عملیات اجرایی مدرسه هشت کلاسه در روستای 'کاکا' گنبدکاووس آغاز شد

درمراسم آغاز عملیات اجرایی این واحد آموزشی که روز چهارشنبه در محل دبستان قدیمی (50 ساله) و تخریبی مالک اشتر روستای کاکا برگزار شد، مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس برلزوم مشارکت بیشتر مردم و خیرین در امر مدرسه سازی تاکید کرد.

 علی رضا حسین زاده اظهار داشت: گنبدکاووس از کمبود فضای آموزشی رنج می برد و لازم است علاوه بر دولت، مردم و خیرین نیز برای احداث فضاهای آموزشی وارد عمل شوند.

 وی گفت: دبستان جدید مالک اشتر روستای کاکا با اعتبار هفت میلیارد و 700 میلیون ریال از محل اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس و با زیربنای 705 متر مربع احداث می شود.

 وی افزود: انجام 1700 مترمربع محوطه سازی، 400 متر طول دیوارسازی و 42 مترمربع سرویس بهداشتی نیز برای این مدرسه پیش بینی شده است.

 حسین زاده اضافه کرد: براساس قول کارشناسان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان این واحد آموزشی ظرف یک سال آینده به بهره برداری می رسد.

 در مراسم آغاز عملیات اجرایی این واحد آموزشی حسین عوض بردی مشاور مدیرکل آموزش و پرورش و برخی کارشناسان فنی اداره کل نوسازی مدارس گلستان به همراه اهالی روستا کاکا حضور داشتند.

 روستای کاکا با 532 خانوار و 2200 نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس و درفاصله تقریبی 12 کیلومتری مرکز شهرستان واقع است و دبستان مالک اشتر آن 236 دانش آموز دختر و پسر دارد و علاوه بر آن 60 دانش آموز پسر دوره اول متوسطه نیز به عنوان ضمیمه این واحد آموزشی و درنوبت مخالف دبستان نام برده شده، مشغول تحصیل می باشند.

 شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و چند روز پیش نیز عملیات اجرایی یک واحد آموزشی هشت کلاسه در روستای آبادان تپه این شهرستان آغاز شد.