عمده فروشی پیچ و مهره تهران

اهمیت و کاربرد پیچ و مهره و کلا اتصالات این روزها بر کسی پوشیده نیست. از کوچکترین و ساده‌ترین وسایل خانگی بگیر تا دستگاه‌های پیچیده مهندسی، در همه به نوعی از پیچ و مهره‌ها استفاده شده است. این کاربرد زیاد تقاضای بسیار به دنبال دارد به همین دلیل تعداد زیادی فروشگاه پیچ و مهره در سراسر ایران در زمینه عرضه پیچ و مهره فعالیت دارند. جهان پیچ صنعت نامی آشنا در زمینه پیچ و مهره است. جهان پیچ به عنوان یک عمده فروشی پیچ و مهره تهران، به سراسر کشور بصورت اینترنتی خدمات دهی می‌کند. جهان پیج صنعت عرضه کننده با کیفیت‌ترین و کاربردی‌ترین انواع پیچ و مهره است. به عنوان مثال خرید پیچ خودکار از جهان پیچ صنعت بردی است که پیچ و مهره در آن استفاده می‌شود. این مسئله در انتخاب نوع و جنس و ابعاد آن تاثیر می‌گذارد. مثلا کاربرد مهره پرچی متفاوت از مهره HV است. بنابراین شناخت این محصولات بسیار در انتخاب درست به شما کمک خواهد کرد.

 

انواع محصولات جهان پیچ صنعت

مجموعه جهان پیچ صنعت، عمده فروشی پیچ و مهره تهران است که دارای با کیفیت‌ترین و متنوع‌ترین پیچ و مهره‌هاست. این مجموعه با سابقه‌ای درخشان در زمینه محصولات اتصالات، به صورت فروش اینترنتی به سراسر کشور هم خدمات می‌دهد. در زمینه پیچ و مهره از آنجا که در اتصالات نقش دارند، کیفیت بسیار مهم است. زیرا کوچکترین نقص در آن‌ها باعث عیب در اتصال شده و این خود در بسیاری از کاربردها باعث خسارات جبران ناپدیری می‌شود. بنابراین باید این محصول را با کیفیتی بالا و از جایی مطمعن خریداری کنید. جهان پیچ صنعت دارای سابقه‌ای درخشان در ارائه محصولات با کیفیت است که با خیالی آسوده می‌توانید به آن اطمینان کنید. در کنار کیفیت، تنوع در محصولات هم از جمله نقاط قوت این مجموعه است. در ادامه به برخی از محصولات عرضه شده این مجموعه اشاره می‌کنیم.

  • پیچ خودکار

بیشتر پیچ‌ها برای برای قرار گیری در محل اتصال نیاز به یک سوراخ از پیش حفاری شده دارند. اما پیچ خودکار بدون نیاز به پیش حفاری در محل اتصال قرا می‌گیرند. پیچ‌های خود کار در دو نوع نوک تیز و سرمته‌ای موجود هستند. با خرید پیچ خودکار از جهان پیچ صنعت می‌توانید در کیفیت محصولات اطمینان داشته باشید. این نوع پیچ بطور گسترده در صنایع چوب مانند کابینت‌ سازی، مبلمان و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر کاربردهای این پیچ‌ها انواع سازه‌ها، صنایع دریایی و... است.

مهره پرچی

مهره پرچی مهره‌ای است به صورت استوانه‌ای که داخل آن رزوه شده است. این مهره در محل اتصال قرار می‌گیرد، یعنی در یک سمت اتصال نصب می‌شود و پیچ یا جز دیگر اتصال که آن هم رزوه شده است، داخل آن قرا می‌گیرد. مهره‌های پرچی در دو مدل لبه دار و بدون لبه موجود هستند که هریک در کاربردی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

31

کاربرد مهره پرچی

مهره پرچی دارای کاربردهایی گسترده در صنایع مختلف است. هرجا اتصالی با استحکام بالا نیاز است که به یک طرف آن دسترسی داریم، مهره چرجی انتهابی مناسب است. در زیر به کاربرد این مهره در برخی صنایع اشاره می‌کنیم.

  • صنعت خودرو سازی: از مهره پرچی برای اتصال قطعات مختلف خودرو مانند اتصال داشبورد، رادیاتور، اسپویلرها، گلگیر، قاب بدنه و... استفاده می‌شود.
  • صنایع هوایی: این مهره در اتصال قطعات داخلی هوا پیکا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • صنایع دفاعی
  • صنایع الکتریکی
  • صنایع چوبی مانند مبلمان
  • صنعت هوافضا.
  • صنعت کشاورزی
  • مونتاژ لوازم خانگی.
  • مونتاژ دوچرخه.
  • مونتاژ سرامیک.
  • مونتاژ تجهیزات ساختمانی.

مهره کاسه نمدی

مهره کاسه نمدی دارای بدنه شش گوش مانند مهره‌های شش گوش معمولی هستند، با این تفاوت که در انتهای بدنه آن یک قیمت اضافی وجود دارد که به کاسه مهره معروف است. به همراه این مهره‌ها معمولا یک واشر پلاستیکی بکار می‌رود. از مجموعه این مهره و واشر همراهش یک اتصال محکم بدون نشت فراهم می‌شود. کهرهکاسه نمدی را از مواد مختلف مانند آهن، فولاد، فولاد ضد زنگ و... تولید می‌کنند که باتوجه به کاربرد مورد نظر خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین این مهره‌ها در ابعاد مختلف هم موجود هستند.

