شرایط مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه یک فرصت ایده‌آل برای اخذ اقامت و تابعیت در خارج از کشور است. سالانه درصد قابل توجهی از افراد تمایل به مهاجرت به این کشور دارند. روش‌های مهاجرت به ترکیه نیز متنوع بوده و با الگوهای جهانی تحصیل در ترکیه ، سرمایه‌گذاری، کار و ازدواج صورت می‌پذیرد. بیشترین میزان مهاجران در کشور ترکیه را ارمنستان، ایران، گرجستان و آذربایجان تشکیل می‌دهند. طبق آمارهای گزارش شده در سال 2021، آمار بیکاری در کشور ترکیه حدود 15.1 درصد است. درصورتی‌که متقاضیان به ترکی استانبولی آشنایی داشته باشند راحت‌تر از بقیه افراد می‌توانند شغل مورد نظر خود را در ترکیه پیدا کنند. در ادامه مطلب اطلاعاتی جامعی در رابطه با مهاجرت به ترکیه، بهترین وکیل مهاجرت و موسسه مهاجرتی آورده شده است.

  • مهاجرت به ترکیه

از جمله موارد حائز اهمیت درباره مهاجرت به ترکیه داشتن گذرنامه معتبر با حداقل اعتبار 90 روزه است. درصورتی‌که شش ماه از انقضای گذرنامه یا پاسپورت متقاضی باقی ‌مانده باشد، فرد باید قبل از اقدام به مهاجرت به این کشور جهت تمدید گذرنامه اقدام کند.

کشور ترکیه با برخی از کشورها موافقت نامه‌ای مبنی بر اخذ ویزا امضا کرده است و این کشورها می‌توانند بدون نیاز به ویزا به مدت سه ماه به کشور ترکیه سفر کنند. اتباع کشورهای دیگر لازم است برای ورود به این کشور هزینه‌هایی بابت اخذ ویزا پرداخت کنند. مدت زمان اعتبار ویزای ترکیه بستگی به روشی که فرد برای مهاجرت به ترکیه انتخاب می‌کند، دارد. البته روش‌های درخواست ویزا نیز برای هر روش مهاجرتی می‌تواند متفاوت باشد. به‌طور میانگین مجوز اقامت افراد متقاضی مهاجرت به ترکیه در سال 2021، سه ماه، شش ماه و پنج سال است، که این مدت‌زمان به روشی که فرد برای مهاجرت به ترکیه انتخاب کرده بستگی دارد. برای مهاجرت به ترکیه و شناخت شرایط مهاجرت به ترکیه بهتر است که متقاضیان از یک موسسه مهاجرتی معتبر برای این کار کمک بگیرند.

  • مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت

مهاجرت به ترکیه

یکی از روش‌های مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت است. این راه مهاجرتی در واقع مناسب کارآفرینانی است که یک طرح کسب‌وکار و ایده خوبی دارند اما سرمایه آنها برای این که بتوانند در ترکیه سرمایه‌گذاری کنند کمی پایین است. افراد قبل از اقدام به ثبت شرکت در ترکیه می‌بایست با ضوابط و شرایط آن از طریق یک وکیل مهاجرت یا یک موسسه مهاجرتی معتبر مطلع شوند. یک وکیل مهاجرتی می‌تواند در راه اندازی بیزینس در ترکیه کمک‌رسان متقاضیان باشد. انواع رایج شرکت برای ثبت و راه‌اندازی در ترکیه شامل موارد زیر است.

  • شرکت با مسئولیت محدود (LLC)
  • شرکت تابعه
  • نمایندگی
  • شرکت منطقه آزاد

انتخاب نوع شرکت و نام مناسب برای آن، افتتاح حساب بانکی در ترکیه، ارائه بیزینس‌پلن، اخذ شماره مالیاتی و شماره (VAT) نمونه‌ای از اقدامات لازم برای مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت هستند. حداکثر سرمایه برای ثبت شرکت 18000 یورو برآورد می‌شود.

  • مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به ترکیه تحصیل در این کشور است. افرادی که علاقمند به تحصیل در رشته‌های پزشکی و فنی مهندسی در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم هستند، می‌توانند ترکیه را برای تحصیل انتخاب کنند. حدود 117000 دانشجوی بین‌المللی در حال حاضر در کشور ترکیه در حال تحصیل و فعالیت هستند. متقاضیان مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل می‌توانند از امتیاز کار ضمن تحصیل در ترکیه نیز برخوردار شوند. زبان تدریس در دانشگاه‌های کشور ترکیه ترکی و انگلیسی است. دریافت ویزای تحصیلی ترکیه آسان‌تر است و لذا اعزام دانشجو به ترکیه نسبت به دیگر کشورها رواج بیشتری دارد. متقاضیان مهاجرت به ترکیه به روش تحصیل پس از فارغ‌التحصیلی، می‌توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و کارآفرینی تبدیل کرده و از این طریق اقامت دائمی کشور ترکیه را کسب نمایند. برترین دانشگاه‌های کشور ترکیه برای تحصیل شامل:

  • دانشگاه بیلکنت
  • دانشگاه عالی ازمیر
  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه فنی استانبول
  • دانشگاه فنی خاورمیانه
  • دانشگاه بغازیچی
  • موسسه مهاجرتی

مقصود از موسسه مهاجرتی شرکتی است که به روش کاملا قانونی در زمینه مهاجرت به خارج از کشور فعالیت می‌نماید. روش‌های مهاجرتی متعددی وجود دارند که یک موسسه مهاجرتی می‌تواند متقاضیان را برای رسیدن به یکی از آنها کمک کند. از جمله این روش‌های مهاجرتی می‌توان به مهاجرت تحصیلی، مهاجرت سرمایه‌گذاری، مهاجرت کاری، مهاجرت استارت‌آپ و مهاجرت خانوادگی اشاره کرد.

