آیا استفاده از مکمل ها برای رابطه جنسی موثر هستند؟

وقتی صحبت از سلامت جنسی به میان می‌آید، عوامل زیادی وجود دارد که بر میل جنسی تاثیر می‌گذارند. استرس، عدم تعادل هورمونی و بعضی داروها همگی می‌توانند در کاهش میل جنسی نقش داشته باشند.

 برای کسانی که قصد تقویت میل جنسی خود را دارند، مکمل‌ها گزینه مفیدی هستند. در این مقاله با چند مکمل جنسی و مزایا و معایب و تاثیرگذاری آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم، پس همراهمان بمانید.

مکمل جنسی چیست؟

انواع مکمل برای افزایش میل جنسی به اشکال مختلفی از جمله قرص، پودر و صمغی وجود دارند. این مکمل‌ها معمولا با مواد طبیعی مانند گیاهان خاص و ویتامین‌هایی که بر افزایش میل جنسی تاثیر می‌گذارند و سلامت کلی جنسی را بهبود می‌بخشند، ساخته می‌شوند.

هنگام انتخاب مکمل برای افزایش میل جنسی، توجه به مواد تشکیل‌دهنده و دوز آن بسیار مهم است. این احتمال وجود دارد که بعضی از مکمل‌ها حاوی موادی باشند که با دیگر داروها تداخل داشته یا عوارض جانبی ناخواسته ایجاد کنند.

علاوه‌براین در بعضی موارد، دوز مواد تشکیل دهنده این مکمل‌ها به‌قدری کم است که تاثیر چندانی بر مصرف‌کننده نخواهند گذاشت.

هنگام انتخاب مکمل برای افزایش میل جنسی محصولی را انتخاب کنید که کیفیت بالایی داشته باشد. به‌دنبال محصولاتی بگردید که در یک مرکز دارای گواهی‌نامه‌های معتبر تولید شده باشند و برای اطمینان از خلوص و قدرت، تحت آزمایش قرار گرفته‌اند.

قیمت نیز فاکتور مهمی است که باید هنگام انتخاب مکمل جنسی در نظر گرفت. در‌ حالیکه انتخاب محصولی که کیفیت بالایی داشته باشد و حاوی مواد موثر باشد مهم است، انتخاب محصولی مقرون‌به‌صرفه و متناسب با بودجه شما نیز اهمیت دارد.

آیا استفاده از مکمل ها برای رابطه جنسی موثر هستند؟

مروری بر انواع مکمل های جنسی برای مردان و زنان

مکمل‌های جنسی به‌طور کلی در سه دسته اصلی افزایش میل جنسی، تقویت قدرت جنسی و افزایش لذت جنسی طبقه‌بندی می‌شوند. این داروها معمولا برای موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  • نعوظ بهتر
  • انزال بهتر
  • افزایش مایع منی
  • افزایش میل جنسی
  • ارگاسم قوی‌تر

البته تعداد زیادی از این محصولات جنسی مخصوص بانوان و آقایان در فروشگاه گاندی با بهترین کیفیت وجود دارد. به‌ خاطر داشته باشید که پیش از استفاده از مکمل برای رابطه جنسی حتما با پزشک مشورت کنید.

  • مکمل جنسی TestoPrime for Men: بدون شک TestoPrime یکی از مکمل‌های برتر برای تقویت میل جنسی در مردان است. این فرمول قدرتمند به‌طور خاص برای رفع عوامل زمینه‌ای که منجر به کاهش میل جنسی می‌شوند، طراحی شده است. این مکمل با ترکیبی از مواد طبیعی تولید تستوسترون را افزایش می‌دهد و مزایای بی‌شماری دارد.
  • کپسول ماکاویت اف: کپسول ماکاویت اف یک مکمل جنسی گیاهی برای افزایش میل جنسی زنان است. این مکمل بی‌عارضه حاوی ترکیبات قدرتمندی مانند عصاره‌ی ماکا، گوارانا، ویتامین‌های B6، B12 و B2 است.
  • کپسول ZDRAVO NUTRITION Testosterone Booster: این محصول برای مردانی که می‌خواهند میل جنسی، استقامت، قدرت و سایز آلت تناسلی خود را افزایش دهند، توصیه می‌شود.
  • قرصlady era : این مکمل جنسی مخصوص بانوان، بی‌میلی جنسی را درمان می‌کند. ترکیب اصلی این دارو، سیلدنافیل است که در قرص‌های ویاگرا نیز وجود دارد.
  • کپسول Beam Drive Libido: این کپسول که ترکیبی از مواد طبیعی است میل جنسی از دست‌رفته را دوباره به شما باز می‌گرداند.
  • قرص Intimiss Libido Booster: خرید این مکمل جنسی فوق‌العاده برای زنانی که به‌دنبال راهی طبیعی و موثر برای تقویت میل جنسی خود هستند،  توصیه می‌شود. این قرص حاوی ترکیبی از گیاهان مفید از جمله شنبلیله، جینسینگ قرمز و ویتامین B است.

