علت افزایش هرساله شرکت کنندگان در رشته ی تربیت معلم چیست ؟

رشته تربیت معلم از پر طرفدار ترین رشته در بین افراد است که هر ساله بیشتری تعداد شرکت کنندگان در کنکور سراسری به خود اختصاص داده است . معمولا افراد با حاضر شدن در جلسه کنکور امکان تحصیل در این رشته را دارند . برخی از دانش آموختگان این رشته پس از پایان دوران تحصیلی خود به عنوای نیرو به خدمت آموزش و پروش در می آیند .

شغل معلمی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است به همین علت پذیرش در رشته تربیت معلم نیز شرایط و ضوابط خاصی دارد و پذیرش آنها در طی چند گام صورت میگیرد . تحصیل در رشته تربیت معلم در دوران تحصیل و استخدام مزیت هایی بسیاری دارد این مزیت ها سبب شده که افراد بسیاری به این رشته روی بیاورند و خواهان تحصیل در رشته تربیت معلمی باشند همچنین برخی از افراد که میدانند در کنکور سراسری در این رشته موفق نیستند به دنبال راهی برای وارد شدن در رشته تربیت معلم بدون کنکور می باشند ‌. در ادامه ی مطالب به توضیحات بیشتری در خصوص تربیت معلم بدون کنکور خواهیم پرداخت .

آیا امکان تحصیل برای افراد در رشته تربیت معلم بدون کنکور وجود دارد ؟

در این قسمت از مقاله میخواهیم درباره ی رشته تربیت معلم بدون کنکور صحبت کنیم . آیا چنین امکانی برای داوطلبین این رشته وجود دارد ؟ تحیل در رشته تربیت معلم همانگونه که از نامش هم پیداست یعنی پروش دادن معلمانی که آبنده بتوانند به دانش آموزان کمک کنند و تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهند ، در این راستا سازمان آموزش و پروش دانشگاه هایی با نام فرهنگیان را برای افراد در نظر گرفته که زیر مجموعه دیگر دانشگاه های سراسری هستند .همانطور که می دانید پذیرش در رشته تربیت معلم داری شرایط سنی می باشد برای اطلاع مقاله شرایط سنی دانشگاه تربیت معلم فرهنگیان مطالعه شود

پذیرفتن متقاضیان در دانشگاه های فرهنگیان نیز از طریق سازمان سنجش و همچنین شرکت در کنکور سراسری صورت میگیرد . پس متقاضیان که علاقه مند به تحصیل در رشته تربیت معلم را دارند ملزم می باشند ابتدا در کنکور سراسری ای که طی هر سال برگزار می شود شرکت نمایند و در صورت کسب تراز و رتبه قبولی دیگر مراحل پذیرش را پشت سر بگذارند تا امکان تحصیل برایشان در دانشگاه های فرهنگیان فراهم شود . دیگر مراحل پذیرش دانشگاه فرهنگیان عبارتند از : مصاحبه علمی و تست های سلامت جسمی افراد ملزم می باشند کلیه ی این مراحل را طی کنند .برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان لطفا مقاله شرایط انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان را مطالعه بفرمایید.

51

آیا افرای که بدون کنکور در رشته تربیت معلمی تحصیل کرده اند نیز استخدام اموزش و پروش می شوند ؟

اما دانشگاه های ازاد نیز دارای رشته هایی به نام های زبان انگلیسی و اموزش ابتدایی را دارند ، متقاضیان نیز میتوانند در این رشته ها ثبت نام کنند و در صورت قبولی ادامه تحصیل دهند .

اما توجه داشته باشید سازمان اموزش و پروش هیچگونه تعهدی در خصوص افرادی که دانش آموخته ی رشته های تربیت معلم دانشگاه های ازاد هستند ندارد . این دسته از افراد پس از دانش آموختگی دو راه برای شروع فعالیت دبیری خود دارد ، گام اول شرک در ازمون استخدامی اموزش و پروش است و گام دوم مراجعه به مدادس غیر انتفاعی برای استخدام است .

تربیت معلم بدون کنکور

رشته تربیت معلم بازار کار تقریبا مناسبی را به خود اختصاص داده است به همین علت علاقه مندان فراوانی را در این راستا جذب کرده است . همانگونه نه گفته شد متقاضیانی که از طریق دانشگاه های فرهنگیان بتوانند وارد رشته تربیت معلمی شوند و دوران تحصیلی خود را با موفقیت پشت سر بگذارند این اموان برایشان وجود دارد تا به راحتی استخدام سازمان اموزش و پروش شوند و در شغل مورد علاقه خود خدمت کنند .

توجه داشته باشید متقاضیانی که در ازمون استخدامی سازمان اموزش و پروش شرکت نموده و موفق شده باشند به مدت یکسال وارد دانشگاه های فرهنگیان می شوند تا توانایی های مد نظر سازمان آموزش و پروش را نیز یاد بگیرند .

دانش اموختگان در رشته هایی از جمله تاریخ ، فلسفه ، روانشناسب ، ریاضی و آمار نیز میتوانند با مراجعه نمودن به مدارس غیر انتفاعی نسبت به استخدام خود اقدام نمایند .

52

شرایط مورد نیاز برای ثبت نام در رشته ی تربیت معلم بدون کنکور چیست ؟

همانطور که میدانید احذ مدرک دیپلم نظام جدید و یا قدیم و یا مدرک پیش دانشگاه نظامی ترمی واحدی و سالی واحدی یکی از شرایط موجود برای افرادی است که میخوااند در رشته تربیت معلم بدون کنکور ثبت نام کنند .

ایا دانش آموختگان رشته تربیت معلم بدون کنکور میتوانند در قالب دبیر استخدام سازمان آموزش پروش شوند ؟

همانگونه که در متن مقاله نیز به این موضوع اشاره شد این گروه از افراد دو راه در پیش روی خود دارند ابتدا میتوانند در ازمون استخدامی سازمان آموزش و پروش شرکت کنند و یا در مدارس غیر انتفاعی برای استخدامی خود اقدام نمایند .

 

آیا ثبت نام در رشته تربیت معلم بدون کنکور شرایط ویژه ای دارد ؟

همانگونه که گفته شد متقاضیان تنها در صورت واجد بودن شرایط میتوانند برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های مجاز به نام نویسی در این رشته هستند .

معایب تحصیل در رشته تربیت معلم بدون کنکور

باتوجه به توضیحاتی که در متن مقاله در اختیارتان قرار دادیم شما میتوانید در رشته تربیت معلم بدون کنکور ثبت نام کنید اما شانس کمتری در مقایسه با دیگر افرادی که توانسته اند از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان شوند را دارید زیرا افرادی که بدون کنکور وارد رشته تربیت معلمی می شوند برای استخدام باید منتظر اطلاعیه های استخدام سازمان آموزش و پروش باشند و در صورت موفقیت در این آزمون باید حدود یکسال دوره های آموزشی را در دانشگاه های فرهنگیان‌ پشت سر بگذارند . به علاقه مند رشته تربیت معلم توصیه میکنیم برای انجام هر اقدامی در این راستا از مشاورین تحصیلی در این زمینه کمک بگیرند .