قیمت دام زنده امروز ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ اعلام شد

بازار دام زنده امروز، پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳، پس از گذر از یک روز پرحاشیه دچار تلاطم شد و قیمت دام سبک در سه استان روند کاهشی و در دو استان خراسان رضوی و اصفهان روند افزایشی در پیش گرفته است.

در سطح تهران قیمت گوسفند زنده کاهش ۲۰ هزار تومانی را تجربه کرده است. گوسفند زنده در این استان از ۲۸۰ هزار تا ۳۰۵ هزار تومان و گوساله زنده با همان نرخ روزهای گذشته با قیمت ۱۸۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

استان اصفهان نیز از جمله استان‌هایی است که با افزایش قیمت در بازار گوسفند زنده مواجه بوده است.

متقاضیان، گوسفند زنده را با افزایش چشمگیر ۱۵ هزار تومانی با نرخ ۲۹۵ هزار تا ۳۱۰ هزار تومان خریداری می‌کنند. گوساله زنده نیز با قیمت ۱۸۰ هزار تا ۱۹۵ هزار تومان متغیر است.

بر اساس آمار منتشر شده وضعیت بازار دام زنده در استان خراسان رضوی دچار تغییرات چشمگیری شده است. به طوری که گوسفند زنده با توجه به افزایش قیمت از ۲۸۰ هزار تا ۲۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود. قیمت گوساله زنده به‌رغم بازار گوسفند زنده، ساز مخالف می‌زند و روند کاهشی را با نرخ ۱۷۵ هزار تا ۱۸۰ هزار تومان در پیش گرفته است.

میدان میوه و تره‌بار استان فارس نیز دچار کاهش قیمت مختصری شده است. گوسفند زنده در این استان با تفاوت پنج هزار تومانی از ۲۹۵ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان توزیع می‌شود.

استان قم به‌رغم کاهش قیمت، همچنان جایگاه گران‌ترین قیمت دام زنده را حفظ کرده است. گوسفند زنده در این استان و مناطق تحت پوشش از ۳۰۰ هزار تا ۳۱۰ هزار تومان و گوساله زنده با نرخ روزهای پیشین معامله می‌شود.

بازار استان‌های مرکزی و چهارمحال و بختیاری به خواب رفته و دام زنده در این دو استان روند افقی را در پیش گرفته است. گوسفند زنده در استان مرکزی از ۲۹۵ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان و در استان چهارمحال و بختیاری از ۲۸۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان نوسان دارد.

جدول قیمتی دام سبک در استان‌های مختلف کشور

استان 

حداقل قیمت گوسفند زنده

حداکثر قیمت گوسفند زنده

حداقل قیمت گوساله زنده

حداکثر قیمت گوساله زنده

تهران

۲۸۰,۰۰۰

۳۰۵,۰۰۰

۱۸۰,۰۰۰

۲۰۰,۰۰۰

اصفهان

۲۸۰,۰۰۰

۳۳۰,۰۰۰

۱۸۰,۰۰۰

۱۹۵,۰۰۰

خراسان‌رضوی

۲۸۰,۰۰۰

۲۹۰,۰۰۰

۱۷۵,۰۰۰

۱۸۰,۰۰۰

فارس

۲۹۵,۰۰۰

۳۰۰,۰۰۰

۱۸۰,۰۰۰

۱۹۰,۰۰۰

همدان

۲۸۰,۰۰۰

۳۱۵,۰۰۰

۱۹۰,۰۰۰

۲۱۰,۰۰۰

قم

۳۰۰,۰۰۰

۳۱۰,۰۰۰

۱۹۰,۰۰۰

۲۰۰,۰۰۰

مرکزی

۲۹۵,۰۰۰

۳۰۰,۰۰۰

۱۹۰,۰۰۰

۱۹۴,۰۰۰

چهارمحال‌وبختیاری

۲۸۰,۰۰۰

۳۰۰,۰۰۰

۱۸۰,۰۰۰

۱۸۵،۰۰