آیا استفاده از مکمل ها برای رابطه جنسی موثر هستند؟

مکمل های طبیعی و گیاهی

اگرچه بسیاری از مکمل‌های جنسی به‌عنوان تقویت کننده‌های طبیعی میل جنسی تبلیغ می‌شوند، تعداد کمی از آن‌ها در آزمایش‌های بالینی می‌توانند این ادعا را ثابت کنند. مکمل‌های جنسی مانند داروها کنترل نمی‌شوند.

به‌عبارت دیگر، سازمان غذا و دارو آن‌ها را از نظر ایمنی و اثربخشی قبل از عرضه به بازار تایید نمی‌کند. در این قسمت بعضی از مکمل‌های طبیعی و گیاهی که بر افزایش میل جنسی تاثر دارند معرفی می‌کنیم.

  • DHEA (دهیدرواپی آندروسترون): هورمونی که به‌طور طبیعی توسط غدد فوق کلیوی تولید شده و در بدن به هورمون‌های استروژن و تستوسترون تبدیل می‌شود. مکمل DHEA برای زنان یائسه با میل جنسی کم و مردان با اختلالات جنسی مفید است. البته این هورمون برای همه ایمن نیست. افراد مبتلا به سرطان‌های خاص مثل سرطان سینه یا تخمدان یا پروستات نباید آن را مصرف کنند. از عوارض جانبی این محصول باید به رشد موهای زائد صورت و آکنه اشاره کنیم.
  • ریشه گیاه ماکا یا جنسینگ پرویی: ریشه ماکا که قرن‌ها در پرو استفاده می‌شده، دارویی برای اختلالات جنسی در مردان و زنان است. این ویاگرای طبیعی در شکل‌های مختلفی ا‌ز جمله پودر و کپسول موجود است و می‌توانید آن را با غذا و نوشیدنی مخلوط کنید.
  • گیلاس زمستانی، پنیر بادخواب یا اشواگاندای هندی: داروی گیاهی هندی آشواگاندا به‌عنوان یک ویاگرای طبیعی شناخته می‌شود و در مطالعات اثرات مثبتی بر اختلالات عملکرد جنسی در زنان و مردان از آن دیده شده است. این گیاه که از یک درختچه همیشه سبز به‌دست می‌آید، دارای فواید دارویی در درمان تعدادی از بیماری‌ها و همچنین یک ماده تقویت‌کننده جنسی است.
  • مغز فوفل: مغز فوفل در جنوب شرقی آسیا و جزایر جنوبی اقیانوس آرام مورد استفاده قرار می‌گیرد، جایی که به‌دلیل خاصیت تقویت‌کنندگی جنسیش ارزش زیادی دارد. البته، این مغز بسیار اعتیادآور است. از عوارض جانبی آن می‌توانیم به بی‌خوابی و اضطراب اشاره کنیم.
  • کانا: کانا یک داروی سنتی است که در آفریقای جنوبی یافت می‌شود. از میان دیگر خواص آن، اعتقاد بر این است که به‌عنوان یک ویاگرا طبیعی برای تقویت میل جنسی نیز مفید است.
  • زعفران: زعفران، این مکمل جنسی ارزشمند در افزایش میل جنسی و جریان خون به بافت‌های مختلف بدن از جمله بافت رحم نقش مهمی دارد و در تحریک جنسی موثر است.
  • جنسینگ قرمز: جینسینگ قرمز، یک گیاه دارویی با سابقه طولانی در درمان بیماری‌های مختلف است. مطالعات نشان داده‌اند که این گیاه می‌تواند در درمان دیابت و افزایش میل جنسی زنان به‌ویژه در دوران یائسگی، مفید باشد.
  • خارخاسک: مصرف این گیاه میوه‌دار که با خار پوشیده شده است موجب افزایش میل جنسی، ارگاسم و ارضا می‌شود و درد حین آمیزش جنسی را کاهش می‌دهد.

