هشدار رهبر انصارالله یمن به عربستان

: عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن روز یکشنبه طی سخنانی به مناسبت سالگرد هجرت پیامبر اکرم (ص) که مستقیم از شبکه خبری العالم پخش شد، گفت: عملیات‌های ما و فناوری به کار رفته در آن دشمنان را شگفت زده کرده است.

وی با بیان این که امکانات، فناوری و دانش دشمنان در زمینه متوقف کردن عملیات ما با شکست مواجه شده است، تصریح کرد: دشمنان به خاطر ناتوانی‌شان در زمینه متوقف کردن عملیات مقاومت یمن غافلگیر شده اند.

 رهبر انصارالله یمن اظهار داشت: آمریکا همواره کوشیده است دیگران را با ناوهای هواپیمابر خود بترساند و کشورها را در جنگ روانی شکست دهد. وقتی ناوهای هواپیمابر آمریکا وارد خلیج فارس می‌شوند سران کشورهای عربی می‌ترسند و از هر آن چه آمریکا نمی‌خواهد، دوری می‌کنند.

الحوثی در ادامه با اشاره به رشادت‌های نیروهای یمنی در حمایت از فلسطینیان غزه گفت: در روند حمایت از غزه، وضعیت ناوهای آمریکایی تغییر کرد و آن‌ها از یک نیروی بازدارنده به هدف تبدیل شدند و نیروهای ما آن‌ها را تعقیب کرده و هدف قرار می‌دهند.

 وی با اشاره به عملیات‌های نظامی فناورانه نیروهای مقاومت یمن گفت: ترس و وحشت در میان نیروی دریایی آمریکا رواج یافته است و ناتوانی ناو هواپیمابر آمریکا باعث ایجاد شک و تردید درباره اهمیت آن شده است.

الحوثی خاطرنشان کرد: آمریکا در زمینه تامین امنیت دریانوردی برای رژیم صهیونیستی با شکست مواجه شده است به گونه‌ای که تردد کشتیرانی رژیم اسرائیل تقریباً به نصف رسیده و مختل شده است.

رهبر انصارالله یمن با اشاره به استفاده از موشک‌های بالستیک از سوی نیروهای مسلح یمن علیه اهداف دریایی متحرک در بردهای طولانی، تاکید کرد: تردد کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ تقریباً وجود ندارد و عملیات دریایی ما بر اقتصاد رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس اثر گذاشته است.

وی با بیان این که آمریکا می‌خواهد عربستان را در نبرد ما با رژیم صهیونیستی درگیر کند، گفت: رسانه‌های سعودی علنی به رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند.

هشدار رهبر انصارالله یمن به عربستان

الحوثی از همکاری برخی رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی و ارتباط با مؤسسات وابسته به این رژیم و تلاش برای تغییر برنامه‌های درسی مدارس به نفع یهودیان و گسترش افکار آن‌ها در بین دانش‌آموزان نیز خبر داد.

وی تاکید کرد که تغییر برنامه‌های درسی در عربستان سعودی، امارات، مصر و مراکش از طریق کمیته‌ها و نهادهای یهودی اسرائیلی انجام می‌شود.

رهبر انصارالله یمن خاطرنشان کرد: هجمه رسانه‌ای و جنگ نرم بی‌سابقه‌ای علیه مسلمانان شروع شده است تا با ضلالت فکری و مفاسد اخلاقی آن‌ها را کنترل کنند.

الحوثی در ادامه افزود: دشمنان به دنبال ناکامی خود پس از جذب مزدوران برای مقابله با مردم یمن، به طرح‌های دیوانه‌وار و احمقانه دیگر روی آوردند.

رهبر انصارالله یمن گفت: در ابتدای سال جاری و در حیطه مسئولیتی که بر عهده داریم، برای تشکیل دولت و اصلاح قوه قضائیه تلاش کردیم اما به دنبال جنگ غزه پس از عملیات طوفان الاقصی، اولویت خود را به توجه به این نبرد و جهاد مقدس حمایت از ملت فلسطین و مقابله با جنایتگری رژیم صهیونیستی معطوف کردیم اما با وجود این، اصلاحات ارگان‌های دولتی، وزارتخانه‌ها و نهادها و تلاش برای رفع کاستی‌ها و تورم در دستور کار قرار دارد.

