سرمربی حریف ایران تیمش را رها کرد!

اندرسن در سال ۲۰۲۱ هدایت تیم ملی فوتبال هنگ کنگ  را برعهده گرفت و حالا پس از ۲.۵ سال حضور روی نیمکت این تیم تصمیم گرفته است که هنگ کنگ را ترک کند و پیش‌بینی می‌شود که سرمربی تیمی در لیگ چین شود. 

این مربی نروژی روزهای بسیار خوبی را روی نیمکت هنگ کنگ سپری کرد و توانست آنها را پس از ۵۶ ساله به یک تورنمنت بزرگ که رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بود برساند. او همچنین تیم ملی زیر ۲۳ سال این کشور را هم در مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ با پیروزی برابر تیم ملی ایران به مرحله نیمه نهایی رساند. 

گفته شده بود که او در چند ماه اخیر مذاکراتی را درباره تمدید قراردادش انجام داده است اما در نهایت تصمیم گرفت که به صورت رسمی از هدایت تیم ملی هنگ کنگ کنار برود و در نشست رسمی برای اعلام این خبر گفت:« فدراسیون فوتبال هنگ کنگ هر روز برای حفظ من جنگید. 

اندرسن

آنها پیشنهادی برای تمدید قرارداد سه ساله به من ارائه کردند اما من تصمیم گرفتم که جدا شوم. باید صادقانه بگویم پیشنهادی به من رسیده است که نمی‌توانم به هیچ وجه آن را نادیده بگیرم یا رد کنم. من پیش از این هم چند پیشنهاد خوب باشگاهی و ملی را برای حضور در این تیم ترک کرده بودم.»

رسانه‌های چینی پیش از این از توافق اندرسن با یک باشگاه در لیگ این کشور خبر داده بودند اما هنوز هیچ چیز به صورت رسمی اعلام نشده است.