 

مکمل های بدون نسخه برای رابطه جنسی

در این بخش چندین مکمل جنسی پرطرفدار را معرفی می‌کنیم:

  • قرص بیگ پنیس: این مکمل افزایش سایز آلت تناسلی یکی از شناخته‌شده‌ترین محصولات در این زمینه است که حاوی تستوسترون بوده و اثرات احتمالی در افزایش سایز آلت تناسلی دارد. اثربخشی این مکمل در بازه زمانی متغیر (حدود 30 تا 60 دقیقه قبل از فعالیت جنسی) مشاهده شده است.
  • اسپری ویاگرا 99000: این محصول با هدف کمک به رفع مشکل انزال زودرس در آقایان طراحی شده است. اسپری ویاگرا با ایجاد تاخیر در انزال، به افزایش کیفیت رابطه جنسی و ارتقای اعتماد به نفس آقایان کمک می‌کند. لازم به ذکر است که این محصول اثرات مستقیمی در افزایش حجم آلت تناسلی نیز دارد.
  • قرص آفرودیت: این قرص ترکیبی از گیاهانی مثل خارخاسک، زنجبیل، دارچین و زعفران است که موجب رفع ناتوانی‌های جنسی و انزال زودرس در مردان می‌شود. مصرف این قرص در افزایش میل جنسی خانم‌ها نیز تاثیر دارد.
  • قرص رد جنسینگ: این قرص با افزایش توان فیزیکی و تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن عملکرد جنسی افراد را بهبود می‌بخشد.
  • کپسول سینورکس آر ایکس: این کپسول حاوی ترکیبی از سه گیاه جنسینگ، جینکوبیلوبا و یوهمبین است. این مکمل برای افزایش میل جنسی با بالا بردن سطح انرژی و کاهش خستگی‌های فیزیکی قوای جنسی افراد را تقویت کرده و از زودانزالی جلوگیری می‌کند.
  • کپسول گیاهی دایان مکث پلاس: این قرص تاخیری گیاهی با تاثیرگذاری سریع بر گیرنده‌های عصبی اندام تناسلی موجب رفع زودانزالی در آقایان می‌شود.
  • قرص گیاهی کانفیدو هیمالیا: یکی از بهترین قرص‌های تاخیری و سفت‌کننده است که پایه‌ای کاملا گیاهی دارد. این محصول هم در افزایش میل جنسی و هم در درمان زودانزالی تاثیر دارد.

 

آیا مکمل ها برای تقویت میل جنسی موثر هستند؟

میل جنسی کم یا کاهش میل جنسی یک نگرانی همه‌گیر میان افراد با گروه‌های سنی متفاوت است. استرس، مشکلات رابطه، بعضی داروها، عدم تعادل هورمونی به‌ویژه در دوران یائسگی برای خانم‌ها و مشکلات بهداشتی زمینه‌ای، همگی در کاهش میل جنسی نقش دارند. این بی‌میلی تاثیر نامطلوبی بر زندگی جنسی زن و شوهر دارد. طبق نظر متخصصان بعضی مکمل‌های خاص ممکن است تاثیر مثبتی بر میل جنسی افراد داشته باشند، اما بهترین کار این است که جانب احتیاط را رعایت کنید.

مکمل‌های جنسی ممکن است حاوی مواد پنهانی که روی برچسب بسته‌بندی درج نشده است باشند که برای سلامتی افراد ضرر دارند. اگر مواد تشکیل‌دهنده روی بسته‌بندی مشخص نشده باشند، برای افراد دشوار است که بدانند آیا یک محصول می‌تواند به سلامت آن‌ها آسیب برساند یا خیر.

سخن نهایی

امروزه، میل جنسی افراد تحت‌الشعاع عوامل مختلفی از جمله استرس، خستگی، مشکلات هورمونی، و ناهنجاری‌های زندگی زناشویی قرار می‌گیرد. اگرچه در این میان، مکمل‌های افزایش میل جنسی راه‌حل‌های خوب و آسانی به نظر می‌رسند ولی بااین‌حال، شواهد علمی قوی و دقیقی برای تایید اثربخشی و سالم بودن بسیاری از این مکمل‌ها وجود ندارد.

در پایان، لازم به ذکر است که پیش از مصرف هرگونه مکمل جنسی، مشورت با یک پزشک متخصص امری ضروری است. دلیل این امر مشخص شدن علت اصلی بی‌میلی جنسی شما به‌طور دقیق است. در نظر داشته باشید این احتمال وجود دارد دارویی که برای فردی در یک دوره جوابگو بوده، برای شما عوارض جانبی ناخواسته‌ای به همراه داشته باشد.