ادامه خریدهای بی‌کیفیت خارجی در پرسپولیس

پرسپولیس نمی‌خواهد دست از تکرار تاریخ بردارد. تیمی که در تمام این سال‌ها بیشترین ارقام هر فصل خود را صرف خرید مهاجم کرده و به جز یک لوکادیا -که تازه او هم فقط از نظر فنی خوب بود و در هفته نهم تیم را گذاشت و رفت و ثابت کرد به لحاظ شخصیتی حرفه‌ای نیست- سایر خریدهایش یکی از یکی افتضاح‌تر بودند!

بعد از «دی کارمو»، «جونیور براندائو» و «نبیل باهویی»، چشممان به «لوکاس ژوائو » افتاد و ناخودآگاه یاد «کریستین اوساگونا» کردیم! قد و بالایش مثل «شیخ دیاباته» بود که همه می‌دانستند بیشتر وقتش را در فیزیوتراپی می‌گذراند تا زمین فوتبال!

اغلب آن‌ها که همین حالا در فیفا صف کشیده اند تا غرامت بازی نکرده را از بیت المال بگیرند و پنجره پرسپولیس را بسته اند، بی مصرف و به درد نخور بودند...، اما انصافا نه فقط اهل عبرت نیستیم که این یکی روی همه آن‌ها را سفید کرد!

وقتی لوکاس ژوائو برابر الاهلی به میدان آمد و گل مسلم را نزد، همه یاد «دی کارمو» افتادیم، پرنده فروشی که به اسم فوتبالیست به بزرگترین تیم ما آمد، اما انگار هنر مدیران برنامه در فوتبال ایران تمامی ندارد یا شاید هم ناآگاهی مدیران ما است که تمامی ندارد! متاسفانه ژوائو هم خریدی برای حریف بود تا پرسپولیس! او در اولین بازی در ترکیب اصلی بیش از انگشتان یک دست فرصت مسلم گلزنی را از دست داد!

حتی اگر سر جایش می‌ایستاد، این احتمال وجود داشت که توپ به بدن این انسان تنومند ۱۹۲ سانتی بخورد و وارد دروازه حریف شود، اما تلاش او برای ضربه زدن تنها باعث خطا برای حریف می‌شد!

در تمام زمانی که لوکاس درون زمین بود فقط یک پاس او به بازیکنان پرسپولیس رسید! سایر توپ‌ها به صورت کامل نصیب السد می‌شد. در صحنه معروف نیمه اول بازیکنان السد انگار برای تخریب روحیه ما توپ را به او دادند و مطمئن بودند او قادر به زدن یک بغل پای ساده نیست! این بازی ضعیف مهاجم خارجی پرسپولیس ادامه پیدا کرد؛ اشتباه پشت اشتباه و توپ مقابل دروازه خالی نصیب او شد، اما باز هم حریف مشعل برشم نشد!

در فوتبال حرفه‌ای و سطح بالا یک مهاجم در ۹۰ دقیقه چند فرصت گلزنی خواهد داشت؟ شکی نیست اگر پرسپولیس یک مهاجم ۲۰ درصدی داشت، این بازی را در همان نیمه اول با سه گل برتری پشت سر می‌گذارد!

آنچه مشخص است از این مهاجم آنگولایی نباید انتظار گلزنی داشت. او دیگر حالا به اندازه کافی کنار تیم بوده و تمرین کرده و دیگر بهانه ناآمادگی هم ندارد.

جالب اینکه در چمن مخمل دوحه دیگر بهانه زمین خراب هم کاربردی ندارد! زمین و زمان دست به دست هم داده بودند تا این آقای تازه وارد اولین گل خود را بزند و محبوب دل‌ها شود اما... هرچند در یک صحنه به نظر می‌رسید مدافع السد روی مهاجم پرسپولیس خطا کرده باشد، اما باز هم تضمینی نبود که در آن صحنه اگر مدافع سد راهش نمی‌شد، این بازیکن موفق به گلزنی شود. او توپ‌های ساده‌تر را در این بازی خراب کرد.

چه کار می‌شود کرد وقتی کسی فوتبالیست نیست و شما از او انتظار درخشش دارید؟ پرسپولیس هر چند صد هزار دلاری که به لوکاس داده را دور ریخته، درست مثل کاری که با نبیل باهویی سال قبل کرد.

حالا می‌تواند برای نجات تیم او را کنار بگذارد و یک سهمیه دیگر سال بعد را هم بسوزاند و یا اینکه برای از دست ندادن سهمیه سال بعد، این فصل را فدا کند و تیم گاریدو را هر بازی ده نفره به مصاف ۱۲ بازیکن رقیب بفرستد! چون ثابت شد با این مهاجم، پرسپولیس به جایی نخواهد رسید...