمت مرکز تماس ها نسبت به هزینه ی آن بسیار معقول است. علاوه بر این، هزینه ی کارت های مخصوص این سانترال در مقایسه با سانترال های آنالوگ و هایبریدی کمتر است.
  • قابلیت برنامه ریزی صفحه نمایش: برخی از مدل های سانترال دیجیتال دارای صفحه ی نمایشی با قابلیت back light هستند. با این قابلیت، کاربر می تواند بدون استفاده از کامپیوتر، سانترال را برنامه ریزی کند.
  • 052c78b65263d23f1b7f9a54e39286cf

البته این مدل تلفن سانترال از ویژگی های دیگری نیز برخوردار است که فعال بودن کالر آیدی، امکان نصب هدست، قابلیت برنامه ریزی حافظه ی نگهداری تماس ها، امکان مشاهده ی تعداد تماس های ورودی و خروجی از دست رفته و ... اشاره نمود.

تلفن سانترال هایبرید چیست؟

این تلفن ها نیز به مانند تلفن های دیجیتال فقط می توانند بر روی سانترال های پاناسونیک، نصب و راه اندازی شوند. این تلفن یک نسل قبل تر از تلفن های دیجیتال، طراحی و تولید شدند. بنابراین طبیعی است که از نظر ظاهری و کارایی با نوع دیجیتال، متفاوت باشد. یکی از مهم ترین تفاوت های این دو مدل این است که تلفن هایبرید فقط قابلیت نصب و راه اندازی بر روی سانترال های کم ظرفیت مثل سانترال ۸۲۴ را دارد.

ویژگی های تلفن سانترال هایبرید

این نوع سانترال ها با استفاده از دو زوج ‌سیم، راه اندازی می شوند. یک زوج سیم برای انتقال دادن بوق و دیگری برای انتقال دیتا می باشد. این ویژگی از دیگر تفاوت های تلفن هایبرید با دیجیتال است. چرا که تلفن دیجیتال به دلیل داشتن قابلیت dxdp  فقط به یک زوج سیم برای راه اندازی نیاز دارد. یعنی با یک زوج سیم‌ می توان دو تلفن دیجیتال را راه اندازی کرد. در صورتی که هر تلفن هایبرید برای راه اندازی نیازمند دو زوج سیم مسی است.

از دیگر ویژگی های تلفن هایبرید می توان به کلیدهای حافظه ی آن اشاره کرد. البته تعداد این کلیدها کمتر از تلفن دیجیتال و ۱۲ عدد می باشد. این تلفن نیز قابلیت برنامه ریزی سانترال بر روی صفحه نمایش را دارد. اما فقط می توان بر روی سانترال های کم ظرفیت ۸۲۴ انجام داد. قابلیت کالر آیدی از دیگر ویژگی های تلفن هایبرید است.

7b738c6a065e22bdca426a5d07725927

تلفن آنالوگ چیست؟

تلفن آنالوگ یکی از رایج ترین تلفن هایی هستند که اکثر ما با آن آشنا هستیم. این تلفن ها همان تلفن هایی هستند که به صورت رومیزی یا بی سیم در خانه ها استفاده می شوند. راه اندازی این تلفن به دیتا نیاز ندارد و تنها با یک زوج سیم بوق انجام می شود. طبیعتا تلفن آنالوگ، کارایی تلفن های هایبرید و دیجیتال را ندارد. زمانی از این تلفن استفاده می شود که تعداد تماس های ورودی و خروجی محدود باشد.

با توجه به این موارد، قیمت این تلفن بسیار کمتر از دو نوع دیگر است. لذا اگر در محیطی خاص با تماس های کم هستید این تلفن بهترین گزینه برای شما است.

معرفی تلفن سانترال تحت شبکه

به تلفن هایی که نیازی به بستر مخابراتی ندارند و در بستر شبکه، نصب و راه اندازی می شوند سانترال های تحت شبکه می گویند. از آنجایی که این تلفن ها از تکنولوژی ویپ‌ پشتیبانی می کنند به تلفن های ویپ ‌نیز معروف هستند. این تکنولوژی کمک ‌می کند که نه تنها صدا بلکه تصویر نیز از بستر شبکه، انتقال یابد. به همین دلیل، مکالمه ی تصویری نیز با این تلفن ها امکانپذیر است.

تلفن های تحت شبکه شامل دو نوع سخت افزاری و نرم افزاری هستند. که نوع سخت افزاری و فیزیکی به دلیل پایدارتر بودن در شرکت ها و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. نوع نرم افزاری این تلفن ها نیز رایگان و به همراه لایسنس ها ارائه می شود.

نحوه راه اندازی تلفن سانترال تحت شبکه چگونه است؟

برای راه اندازی این سانترال، نیاز به کابل شبکه و زیرساخت شبکه می باشید. برای تامین برق این نوع تلفن به سوئیچ نیاز دارید که به آن POE گفته می شود. لذا شرکت هایی که دارای تلفن های IP زیادی هستند، داشتن سوئیچ POE الزامی است.

از دیگر موارد ضروری در زمان راه اندازی این تلفن، توجه به محاسبه ی پهنای باند مصرفی و تجهیزات مورد نیاز بر طبق این محاسبات است. نصب این تلفن ها بر روی سیستم عامل نیازمند وای فای است. از آنجایی که لپ تاپ و موبایل ها با استفاده از وای فای به شبکه متصل می شوند این تلفن را می توانید به آن ها متصل کنید و از قابلیت های آن استفاده کنید.

تلفن سانترال تحت شبکه سیپ چیست؟

تلفن های تحت شبکه ای هستند که از پروتکل سیپ ‌پشتیبانی می کنند. البته تمام تلفن های تحت شبکه از این پروتکل جهانی پشتیبانی نمی کنند. اما تلفن هایی نظیر سری های UT و  HDV پاناسونیک و همچنین تلفن های گرنداستریم از این پروتکل پشتیبانی می کنند.

تلفن های سانترال سری TDE و NS نیز از این پروتکل پشتیبانی می کنند ولی برای این کار، نیازمند کارت DSP و لایسنس می باشند.

تهیه تلفن سانترال از مجموعه معتبر بیستا شاپ

مجموعه بیستا شاپ یک مجموعه ی تخصصی در زمینه نصب و راه اندازی انواع تلفن سانترال است. لذا نه تنها می توانید انواع محصولات سانترال را از این مجموعه تهیه کنید بلکه با استفاده از پشتیبانی آنلاین و مشاوران حرفه ای، اطلاعات لازم در زمینه ی نصب و راه اندازی این محصولات را به دست آورید.