به گزارش افکارنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ عباسعلی محمدیان گفت: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور طرح برخورد با سارقان به ویژه سارقان منزل در سطح پایتنخت به اجرا درآمد و ماموران معاونت مبارزه با جرایم خاص پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ،موفق شدند طی یک عملیات پیچیده پلیسی۲۶ نفر از سارقان حرفهای منزل را دستگیر و در بازرسی از آنان مقادیر قابل توجهای اموال مسروقه از جمله وسایل قیمتی شامل طلاجات، وجوه نقد و نقرهجات را کشف و ضبط کنند.

وی گفت: ساعت ۲۳ و ۱۰ دقیقه روز ۲۸ اردیبهشت سال جاری فردی به نام داودبه کلانتری ۱۳۸ جنت‌آباد مراجعه و اظهار داشت: هنگامی‌که به منزلم واقع در اتوبان اشرفی اصفهانی، خیابان تختی مراجعه کردم متوجه به هم ریختگی داخل منزل و به سرقت رفتن دو عدد انگشتر و دو عدد گردنبند طلا توسط سارق و یا سارقان شدم.

محمدیان ادامه داد: به محض ارجاع پرونده به معاونت مبارزه با جرایم خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ تحقیقات ماموران آغاز شد. در بررسی‌های پلیسی و تجزیه و تحلیل صحنه جرم و نوع سرقتی رخ داده مشخص شد از اوایل سال جاری نیز سرقت‌های منزل به شیوه تخریب که غالباً در اوایل شب صورت می‌گرفت در محدوده شرق و شمال شرق تهران رو به افزایش است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با تجزیه و تحلیل لازم در خصوص این سرقت‌ها مشخص شد ۳ نفر از سارقان حرفه‌ای منزل به اسامی مهدی، امیر و مجید با تشکیل خرده باندهایی اقدام به سرقت می‌کنند که شناسایی و دستگیری اعضای باند در دستور کار عوامل این اداره قرار گرفت.

این مقام انتظامی اظهار داشت: با تحقیقات میدانی، هویت سارقان، و محل‌های اختفاء و منازل آنان شناسایی و سپس با هماهنگی مقام قضایی و با بکارگیری چند تیم عملیاتی در ساعت ۵ بامداد روز هفدهم مرداد در ۱۸ محل شناسایی شده عملیات دستگیری و انهدام باند مذکور اجرا و ۲۳نفر متهم مرد و ۳ نفر متهم زن دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه از منزل متهمان آلات و ادوات مورد استفاده در سرقت‌ها و اموال مسروقه کشف و ضبط شد گفت: در بازجویی‌های پلیسی که از ۲۷ متهم دستگیر شده صورت پذیرفته است دو نفر از آنها به نام‌های مهدی و محمد ضمن شناسایی و معرفی محل ارتکاب جرم خود، به سرقت از منزل شاکی اعتراف کرده‌اند.

تحقیقات کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای شناسایی سایر مالباختگان پرونده ادامه دارد.