پخش یک ویدئو از آخرین وضعیت مجموعه ورزشی آزادی و پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص زمان پایان بازسازی این ورزشگاه نه تنها به هیچ کدام از سؤال‌های مخاطبان و علاقه‌مندان به فوتبال پاسخ نداد، بلکه بر ابهامات هم افزود. 

با گذشت چند ماه از آغاز روند بازسازی ورزشگاه آزادی و در شرایطی که مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ قول رسیدن این ورزشگاه به بازی‌های لیگ برتر از هفته چهارم به بعد را داده بودند، اما حالا آنچه مسئولان خود ورزشگاه و شرکت‌هایی که درگیر بازسازی این ورزشگاه هستند، بیان می‌کنند نشان از آن دارد که فعلاً نباید منتظر آماده شدن این ورزشگاه باشیم، یعنی تیم ملی و دو تیم پرهوادار پایتخت فعلاً باید چمدان مسافرت ببندند و از این شهر به آن شهر آواره باشند. 

قبلاً هم گفته شده بود که کار بازسازی ورزشگاه‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی کشور کاری بسیار درست و قابل توجه و تقدیر است، اما زمانبندی آن درست به میزان خوب بودن آن غیرمنطقی و بی‌تدبیر صورت گرفته تا امروز با مشکلات زیادی روبه‌رو شویم. به‌طور حتم ورزشگاه آزادی، ورزشگاه تختی، ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان، ورزشگاه شهید شیرودی تهران و سایر ورزشگاه‌ها مدت‌ها قبل می‌توانستند به نوبت بازسازی شوند تا امروز همه کاسه چه کنم، چه کنم دست‌شان نگیرند و چند تیم آواره نشوند. مطمئناً اگر فصل گذشته ورزشگاه تختی یا حتی شیرودی بازسازی می‌شدند امروز خیلی راحت می‌توانستند جایگزین ورزشگاه آزادی شوند، اما همه دست روی دست گذاشتند و در نهایت تصمیم گرفتند چند هندوانه را با یک دست بردارند که طبیعی است امری نشدنی باشد. 

یک نکته جالب توجه دیگر درخصوص بازسازی ورزشگاه آزادی اینکه در طول بازسازی کنونی و بازسازی‌های قبلی همیشه یک ضلع ورزشگاه (سمت جایگاه ویژه و خبرنگاران) تخریب و بازسازی می‌شود. سؤال اینجاست که آیا بقیه ورزشگاه مشکلی ندارد؟ آیا سکو‌های روبه‌روی جایگاه از امنیت کامل برخوردارند که هیچگاه مورد بازسازی قرار نمی‌گیرند؟ مسئولان ورزشگاه بهتر است پاسخ مناسبی به این سؤالات بدهند. در هر صورت آنچه مشخص است اینکه کار بازسازی ورزشگاه آزادی به این زودی‌ها تمام نمی‌شود، ضمن اینکه امیدواریم در میان این همه سروصدا در خصوص ورزشگاه آزادی روند بازسازی ورزشگاه‌های تختی و شیرودی نیز متوقف نشود و آن‌ها به امان خدا رها نشوند. یادمان باشد مشکلاتی که امروز بابت نداشتن ورزشگاه مناسب برای تیم ملی و سرخابی‌ها با آن روبه‌رو هستیم تنها به سبب نداشتن ورزشگاه مناسب جایگزین است، پس لازم است کار بازسازی بقیه ورزشگاه‌ها هم همزمان ادامه پیدا کند و همه چیز به ورزشگاه آزادی ختم نشود. 

بنا به گفته مسئولان فعلاً نباید منتظر آماده شدن ورزشگاه آزادی باشیم. مهدی نصیبی، مدیر مجموعه ورزشی آزادی می‌گوید: «با اضافه شدن الزامات ای‌اف‌سی، مراحل آماده‌سازی تغییر کرد و چه بسا اگر این الزامات نبود ورزشگاه زودتر آماده می‌شد. خیلی دوست داریم ورزشگاه زودتر آماده شود تا تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تیم ملی به همراه تماشاگران را اینجا ببینیم، اما نمی‌توانم تاریخ دقیقی برای آماده شدن ورزشگاه اعلام کنم. همه تلاشمان بر این است که این ورزشگاه زودتر آماده شود.»

وی افزود: «علاوه بر بحث مقاوم‌سازی، الزامات ای‌اف‌سی را داشتیم. برخی از الزام‌ها وسط کار به ما گفته شد، از جمله تونلی که برای خبرنگاران در حال احداث است. کار سنگینی بود و اینکه بگوییم دو صندلی باز و آن را درست کردیم، نبود.»