مهمترین وظیفه موسسه مهاجرتی این است که بتواند یک مشاوره تخصصی به متقاضیان ارائه دهد. موسسه مهاجرتی باید بتواند تمامی شرایط متقاضی را به‌طور کامل توسط کارشناسان خود بررسی کرده و بهترین مسیر را متناسب با شرایط آنها انتخاب کند. پس از اینکه بهترین روش برای مهاجرت متقاضیان توسط موسسه مهاجرتی انتخاب شد، با رضایت و آگاهی متقاضی، کارشناسان اجرایی موسسه شروع به آماده‌سازی پرونده و اخذ ویزا می‌کنند. در نهایت همه موارد می‌بایست به مهاجرت فرد منجر شود.

  • ویژگی‌های موسسه مهاجرتی قانونی

عدم آگاهی افراد به ویژگی‌های موسسه مهاجرتی قانونی باعث می‌شود که متقاضیان به سمت موسسات مهاجرتی غیر قانونی سوق داده شوند. بنابراین لازم است که در اینجا ویژگی‌های یک موسسه مهاجرتی معتبر معرفی شود.

  • ارائه مجوز فعالیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مشتری
  • ارائه سوابق و تجربیات کاری و رضایت مشتریان
  • توضیح درباره نحوه پرداخت هزینه‌ها و امکان بازپرداخت مبلغ
  • ارائه اطلاعات کاملا تخصصی و همراه با جزئیات

مهاجرت به ترکیه

  • وکیل مهاجرت

وکیل مهاجرت به فردی گفته می‌شود که برای ارائه مشاوره و خدمات خارج از چهارچوب اداری مهاجرت آموزش دیده باشد. درواقع وکیل مهاجرتی معتبر به کسی می‌گویند که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در آزمون وکالت شرکت کرده و پس از گذراندن دوره 18 ماهه کارآموزی، موفق به دریافت پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری شده باشد.

 یک وکیل مهاجرتی خوب باید فارغ‌التحصیل رشته حقوق بین‌الملل باشد و بتواند به متقاضیان در رابطه با مهاجرت، پذیرش، اخذ ویزا، ازدواج با اتباع خارجی، تولد فرزند و تبعات آن مشاوره تخصصی ارائه دهد. وکیل مهاجرت می‌تواند بهترین مسیر را در اختیار متقاضیان مهاجرت به خصوص مهاجرت به ترکیه قرار دهد.

یک وکیل مهاجرتی خوب می‌بایست با تمامی حقوق مهاجرت آشنایی داشته باشد و از نظر قانون، وکیل محسوب شود. بهترین راه تشخیص صحت ادعای یک وکیل بررسی پرونده وکالت وی است. وکیل مهاجرتی برای متقاضیان مهاجرت به ترکیه می‌تواند شرایط مهاجرت به این کشور را بررسی کرده و اطلاعات لازم را در رابطه با آن به افراد بدهد‌. عدم آگاهی در مورد قوانین و ملزومات مهاجرت به ترکیه می‌تواند موجب اتلاف زمان، انرژی و پول شود.

  • خدماتی که یک وکیل مهاجرت ارائه می‌دهد

در باب مهاجرت به ترکیه و شرایط آن یک وکیل مهاجرتی خوب می‌بایست بهترین راهکار را طبق قوانین بین‌الملل به موکلش پیشنهاد دهد. وی باید اطلاعات کاملی در بحث مهاجرت، قوانین خانواده، قوانین کیفری و قوانین کسب‌وکار داشته باشد. همچنین یک وکیل خوب می‌بایست بتواند قوانین مالیات، ارث و وصیت، مسکن و بیمه را نیز از بر باشد. نحوه تاسیس و ثبت شرکت نیز از موضوعات مطرح دیگری است که یک وکیل مهاجرتی خوب می‌تواند به متقاضیان مهاجرت به ترکیه ارائه دهد.

 یک وکیل مهاجرتی متخصص باید بتواند با ادارات مهاجرتی در کشورهای خارجی مکاتبه نماید و یا با آنها به صورت حضوری دیدار کند. یک وکیل مهاجرتی خوب می‌تواند متقاضیان را از بسیاری آسیب‌ها و قراردادهای ناسالم در امان نگه دارد و در نتیجه اختلافات و استرس‌ها را تا حد امکان کاهش دهد.

جمع‌بندی

برای مهاجرت به ترکیه به صورت اصولی لازم است که افراد از یک وکیل مهاجرت خوب مشاوره گرفته و با یک موسسه مهاجرتی معتبر قرارداد ببندند. درغیراین‌صورت، ممکن است به دلیل انتخاب مسیر نادرست ضرر زیادی به افراد وارد شود.