رژیم غذایی مفید برای کبد چرب

گروه اجتماعی- رژیم غذایی مناسب برای افرادی که کبد چرب دارند شامل طیف وسیعی از غذاهاست. کاهش مصرف کالری و خوردن فیبر زیاد و غذاهای طبیعی، شروع خوبی هستند.

به گزارش افکارنیوز، مصرف غذاهایی که دارای کربوهیدرات‌های پیچیده، فیبر و پروتئین‌اند، می‌تواند به بدن در احساس سیری بیشتر کمک کرده و انرژی یکنواختی ایجاد کند.

سبزیجات خام:

مطالعه ای که  منتشر شده است نشان می‌دهد که محصولات طبیعی موجود در سبزیجات و نیز میوه‌ها می‌تواند برای درمان کبد چرب موثر باشد. به همین خاطر اضافه کردن سبزیجات به رژیم غذایی روزانه بسیار مفید است. یکی از ساده ترین روش‌ها نوشیدن آب سبزیجات است. زمانی که عملکرد کبد با اختلال مواجه شده است نوشیدن آب سبزیجات می‌تواند هضم آن را ساده تر کند و جذب مواد را راحت تر نماید. سبزیجاتی که برای سم زدایی از بدن مفیدند شامل هویج، کلم، کلم پیچ، کاهو، گل کلم، بروکلی، کلم بروکسل،مارچوبه، چغندر و کرفس است.

ریشه زنجبیل:

غذاهایی که فیبر بالایی دارند می‌توانند از سلامت سیستم گوارش پشتیبانی کنند و دفع سموم از بدن را راحت تر نمایند. به عنوان مثال ریشه زنجبیل مزایای زیادی برای سیستم گوارش شما دارد. شما می‌توانید با جوشاندن برش های زنجبیل در چای سبز یا آب از مزایای آن بهره مند شوید. همچنین قادر خواهید بود زنجبیل را به سالاد یا اسموتی‌های خود اضافه کنید.

سیب زمینی شیرین:

سیب زمینی شیرین به خاطر محتوای پتاسیمی خود برای بدن بسیار مفید است زیرا به پاکسازی کبد کمک می‌کند. یک عدد سیب زمینی شیرین حاوی ۷۰۰ میلی گرم پتاسیم است. این ماده همچنین سرشار از ویتامین B6، C، D، منیزیم و آهن است. سیب زمینی شیرین را می‌توان به راحتی خورد زیرا به صورت طبیعی شیرین است و قند موجود در آن به آرامی وارد جریان خون می‌شود.