الحوثی افزود: قبل از شروع عملیات ما در حمایت از غزه، آمریکایی‌ها فکر می‌کردند که می‌توانند ما را متوقف کنند، اما با وجود امکانات گسترده و پیشرفته خود نتوانستند عملیات ما را متوقف کنند و توانایی‌ها و کارخانه‌های ما را هدف قرار دهند.

وی گفت: تاکتیک‌های دریایی مجاهدان ما بر تکنیک‌ها و تاکتیک‌های پیشرفته‌ی دشمنان غلبه کرد، بنابراین واقعیت آن‌ها شکست بود.

الحوثی خاطرنشان کرد: در این راه چالش‌ها برای مجاهدان ما به فرصت تبدیل شد و شکست دشمنان و حمایت‌ها و امدادهای الهی ظاهر شد و یاری و پشتیبانی الهی در نبرد با دشمنان محقق شد.

وی افزود: ماموریت ناوهای هواپیمابر آمریکایی در دریا به جای حمله به ماموریت فرار تبدیل شده و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی از جمله پهپاد «MQ9» را در منطقه بارها هدف قرار دادیم و دائما در حال سقوط بودند.

رهبر انصارالله یمن گفت: آمریکا و انگلیس با دخالت در منطقه و حمایت از رژیم صهیونیستی در مشکلات ایجاد شده از سوی این رژیم سهیم شدند و به رغم فشارهای وارده به کشورهای دیگر، نتوانستند آن‌ها را با خود علیه نیروهای یمنی همراه کنند.

وی در خصوص اعلام ممنوعیت تردد کشتی‌های رژیم صهیونیستی و یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی تا زمان توقف نسل کشی در غزه و آتش بس گفت: اکثر کشورهای دنیا در این زمینه مستقیماً با ما هماهنگی کردند، بنابراین حرکت ناوبری آن‌ها امن است و به سلامت می‌گذرند.

الحوثی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین ناکامی‌های آمریکایی‌ها این بود که کشورهای مشرف به دریای سرخ را در حمایت از دشمن اسرائیلی قرار دهند و همچنین نتوانستند کشورهای عربی و همسایه را در زمینه استفاده از خاک آنان برای بمباران یمن وادار به همکاری کنند این که عربستان را بعد از شکست نظامی در یمن بار دیگر درگیر کنند.

رهبر انصارالله یمن در ادامه گفت: آمریکایی‌ها به ما پیام دادند که عربستان سعودی را به سمت اقدامات تهاجمی سوق خواهند داد و در همین زمینه مقامات آمریکایی سفرهایی به عربستان انجام دادند. مهم‌ترین چیزی که آمریکایی‌ها روی آن تمرکز می‌کنند، حوزه اقتصادی است زیرا آسیب آن گریبانگیر همه مردم می‌شود.

وی افزود: فشار برای انتقال بانک‌های خارجی از صنعا اقدامی احمقانه است و آمریکایی‌ها می‌دانند که انتقال بانک‌ها چه تاثیر بدی بر وضعیت معیشتی مردم یمن، پول و ارز آن‌ها دارد. ولی عربستان سعودی در راستای خدمت به رژیم «اسرائیل» و اطاعت از آمریکا این اقدام را انجام داد و ما از طریق همه واسطه‌ها، سعی در عقب‌نشینی عربستان از این اقدام احمقانه داشتیم.

رهبر انصارالله یمن خاطرنشان کرد، پس از مرحله انتقال بانک ها، سعودی‌ها با وجود همکاری‌های صورت گرفته با آنان، به ایجاد اختلال در فرودگاه صنعا و توقف پروازها روی آوردند و اظهارات تحریک‌آمیز اسرائیلی ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به سعودی‌ها برای بستن بنادر ادامه یافت. وی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌خواهند سعودی‌ها را وارد یک جنگ همه‌جانبه با مردم یمن کنند.