پشت پرده کاهش قرارداد بازیکنان استقلال/مبالغ کسر شده تبدیل به آپشن می شود؟

درست چند روز بعد از مصاحبه جنجالی محمدحسین کنعانی زادگان مدافع ملی پوش پرسپولیس درباره خودروی 100 میلیاردی که با رانت دولتی و به عنوان پاداش جام جهانی توانسته وارد کند که منجر به ایجاد هجمه ای سنگین علیه فوتبالیست ها شد، خبر آمد که تعدادی از بازیکنان استقلال رقم قراردادهای خود را کاهش دادند تا این باشگاه بتواند قرارداد گوستاوو بلانکو مهاجم آرژانتینی خود را ثبت کند. خبری که مثل بمب در رسانه ها و فضای مجازی صدا کرد تا ثابت شود فوتبالیست ها آنقدرها هم که می گویند پولکی نیستند و وقتی پای منفعت تیم وسط باشد حاضرند از صفرهای قرارداد خود کم کنند. ماجرا از این قرار بود که استقلال برای اینکه بتواند قرارداد بلانکو را ثبت کند باید از رقم قرارداد سایر بازیکنان کم می کرد تا مجموع هزینه های باشگاه برای خرید بازیکن از سقف تعیین شده عبور نکند. البته این ماجرا حدود یک ماه به طول انجامید و در نهایت با تخفیف بزرگی که گروهی از بازیکنان استقلال دادند، قرار داد مهاجم آرژانتینی آبی‌ها ثبت شد.

استقلال در حالی قبل از بازی با آلومینیوم توانست قرارداد گوستاوو بلانکو را ثبت کند که این بازیکن آرژانتینی به خاطر بحث سقف بودجه اجازه دریافت کارت بازی را نداشت و نمی‌توانست برای آبی پوشان به میدان برود. تنها راه برای حل معضل مذکور، کم کردن قرارداد بازیکنان بود تا بودجه مورد نظر استقلال به حدی برسد که بلانکو اجازه حضور در میدان را پیدا کند و البته داستان سعید مهری هم حل و فصل شود. در این میان پس از اینکه جواد نکونام روز چهارشنبه  پیش قدم شد و از قرارداد خودش کم کرد، بازیکنان هم به تاسی از سرمربی خود دست به کاهش رقم موجود در قراردادهایشان زدند تا داستان بلانکو و مهری حل شود.

درواقع بازیکنان استقلال پس از اینکه دیدند جواد نکونام قرار داد خودش را کاهش داد تا زمینه برای صدور کارت بازی گوستاو بلانکو فراهم شود، به طور جدی وارد عرصه شده و پشت سر سرمربی خودشان قرار گرفتند تا این مشکل را حل کنند. قطعاً نقش جواد نکونام به عنوان سرمربی در این قضیه غیر قابل کتمان است اما پس از او، یک فرد دیگر هم وجود داشت که به طور جدی در کنار سرمربی استقلال پرونده را دنبال کرد و در این ماجرا واقعاً عصای دست جواد شد. سیدحسین حسینی کاپیتان اول استقلال از روز سه شنبه تا چهارشنبه شب به صورت جدی دنبال قضیه بود و با توجه به اینکه سرگروه تیم محسوب می‌شد، خودش شخصاً با بازیکنان تماس می‌گرفت و از اعتبارش مایه می‌گذارد تا بتواند آنها را راضی به کاهش مبلغ قراردادشان بکند. راهکاری که موفقیت آمیز هم بود و از قرار معلوم غیر از دو بازیکن بقیه نفراتی که کاپیتان استقلال با آنها صحبت کرد، همگی حاضر به کاهش مبالغ قرارداد خودشان شدند تا کارت بازی مهاجم آبی‌پوشان صادر شود.

ملوان؛ ناکام همیشگی مقابل پرسپولیس!