بازیکنان ملی‌پوش نیجریه ۱۳ ساعت بدون آب و غذا ماندند

 تیم ملی فوتبال نیجریه در آستانه دیدار با لیبی در مرحله انتخابی جام ملتهای آفریقا ، به مدت بیش از ۱۲ ساعت در یک فرودگاه در لیبی گرفتار شد. این بازیکنان به دلیل تغییر ناگهانی مسیر پرواز خود و تحت دستور دولت لیبی به فرودگاه الابروا منتقل شدند و از دسترسی به غذا، نوشیدنی و ارتباطات تلفنی محروم شدند.

این وضعیت نگران‌کننده باعث شد که بازیکنان مشهور لیگ برتری مانند ویلفرد اندی‌دی، الکس ایوبی و تایو آوونیی نیز در شرایطی دشوار قرار گیرند. اندی‌دی در این باره گفت: «این فوتبال نیست. بسیار خجالت‌آور است. گروگان گرفتن تیم ملی ننگ است.»

ویکتور بونیفاس، مهاجم بایرلورکوزن نیز از شرایط موجود ابراز نارضایتی کرد و گفت: «حدود ۱۳ ساعت در فرودگاه بوده‌ایم، بدون غذا و جایی برای خواب.»

نیجریه روز جمعه در بازی قبلی خود موفق به شکست لیبی شده بود و برای بازی برگشت آماده می‌شد اما این شرایط باعث اعتراض تیم به رفتار غیرقابل قبول دولت لیبی و تصمیم به عدم حضور تیم در دیدار فردا شد.

کاپیتان تیم، ویلیام تروست اکونگ، با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی از شرایط دشوار این تیم خبر داد و خواستار مداخله فوری دولت نیجریه شد. ویکتور اوسیمن، ستاره نیجریه‌ای نیز با ابراز نگرانی از شرایط هم‌تیمی‌هایش، از کفدراسیون فوتبال آفریقا خواست تا به این بحران رسیدگی کند.