اتفاق عجیب در انتخاب داوران هفته دوم لیگ برتر

 از طرفی زاهدی‌فرد هم پنجشنبه داور VAR بازی آلومینیوم - نساجی است و‌ جمعه هم کمک بنیادی‌فر در اتاق VAR بازی استقلال - ملوان خواهد بود.

این موضوعی است که یاسر همرنگ که به تازگی با دنیای داوری خداحافظی کرده به آن معترض است و نسبت به عدم استفاده از داورانی که آموزش دیده‌اند به شرح زیر موضع گرفته است:

«اگر آموزش‌ خوب نبود یا داورانمان بلد نیستند، چرا وقتشان را تلف می‌کنید با همین چند نفر تا آخر لیگ مسابقات را پیش ببرید! اول فصل از داورانی که خودتان آموزش داده‌اید استفاده نمی‌کنید. آخر فصل که بازی‌ها حساس‌تر می‌شود و احتمالا تعداد VAR هم بیشتر می‌شود چه خواهید کرد؟! چرا نگاه یکسان نسبت به داوران در ابتدای مسابقات ندارید. شما استفاده کنید و آنها را رشد دهید اگر لیگ برتر جای این کار نیست چرا وقتشان را تلف می‌کنید برای آموزش و کلاس تست! باید همه داوران آموزش دیده حداقل به عنوان AVAR در این هفته‌های ابتدایی استفاده شوند تا اشکالات احتمالی برطرف شود.

این دیگر حداقل کاری است که به ذهن یک مدیر که به فکر حفظ نیروی انسانی زیر مجموعه خود است متبادر می‌شود. از همه داوران بین المللی هم می‌توانید در VAR استفاده کنید که اینطور چیدمان داوری عجیب نباشد.

خستگی سفر، داوری و فشارهای مختلف هر بازی به کنار؛ چیزی از خستگی ذهنی داور می دانید؟! دو روز پشت سر هم در لیگ برتر داور را فرسوده می‌کند و بقیه داوران آموزش دیده را دلسرد.»