صنعت خودرو در حال پوست اندازی است

علی اکبر علیزاده ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز با اشاره به لزوم واردات خودرو برای اصلاح وضعیت این صنعت و مدیریت بازار آن بیان کرد: تاکنون اقدامات و تصمیمات نادرستی درحوزه خودرو صورت گرفته که شرایط را به این شکل درآورده است. 

وی افزود: به طورمثال یکی ازعوامل تاثیرگذار، دخالت در بازار بوده است. قیمت گذاری دستوری باعث زیان انباشته خودروسازان و کاهش کیفیت خودروها شده است و این کاهش کیفیت تبعات بسیاری دارد و وزارت صمت باید این مسئله را مدیریت کند.

علیزاده ادامه داد: مسائل و مشکلات صنعت خودرو یک شبه حل نمی شود و این مسئله را همگان می دانند و راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت برای حل این موضوع نیاز است. 

وی ادامه داد: صنعت خودرو در حال یک پوست اندازی و تحول است و اکنون زمان استفاده از این فرصت تاریخی است. ما به راحتی می توانیم جایگاه خود را در جهان ارتقا دهیم و از راهکارهای اصلی تولید خودروهای برقی است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به لزوم واردات خودروهای برقی و قیمت مناسب بیان کرد: به زودی در آینده استقبال خوبی از خودروهای برقی خواهد شد و نه تنها خودروهای آینده هستند، بلکه انتخاب روز هستند. چرا که مصرف انرژی را کاهش و عملکرد مطلوب‌تری دارند. برقی سازی می‌تواند جایگاه فعلی کشور را ارتقا ببخشد. چراکه به منظور حفظ و صرفه جویی در انرژی احتمال دارد که تا چندسال آینده دسترسی به خودروهای بنزینی سخت‌تر شود.

صنعت خودرو در حال پوست اندازی است

وی درانتها تصریح کرد: ازطرف دیگر برای زمینه سازی ساخت و واردات خودروهای برقی لازم به اسقاط و خارج شدن خودروهای فرسوده از رده مصرف است که در سه ماهه اول سال رکورد اسقاط خودرو شکسته شد و برنامه تولید خودرو نیز به رکورد بی سابقه خواهد رسید. تولید سه محصول در کرمان موتور اتفاق خواهد افتاد و به گفته وزیر صمت به زودی ۱۴ هزار خودروی برقی نیز تحویل مردم داده خواهد شد