عامل سوء قصد به جان ترامپ را بشناسید

 سی‌ان‌ان، فاکس نیوز و نیویورک تایمز به نقل از مقامات ناشناس، مظنون را «رایان وسلی روث»، ۵۸ ساله، اهل هاوایی شناسایی کردند.

آنچه تاکنون درباره مرد مسلح مظنون می‌دانیم به شرح زیر است:

 سرویس مخفی آمریکا گفت که مامورانش ترامپ را در زمین گلف همراهی می‌کردند و یکی از ماموران لوله تفنگی را در بوته‌ای در آن نزدیکی مشاهده کرد.

چندین مامور با مرد مسلح درگیر شدند و حداقل چهار گلوله به سمت او شلیک کردند. مرد مسلح سپس تفنگ ای‌کی-۴۷، دو کوله‌پشتی، دوربین گوپرو و سایر وسایل را رها کرد و با یک خودروی نیسان مشکی گریخت.

‌کلانتر شهر پالم بیچ گفت که یک شاهد موفق شد از خودرو و پلاک فرد مسلح مظنون عکس بگیرد و آن را به مقامات بدهد.

مدت کوتاهی پس از آن، عامل این حمله بازداشت شد.

رویترز پروفایل‌هایی را در اکس، فیس‌بوک و لینکدین به نام رایان روث پیدا کرد و دسترسی عمومی به پروفایل‌های فیس بوک و ایکس وی ساعاتی پس از تیراندازی حذف شد.

شواهد نشان می‌دهد که او از حامیان پرشور اوکراین در جنگ علیه روسیه بوده است.

در ۲۱ آوریل، روث یک پیام به ایلان ماسک ارسال کرد که در آن او نوشت: «من می‌خواهم یک موشک از شما بخرم. می‌خواهم آن را با یک کلاهک برای پناهگاه عمارت دریای سیاه پوتین بارگیری کنم تا به کارش تمام شود. می‌شود قیمت موشک را بگویید!»

نیویورک تایمز گزارش داد که در سال ۲۰۲۳ با روث برای مقاله‌ای درباره آمریکایی‌هایی که داوطلبانه برای کمک در جنگ اوکراین شرکت کرده بودند، مصاحبه کرده بود. روث به تایمز گفت که او به اوکراین سفر کرده و در سال ۲۰۲۲ چندین ماه را در آنجا گذرانده است و در تلاش است تا سربازان افغان را که از دست طالبان فرار کرده و در اوکراین بجنگند، استخدام کند.

در سال ۲۰۲۰ روث در ایکس از «برنی سندرز»، نامزد دموکرات ریاست جمهوری ایالات متحده ابراز حمایت کرد و بایدن را به عنوان «جو خواب آلود» به سخره گرفت.