کاربرد مهره کاسه نمدی

همانطور که گفتیم هرجا نیاز به اتصالی محکم و عدم نشت است، مهره کاسه نمدی انتخابی مناسب است. بهمین دلیل کاربرد اصلی این مهره در صنایعی است که با مایعات و یا در کل با سیالات سرو کار دارند. بعلاوه در کاربردهایی که اتصال تخت لرزش و ارتعاش هست هم این مهره می‌تواند پاسخگوی شرایظ باشد. برخی از این کاربردها عبارتند از:

  • صنایع دریایی مانند کشتی سازی
  • ساخت مخازن نگهداری مایعات
  • صنعت نفت و گاز و پتروشیمی
  • و...

 

مهره واشردار

مهره واشر دار یکی از انواع مهره‌های شش گوش است که در بخش انتهایی خود یک قسمت یا فلنج دارد که نقش واشر ایفا می‌کند. وجود این واشر به مهره کمک می‌کند بار اعمالی را در ناحیه وسیع‌تری پخش کند که خود این مسئله باعث بالا رفتن استحکام اتصال می‌شود. مهره واشر دار در دو مدل دندانه‌دار و بدون دندانه موجود است.

32

کاربرد مهره واشردار

مهره واشردار به دلیل استحکام بالایی که ارائه می‌دهد، در صنایع مختلف بطور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کاربردها شامل صنایع زیر هستند:

  • خودروسازی
  • ابزارآلات مکانیکی
  • لوله‌کشی
  • الکترونیک
  • اتصالات در مقیاس بزرگ و سنگین
  • ساخت انواع سازه‌ها مانند پل
  • و...

پیچ و مهره سوله سازی

از جنبه کاربرد هم بخواهیم به محصولات جهان پیچ صنعت نگاه کنیم، این مجموعه دارای پیچ و مهره‌های استفاده شده در اغلب صنایع است. پیچ و مهره سوله سازی از جمله پیچ و مهره‌هایی است که جهان پیچ صنعت عرضه می‌کند. سوله سازی از جمله صنایع پرکاربرد است که خود کاربرد مستقیم در دیگر صنایع کاربرد دارد. از جمله نکاتی که در رابطه با پیچ و مهره‌ سوله سازی باید در نظر گرفت، استحکام بالای آن و قابلیت تحمل بار است. این پیچ و مهره باید بتواند بار اعمالی سازه فولادی بکار رفته در ساخت سوله را تحمل کند و درجه بالایی از ایمنی را فراهم کند.

انواع مختلفی از پیچ و مهره‌ها هنگام ساخت یک سوله ممکن است در آن مورد استفاده قرار گیرد. پیچ و مهره‌های شش گوش سنگین و یا HV از جمله پرکاربرد ترین نوع بکار رفته در این صنعت هستند. این پیچ‌ها در گریدهای استحکامی مختلف موجود هستند. برای سوله سازی گریدهای 8/8 و 98/10بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیچ‌های سرمته‌ای، پیچ‌های خودکار، مهره‌های واشر دار، پیچ‌های شیروانی و... از جمله پرکاربردترین انواع پیچ و مهره در صنعت سوله سازی هستند.

پیچ و مهره صنایع پتروشیمی

یکی از صنایعی که پیچ و مهره‌ها به وفور در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند صنعت پتروشیمی است. پیچ و مهره‌ها در بخش‌های مختلف پتروشیمی از بخش‌های سازه‌ای گرفته تا ساخت مخازن نگه‌داری مواد و لوله انتقال مایعات مانند نفت و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صنعت پتروشیمی انواع مختلف پیچ‌ها و مهره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در قسمت‌هایی مانند مخازن نگهداری مواد شیمیایی مختلف و لوله‌های انتقال مایعات، اتصال در معرض انواع مواد شیمیایی قرار دارد که اغلب محیط‌های خورنده هستند. بنابراین اتصالات که اغلب فلزی هستند در خطر خوردگی قرار دارند. ایجاد خوردگی در اتصالات باعث معیوب شدن اتصال می‌شود که در صنعت پتروشیمی که با مواد اشتعال‌زا و خورنده مواجه هستیم، خطرات جانی و مالی جبران ناپذیری به بار خواهد آمد. بنابراین مقاومت به خوردگی پیچ و مهره در این صنعت از اولین فاکتورهایی است که هنگام خرید پیچ و مهره برای این صنعت باید در نظر گرفت. بنابراین بیشتر پیچ و مهره‌های این صنعت را از فولاد زنگ نزن که مقاومت به خوردگی بالایی دارد تولید می‌کنند. گریدهای فئلاد ساده کربنی را هم معمولا برای افزایش کقاومت به خوردگی روکش‌دهی می‌کنند.

کلام آخر

هنگام خرید محصولاتی مانند پیچ و مهره که دارای نقشی کلیدی در محیط اطراف ما و صنایع مختلف هستند و اغلب با جان و مال ما سروکار دارند، بنابراین کیفیت یکی از نکات مهم در آن‌هاست. برای اطمینان از کیفیت پیچ و مهره باید از جایی معتبر خریداری شوند. جهان پیچ صنعت از نام‌های مطمعن در صنعت پیچ و مهره است که عرضه کننده انواع پیچ و مهره در بالاترین کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی است. جهان پیچ عمده فروشی پیج و مهره تهران است اما به صورت اینترنتی به سراسر کشور خدمات می‌دهد. با جهان پیچ صنعت خرید مطمعن را تجربه خواهید کرد.