واکنش خبرنگار سعودی به اقدام AFC

تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به انتقال بازی های استقلال و تراکتور مقابل الهلال و النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا به زمین بی طرف سوالات زیادی را در ذهن طرفین ایجاد کرده است.

طبق برنامه AFC قرار بود استقلال میزبان الهلال در تهران و النصر نیز در ریاض میزبان تراکتور باشد. این در شرایطی است که موضوع زمین بی طرف که از سال ۲۰۱۶ کلید خورد با حضور باشگاه های استقلال و فولاد در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ در عربستان به خط پایان رسید.

اما کنفدراسیون فوتبال آسیا در عین ناباوری دوباره اعلام کرد که بازی های نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی طرف برگزار شود.

عبدالعزیز المریسل خبرنگار سعودی در برنامه تلویزیونی «الحصاد الریاضی» به تحلیل این اقدام AFC پرداخت و گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا چرا به خودش اجازه داده تا قوانین و برنامه سابقش را زیرپا بگذارد. طبق برنامه اعلام شده النصر باید در ریاض میزبان تراکتور ایران باشد و الهلال نیز میهمان استقلال در تهران باشد.

وی افزود: پرونده زمین بی طرف که از سال ۲۰۱۶ آغاز شد با حضور باشگاه های فوتبال ایران در خاک عربستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ به پایان رسید و این حکم تاریخ انقضایش به پایان رسیده است. باید کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین فدراسیون عربستان درباره این اقدام توضیح دهند. چرا فدراسیون عربستان سکوت می کند و چرا باید حق باشگاه النصر در این میان تضییع شود.