تقویم نجومی همسران فردا سه شنبه ۳ مهر

امروز سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳، مصادف با ۲۰ ربیع الاول ۱۴۴۶ قمری و ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴ از نظرتان می گذرد. امروز سه شنبه متعلق است به امام سجاد علیه‌السلام و امام باقر  علیه‌السلام و امام صادق علیه‌السلام ، اعمال نیک خود را به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

مناسبت های امروز سه شنبه ۳ مهر

۳ مهر صد و هشتاد و نهمین روز سال در گاه‌شماری خورشیدی است. به پایان سال ۱۷۶ روز (۱۷۷ روز در سال کبیسه) باقی‌است.

 20 ربیع‌الاول، بیستمین روز از ماه ربیع‌الاول در تقویم هجری قمری است. در تقویم هجری قمری قراردادی این روزهفتاد و نهمین روز سال است.

۲۴ سپتامبر در تقویم گرگوری، دویست و شصت و هفتمین (در سال‌های کبیسه دویست و شصت و هشتمین) روز سال است. ۹۸ روز تا پایان سال باقی است.

امروز قمر در «برج جوزا» است.

برای امور زیر خوب است:

امور ازدواجی، امور تجاری، امور عمرانی ، آغاز امور اساسی، برداشت محصول، درختکاری مخصوصا درخت مو، آغاز کسب و کار، آغاز معالجه و درمان، معامله ملک، تبادل سند و قباله، ارسال کالا، تأسیس شرکت، امور آموزشی، نگارش ، ملاقات با رؤسا، بزرگان و علما، امور مربوط به حرز 

مسافرت: خوب و سلامتی و سود در پی دارد.

زایمان : نوزاد فاضل و دانشمند گردد.

ذکر روز سه شنبه

«یا ارحم الراحمین»  ۱۰۰ مرتبه و ذکر بعد از نماز صبح : ۹۰۳ مرتبه «یا قابض» موجب رسیدن به آرزوها می‌گردد.

کارهای مکروه در روزهای قمر در عقرب

خوب است بدانید که چه کارهایی را نباید در روزهای قمر در عقرب انجام بدهید. البته در کتاب‌های فقهی انجام دادن این امور مکروه دانسته شده‌اند و حرام نیستند. به طور کلی، انجام کاری در این ایام حرام محسوب نمی‌شود و انجام این کارها در ایام قمر در عقرب شگون ندارد. بنابراین ممکن است انجام دادن آنها عواقب خوبی نداشته باشد.