سرمربی مس: به دنبال کسب سهمیه هستیم

تیم مس رفسنجان که برای جبران نتایج نه چندان خوب چند هفته اخیر آمده بود تا ذوب آهن را شکست دهد، با یک گل مغلوب میهمان خود شد. محمد ربیعی در نشست خبری بعد از این بازی گفت: ابتدا به تیم ذوب آهن تبریک می گویم و به بچه های خودمان و حریف خسته نباشید می گویم. شکست غیرمنتظره ای داشتیم و مسئولیت آن کاملا آن به عهده من است. گلایه ای هم ندارم چون می دانم که یک تیم یک جاهایی می تواند سرپایینی باشد و دوباره برگردد. سال های گذشته هم چنین وضعیتی داشتیم. فشار بیش از اندازه ای برای کسب نتیجه روی دوش بچه ها ماست. این می تواند ضریب خطا را بالا ببرد ولی باخت امروز چیزی از ارزش کاری که تا کنون کرده ایم کم نمی کند.

وی افزود: هدف گذاری ما مشخص است. الان هم به دنبال بهانه نیستیم چون اخلاق من به گونه ای است که همه نتایج را به عهده می گیریم. از هواداران مس عذرخواهی می کنم چون دوست داشتیم امروز به آنها یک عیدی خوب بدهیم. آنها دوست داشتند سال جدید همراه با برد مس باشد که این طور نشد. به همه هواداران واقعی مان قول می دهم که این شکست ها در آینده جبران خواهد شد. در سال های اخیر این وضعیت را تجربه کرده ایم و کوچکترین دغدغه ای ندارم.

سرمربی مس: به دنبال کسب سهمیه هستیم

سرمربی تیم مس رفسنجان با انتقاد از تصمیمات سلیقه ای در داوری ها گفت: این چیزی که می گویم بهانه نیست چون بلد نیستم چنین کاری را بکنم. در ابتدا و انتهای بازی دو اتفاق افتاد که مثلا در بازی استقلال و گل گهر داور آن را پنالتی گرفت ولی هیچ کدام را داور برای ما نگرفت این سلیقه های داوری ما فوتبالی ها گمراه کرده چه برسد به افرادی که بیننده هستند. اگر این صحنه ها هند نیست نگیرید ولی اگر هند است برای همه بگیرید. این که چرا این جا نمی شود و آن جا می شود مرا یک مقدار دچار گمراهی می کند. نمی خواهم برد ذوب آهن را لوث کنم. بازی برگشت فصل قبل و رفت این فصل را ما در اصفهان بردیم الان هم به این تیم تبریک می گویم چون قطعا محق تر بودند که بردند ولی شاید اگر داور اگر این پنالتی را می گرفت شرایط فرق می کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا اعلام نشدن پنالتی به سود تیمش به این موضوع که در این فصل پنالتی های زیادی برای مس گرفته شده ربط دارد گفت: می تواند ربط داشته باشد ولی همه آن پنالتی هایی که برای ما گرفتند درست بود. دومین تیم لیگ برتر هستیم که بیشترین پنالتی علیه آن گرفته شده است. اگر برای ما هشت پنالتی گرفتند، هفت پنالتی هم به ضررمان گرفتند که به عقیده کارشناسان هم دو مورد آن اشتباه بود. اگر قرار باشد با هجمه ‌ای که می‌ گذارند به نفع برخی تیم‌ ها مثل ما پنالتی گرفته نشود، در حق ما اجحاف خواهد شد و این موضوع عدالت نیست. اولین مساله داوری، قضاوت طبق قانون و عدالت است.

سرمربی مس در مورد عملکرد تیمش در سال 1400 تاکید کرد: ما ابتدای فصل 1400 که مربوط به فصل قبل می شود هم چهار باخت متوالی داشتیم اما در انتها کاری که باید را انجام دادیم. اکنون هم در چهار بازی اتفاقات برخلاف میل ما بوده مثلا مقابل نفت مسجد سلیمان در دقیقه یک تیم مان ده نفره شد. مقابل هوادار واقعا خوب نبودیم اما در بازی امروز موقعیت های زیادی ایجاد نشد و از فرصت هایی هم که داشتیم استفاده نکردیم. مشابه همان توپی که گل شد را منشا در نیمه اول زد ولی دروازه بان حریف گرفت. مصدومیت منشا در نیمه اول یکی از بدبیاری های ما بود. او 20 دقیقه در نیمه دوم با مصدومیت بازی کرد. در 20 دقیقه پایانی و بعد از گل خوب بازی کردیم و می توانستیم حداقل یک گل بزنیم که قسمت نبود و توپ به تیر خورد.

هنوز در رده چهارم هستیم و با در نظر گرفتن همه جوانب و کنار گذاشتن چند هفته اخیر، روند تیم بود نبوده است. مسئولیت شکست با من است. هر چه اتفاق خوشایند است متعلق به تیم و بچه ها و هر چه اتفاق بد بود فقط برای محمد ربیعی است. سه سال با افتخار در خدمت مردم رفسنجان هستم و خیلی آنها را دوست دارم. به من خیلی لطف دارند و واقعا دوست داشتم امروز کاری کنم که شاید قسمت نبود. امیدوارم که در هفت هفته باقی مانده بتوانیم جبران کنیم.

ربیعی در پاسخ به این سوال که بازی امروز آخرین بازی مس در سرچشمه بود گفت: اگر قسمت‌مان باشد امیدوارم باز هم در اینجا بازی کنیم. زیاد از حق میزبانی خود استفاده نمی ‌کنیم.

سرمربی مس در خصوص برنامه آتی تیمش یادآور شد: فروردین در تبریز به مصاف تراکتور در تبریز می رویم و پس از آن منتظر اعلام برنامه مسابقات هستیم. بیستم را برای جام حذفی انتخاب کرده اند و باید دید که بازی ها در ماه رمضان ادامه دارد یا نه. باید کمی از این فضا دربیاییم و این استراحت برایمان خوب است. مطمئن هستم که با قدرت بیشتر بر می گردیم و با نهایت انرژی برای موفقیت باشگاه زحمت می کشیم. رقابت سنگین است و باید تا آخر با تمام توان مبارزه کنیم. فصل گذشته هشتم شدیم و امسال تلاش می کنیم که این رتبه را ارتقا بدهیم. برخی ها می گویند این را نگو ولی ما برای جاه طلبی خودمان تلاش کرده و به دنبال کسب سهمیه هستیم. اگر این اتفاق زمانی نیفتاد این واقعیت را در نظر بگیرید که دومین سال حضور مس در لیگ برتر است.

او در انتها خاطرنشان کرد: برای تغییر سطح تیم نیاز به موارد زیادی داریم ولی با چهار باخت یا برد تیم را قضاوت نکنید. سال گذشته به دنبال حفظ کردن تیم بودیم که هشتم شدیم و امسال هم رتبه مان تک رقمی است و این یعنی رشدمان را انجام می دهیم. و اگر بیش از اندازه فشار بیاوریم خوب نیست. استرس در فوتبال طبیعی است مثل دربی که دیدید. امروز هم ذوب آهن راحت تر از ما بازی کرد. دلیلش هم این است که آنها تا حدودی هدف خود را میسر کرده اند اما تیم ما به خاطر اینکه می خواهد اتفاق بزرگتری رقم بزند ناخوداگاه استرس ایجاد می شود.