سرمربی ایرانی الریان: شانس آوردیم که به ورزشگاه آزادی نمی‌رویم!

اسبقی بعد از تجربه مربیگری در گفله، گوته‌بورگ و تیم زیر ۲۱ ساله‌های سوئد و همچنین بارنزلی در چمپیونشیپ و ستاره سرخ بلگراد، فصل قبل روی نیمکت الشمال نشست و موفق شد این تیم را در لیگ ستارگان قطر حفظ کند. همین موفقیت باعث شد تا هدایت الریان به این مربی ۳۸ ساله پیشنهاد شود و او روی نیمکت نایب‌قهرمان فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ لیگ ستارگان قطر بنشیند.

به گزارش ایرنا، الریان این فصل باید در سه جبهه بجنگد که یکی از آن‌ها لیگ نخبگان آسیا است. پویا اسبقی در گفتگو با خبرنگار ایرنا درباره بازی مقابل استقلال و پرسپولیس اینگونه صحبت می‌کند: «همه تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان قدرتمند هستند و قهرمان. در این مسابقات حریف آسان وجود ندارد و با توجه به ساز و کار جدیدی که وجود دارد، باید با ۸ رقیب قوی و درجه یک بازی کنیم. همه می‌دانند که این دوره سخت‌تر از سال‌های قبل است و استقلال و پرسپولیس هم از جمله حریفان سرسخت ما محسوب می‌شوند. خیلی خوشحالم از اینکه در خانه با استقلال و پرسپولیس بازی می‌کنیم. واقعاً تقابل با این تیم‌ها در تهران کار دشواری است و شانس آوردیم که این اتفاق رخ نداد.»

اسبقی در ادامه می‌گوید: «شما بهتر از من می‌دانید که برای بازی‌های استقلال و پرسپولیس در آسیا، ۱۰۰ هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند و یار دوازدهم آن‌ها می‌شوند. استقلال و پرسپولیس بیشترین طرفدار را در سطح آسیا دارند و خیلی خوب شد که بازی ما مقابل آن‌ها در قطر و به میزبانی خودمان برگزار می‌شود. البته برای شخص من که ایرانی هستم، قشنگ و جذاب می‌شد که به تهران بروم و الریان را در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال و پرسپولیس هدایت کنم. اگر فقط به خودم فکر می‌کردم، این اتفاق جالب بود، اما من سرمربی الریان هستم و باید نتایج تیم برایم در اولویت باشد؛ بنابراین اگر بخواهیم بازی‌ها را ببریم، بهتر است در قطر میزبان این دو تیم باشیم.»

سرمربی ایرانی الریان درباره شناختش از استقلال و پرسپولیس می‌گوید: «از این دو تیم شناخت نسبی دارم و باید آن را به روز کنم. تا الان مقابل تیمی ایرانی قرار نگرفته‌ام و این اتفاق برای اولین بار رخ خواهد داد. همچنین از لحاظ اینکه ایرانی‌ها بیشتر با من هم آشنا شوند. این رویارویی خوب است و از آن استقبال می‌کنم. در سال‌های اخیر بار‌ها بحث حضور من در فوتبال ایران مطرح بوده، اما هیچوقت رسمی نشده و به نتیجه نرسیده است.»

بعد از حضور اسبقی در الریان، او از امید ابراهیمی که شاگردش در الشمال بود، جدا شد. اسبقی در این باره می‌گوید: «بله، من و امید دیگر در یک تیم نیستیم، اما خوشبختانه او هنوز در قطر حضور دارد و گاهی همدیگر را از نزدیک می‌بینیم. امید یک بازیکن حرفه‌ای است و این فصل هم یکی از بازیکنان مهم و کلیدی الشمال محسوب می‌شود.»

اسبقی هدفگذاری الریان برای فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ را اینگونه ترسیم می‌کند: «این فصل باید در سه جبهه مبارزه کنیم. لیگ ستارگان قطر و جام امیر و همچنین لیگ نخبگان آسیا . بازی‌های پرفشاری پیش رو داریم و باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که در تمام مسابقات با آمادگی کامل وارد زمین شویم. برای ما مهم است که در تمام تورنمنت‌ها موفق باشیم و این هدف اصلی‌مان محسوب می‌شود.»