عروس خونبس كه قرار است بهزودي حكم قصاص او در زندان مركزي شيراز اجرا شود با ارسال نامهاي بهرييس قوهقضاييه خواستار بررسي مجدد پروندهاش شد و ادعا كرد قاتل نيست.

به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه شرق این زن جوان به نام مریم که از سال ۸۵ در زندان مرکزی شیراز به سر می‌برد ادعا کرد قاتل مردی است که روز حادثه در خانه‌اش بود اما به دلیل قول‌هایی که به او داده ‌بودند خودش را به عنوان قاتل معرفی کرد.

این زن در نامه‌ای که خطاب به رییس قوه‌قضاییه نوشته‌، آورده ‌است: بعد از انقلاب بود که درگیری بین طایفه من و طایفه دیگری بر سر زمین اتفاق افتاد. پدر من که بزرگ قبیله بود برای اینکه دیگر خونی ریخته نشود من را وادار کرد با پسری از طایفه مقابل ازدواج کنم.

زمانی‌که عروس خون‌بس شدم ۱۶ساله ‌بودم. شوهرم را دوست نداشتم و می‌دانستم او هم علاقه‌ای به من ندارد اما چاره‌ای نبود. برای اینکه افراد بیشتری کشته نشوند هر دو ما مجبور بودیم این وضعیت را تحمل کنیم. هرچند هنوز هم اثرات آن کشتارها هست و از بین نرفته ولی بیشترین ضربه را من دیدم. من قربانی کینه و کدورت‌های بین دو قبیله شدم و از روی ترس اشتباهاتی را انجام دادم که باعثبه وجود آمدن اشتباهات بزرگ‌تری شد.

این زن در نامه‌اش از شرایطی که در بازداشتگاه داشت گفته و مدعی شده است در بازداشتگاهی نگهداری می‌شد که شرایط مناسبی نداشت و همین موضوع هم باعثسقط جنینش شد.

عروس خون‌بس در ادامه نامه آورده ‌است: وقتی من مرتکب قتل شدم هم‌جرمی داشتم که در اعترافات اولیه‌ام در مورد او صحبت کردم و همه چیز را گفتم اما عده‌ای با من دیدار کردند و خواستند اعترافاتم را پس بگیرم. آنها قول دادند کمکم کنند. گفتند برای خودت هم بهتر است که پای مردی وسط نباشد. به دلیل قول‌هایی که به من داده ‌بودند اعترافاتم را پس گرفتم و وقتی دیدم آنها به قول‌هایشان عمل نکردند دوباره مطرح کردم آن مرد عامل اصلی قتل است اما دیگر توجهی به آن نشد.

متهم با بیان اینکه زنی ضعیف و بی‌پناه است و از رییس قوه‌قضاییه درخواست کمک دارد ادامه دارد: خانواده من و خانواده شاکی هر دو به دلیل موقعیت محلی و خانوادگی و قومی نمی‌خواهند تحت هیچ شرایطی پای مردی وسط باشد. از هم‌جرم من شکایت نکردند چون آنها می‌خواهند من قربانی و متهم اصلی باشم. قبول دارم مجرم و زندانی هستم اما حق و حقوقی دارم که ضایع شده‌ است. من درخواست دارم شما عدالت را اجرا و یک‌بار دیگر دستور تحقیقات در پرونده مرا صادر کنید یا حداقل آن را بخوانید تا تضادهایی که در آن است مشخص شود. من در محل قتل بودم اما قاتل کس دیگری است و حالا من باید قصاص شوم. بنا بر این گزارش مریم متهم است در سال ۸۵ دختر نوجوانی را که مادرشوهرش قصد داشت به عقد شوهر او درآورد به قتل رسانده ‌است. مریم همچنین متهم است بعد از اینکه این دختر را به قتل رساند جسدش را آتش زد و برای مدتی فراری بود.

او بعد از بازداشت به دست داشتن در قتل دختر نوجوان اعتراف کرد و گفت: من با همدستی مردی که از آشنایان یکی از زنان خانواده شوهرم بود این کار را کردم. قرار بود ما او را به خانه بکشانیم و بعد از اینکه مرد جوان با او رابطه برقرار کرد از آنها فیلم بگیریم. می‌خواستم با این کار از آن دختر انتقام بگیرم چون مادرشوهرم قصد داشت من را به خانه پدرم بفرستد و آن دختر را برای پسرش بگیرد. ضمن اینکه این دختر خواهرم را هم اغفال کرده ‌بود. او گفت: بعد از اینکه دختر نوجوان را به خانه کشاندم با او سر این موضوع جروبحثکردیم و من او را هل دادم و او به دیوار برخورد کرد و از حال رفت. بعد آن پسر و زنی از فامیل شوهرم که او را به من معرفی کرده‌ بودند، ترسیدند و خواستند بروند که من اجازه ندادم و آن مرد دختر نوجوان را خفه کرد.

وقتی آنها از خانه من بیرون رفتند شوهرم آمد. برای اینکه شوهرم متوجه نشود روی جسد رختخواب انداختم و بعد شوهرم را به بهانه‌ای بیرون فرستادم و خانه را با نفت به آتش کشیدم. این زن سپس دخالت مرد جوان در قتل را پس گرفت و ادعا کرد به تنهایی مرتکب این قتل شده‌ است. با تایید حکم قصاصش و باوجود اینکه دوباره تاکید کرد مرد جوان او را کشته ‌است اعتراضات او به جایی نرسید و پرونده برای اجرای حکم آماده شد.

قرار است مریم عروس خون‌بس به‌زودی پای چوبه‌ دار برود و او این‌بار در نامه‌ای چهارصفحه‌ای از رییس قوه‌قضاییه خواسته‌ است تا یک‌بار دیگر پرونده‌اش را مورد بررسی قرار دهند.

یکی از وکلای مدافع این زن دیروز به خبرنگار ما گفت: مریم دو بار در زندان خودکشی کرده ‌است و وضعیت روانی خوبی ندارد و ما درخواست بررسی مجدد وضعیت روانی او را داریم.