شرط جدید برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان؟

سید حمید پورمحمدی که در صحن مجلس حضور یافته بود، اظهار داشت: باید قانون را اصلاح کنیم تا بتوانیم متناسب‌سازی را طبق مطالبه نمایندگان اجرا کنیم.

وی گفت: پرداخت یک میلیون تومان را ادامه می‌دهیم با اولویت کسانی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند. ناگزیر باید قانون را اصلاح کنیم تا بتوانیم متناسب‌سازی را به نحوی که مورد مطالبه نمایندگان است اجرا کنیم. در سال آینده نیز مرحله دوم متناسب‌سازی را تلاش می‌کنیم تا اجرا کنیم.

وی افزود: نمایندگان رجوع زیادی در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دارند، در قانون برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دولتی ۵۰ هزار میلیارد تومان است که شامل صندوق بازنشستگان کشوری، لشکری و فولاد می‌شود. حکم به گونه‌ای نوشته شده است که اگر بخواهیم دقیق اجرا شود قشری که حقوق کمتری دارند دچار آسیب می‌شوند و بالایی‌ها ممکن بیشتر دریافت کنند. دولت قبل، چون امکان اجرایی نداشت، علی‌الحساب یک میلیون تومان پرداخت کرد، در حال حاضر باید این مسیر را ادامه دهیم و نمی‌توانیم پولی که پرداخت کرده‌ایم را پس بگیریم.

عضو کابینه دولت چهاردهم گفت: پرداخت یک میلیون تومان را ادامه می‌دهیم با اولویت کسانی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند. ناگزیر باید قانون را اصلاح کنیم تا بتوانیم متناسب‌سازی را به نحوی که مورد مطالبه نمایندگان است اجرا کنیم. در سال آینده نیز مرحله دوم متناسب‌سازی را تلاش می‌کنیم تا اجرا کنیم.